Renault и Geely искат да привлекат Saudi Aramco в компанията си за двигатели
Целта е да бъдат разработени по-ефективни бензинови и хибридни системи


Павел Бонкин

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Френската Renault и китайската Geely Automobile Holdings работят по финализирането на сделка за привличане на саудитската държавна петролна компания Saudi Aramco като инвеститор и партньор за разработване и доставка на двигатели с вътрешно горене и хибридни технологии, съобщават пред Reuters трима души, запознати с преговорите. Според източниците Aramco участва в напреднали дискусии за придобиване на до 20% от акциите във вече обявеното, но все още неназовано съвместно предприятие на двата автомобилни производителя.
- Renault Group си тръгва от България, заместници ще са швейцарски гигант и израелска компания
- Надпреварата за преоткриване на автомобилната индустрия
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеФренската Renault и китайската Geely Automobile Holdings работят по финализирането на сделка за привличане на саудитската държавна петролна компания Saudi Aramco като инвеститор и партньор за разработване и доставка на двигатели с вътрешно горене и хибридни технологии, съобщават пред Reuters трима души, запознати с преговорите. Според източниците Aramco участва в напреднали дискусии за придобиване на до 20% от акциите във вече обявеното, но все още неназовано съвместно предприятие на двата автомобилни производителя.
- Renault Group си тръгва от България, заместници ще са швейцарски гигант и израелска компания
- Надпреварата за преоткриване на автомобилната индустрия
Според документ, видян от Reuters, целта е тази година да се създаде компания с производствен капацитет от над 5 млн. "нискоемисионни и хибридни двигатели и трансмисии" годишно. Инвестицията на Aramco ще остави Renault и Geely с по 40% в съвместното предприятие, което ще комбинира част от съществуващото производство на двигатели с вътрешно горене на френския автомобилен производител с бензиновите и хибридните технологии на Geely и свързаните с тях активи, добавят източниците.
Според документа инвестицията на Aramco ще бъде използвана за разработване на технологии за декарбонизация на бензиновите двигатели. Aramco също така ще допринесе за научноизследователската и развойната дейност в областта на технологиите за задвижване, особено за синтетични горива и водородни технологии. Финансовите условия на потенциалната инвестиция от страна на Aramco в съвместното предприятие до момента не са известни. Сделката на петролната компания с Geely и Renault все още трябва да бъде одобрена от управителните съвети на автомобилните производители. Според един от източниците трите компании работят за приключване на писмото за намерение през следващите седмици.
Миналата година, когато обявиха новото предприятие, Geely и Renault заявиха, че в него ще работят 19 хил. души в 17 завода и три центъра за научноизследователска и развойна дейност.
Разделяне наRenault
Новото съвместно предприятие - с кодово име "Horse" от Renault и "Rubik" от Geely - има за цел да разработи по-ефективни бензинови двигатели и хибридни системи в момент, когато голяма част от автомобилната индустрия се фокусира върху скъпия преход към изцяло електрически превозни средства, заявиха двама от източниците пред агенцията. Отделяйки бизнеса си с двигатели с вътрешно горене, Renault планира да се съсредоточи върху електрическите автомобили, което е част от усилията на френския автомобилен производител да обнови съюза си с Nissan Motor. Като част от това, Renault се опитва да убеди Nissan да инвестира в новото си звено за електрически автомобили.
Стратегическият фокус на съвместното предприятие вероятно ще бъде усъвършенстван четирицилиндров двигател, твърдят двама от източниците. Един от начините за използване на тези двигатели ще бъде като специален генератор на енергия, който да захранва батерията на хибриден автомобил, вместо да захранва автомобила директно, когато зарядът на батерията е нисък, каза един от тях. В този случай бензиновите двигатели могат да бъдат проектирани да работят в "изключително ефективен режим".
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.