Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Airbus ще забави част от доставките на самолети за 2024 г.

През изминалата година eвропейският производител е предал 661 самолета, след като няколко пъти е ревизирал първоначалната си цел от 720

В периода януари - март производителят е доставил 127 самолета, като 116 от тях са с една пътека
В периода януари - март производителят е доставил 127 самолета, като 116 от тях са с една пътека
В периода януари - март производителят е доставил 127 самолета, като 116 от тях са с една пътека    ©  Reuters
В периода януари - март производителят е доставил 127 самолета, като 116 от тях са с една пътека    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Европейският производител Airbus е започнал да уведомява авиокомпании за забавяне на доставките на самолети от серията А320neo през 2024 г., като няколкостотин от самолетите ще бъдат отложени с до три месеца, съобщават източници от сектора, цитирани от Reuters. Забавянията засягат най-вече по-големия модел А321neo, който представлява половината от доставките за първото тримесечие на годината, твърдят източниците. В изявление за агенцията Airbus потвърди закъснения за следващата година, но заяви, че те не отразяват влошаване на проблемите във веригата за доставки, както и потвърди производствените си цели за следващите години.

"През декември вече информирахме за въздействието за 2023 г., а сега говорим подробно за 2024 г.", заявяват от Airbus в имейл.

Европейският производител Airbus е започнал да уведомява авиокомпании за забавяне на доставките на самолети от серията А320neo през 2024 г., като няколкостотин от самолетите ще бъдат отложени с до три месеца, съобщават източници от сектора, цитирани от Reuters. Забавянията засягат най-вече по-големия модел А321neo, който представлява половината от доставките за първото тримесечие на годината, твърдят източниците. В изявление за агенцията Airbus потвърди закъснения за следващата година, но заяви, че те не отразяват влошаване на проблемите във веригата за доставки, както и потвърди производствените си цели за следващите години.

"През декември вече информирахме за въздействието за 2023 г., а сега говорим подробно за 2024 г.", заявяват от Airbus в имейл.

За момента забавянията не предвиждат промени в графика за 2023 г., според който са планирани годишни доставки на 720 самолета. Според анализатори все още не е ясно дали Airbus ще може да постигне тази цел след слабото първо тримесечие.

В периода януари - март производителят е доставил 127 самолета, като 116 от тях са с една пътека. От широкофюзелажните си модели А330 и А350 е предал на авиокомпании съответно 6 и 5 броя. По-голямата част от доставените теснофюзелажни самолети са от серията А320, като 59 от тях са от модела А321neo, 45 А320neo и 2 A319neo. За тримесечието Airbus е получил 156 поръчки на самолети, като 114 от тях са за модели с една пътека, а останалите 42 са за широкофюзелажния А350.

Увеличаване на производството

До края на март Airbus има 7254 неизпълнени поръчки, от които 6604 са за теснофюзелажни самолети с една пътека, 209 са за серията А330 и 441 за серията А350. Сред теснофюзелажните самолети неизпълнените поръчки са най-вече за моделите А321neo и A320neo със съответно 3682 и 2293.

В момента темпът на производство на серията А320 е 45 самолета месечно, като това ниво се е запазило от края на 2021 г. Производителят предвижда през тази година да започне увеличаване на производството, което да достигне 65 самолета месечно до края на 2024 г. и до 75 самолета на месец през 2026 г. В момента месечното производство на самолетите А220 е 6, като до 2025 г. се очаква то да се ускори до 9 самолета.

При широкофюзелажните самолети темпът на производство на модела А330 беше увеличен от 2 на 3 самолета в края на миналата година, като през 2024 г. се очаква то да достигне до 4 броя месечно. В момента от самолетите А350 се правят пет на месец, като до края на годината трябва да нараснат на шест.

Все още няма коментари
Нов коментар