Airbus ще забави част от доставките на самолети за 2024 г.
През изминалата година eвропейският производител е предал 661 самолета, след като няколко пъти е ревизирал първоначалната си цел от 720


Павел Бонкин

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Европейският производител Airbus е започнал да уведомява авиокомпании за забавяне на доставките на самолети от серията А320neo през 2024 г., като няколкостотин от самолетите ще бъдат отложени с до три месеца, съобщават източници от сектора, цитирани от Reuters. Забавянията засягат най-вече по-големия модел А321neo, който представлява половината от доставките за първото тримесечие на годината, твърдят източниците. В изявление за агенцията Airbus потвърди закъснения за следващата година, но заяви, че те не отразяват влошаване на проблемите във веригата за доставки, както и потвърди производствените си цели за следващите години.
"През декември вече информирахме за въздействието за 2023 г., а сега говорим подробно за 2024 г.", заявяват от Airbus в имейл.
Европейският производител Airbus е започнал да уведомява авиокомпании за забавяне на доставките на самолети от серията А320neo през 2024 г., като няколкостотин от самолетите ще бъдат отложени с до три месеца, съобщават източници от сектора, цитирани от Reuters. Забавянията засягат най-вече по-големия модел А321neo, който представлява половината от доставките за първото тримесечие на годината, твърдят източниците. В изявление за агенцията Airbus потвърди закъснения за следващата година, но заяви, че те не отразяват влошаване на проблемите във веригата за доставки, както и потвърди производствените си цели за следващите години.
"През декември вече информирахме за въздействието за 2023 г., а сега говорим подробно за 2024 г.", заявяват от Airbus в имейл.
За момента забавянията не предвиждат промени в графика за 2023 г., според който са планирани годишни доставки на 720 самолета. Според анализатори все още не е ясно дали Airbus ще може да постигне тази цел след слабото първо тримесечие.
В периода януари - март производителят е доставил 127 самолета, като 116 от тях са с една пътека. От широкофюзелажните си модели А330 и А350 е предал на авиокомпании съответно 6 и 5 броя. По-голямата част от доставените теснофюзелажни самолети са от серията А320, като 59 от тях са от модела А321neo, 45 А320neo и 2 A319neo. За тримесечието Airbus е получил 156 поръчки на самолети, като 114 от тях са за модели с една пътека, а останалите 42 са за широкофюзелажния А350.
Увеличаване на производството
До края на март Airbus има 7254 неизпълнени поръчки, от които 6604 са за теснофюзелажни самолети с една пътека, 209 са за серията А330 и 441 за серията А350. Сред теснофюзелажните самолети неизпълнените поръчки са най-вече за моделите А321neo и A320neo със съответно 3682 и 2293.
В момента темпът на производство на серията А320 е 45 самолета месечно, като това ниво се е запазило от края на 2021 г. Производителят предвижда през тази година да започне увеличаване на производството, което да достигне 65 самолета месечно до края на 2024 г. и до 75 самолета на месец през 2026 г. В момента месечното производство на самолетите А220 е 6, като до 2025 г. се очаква то да се ускори до 9 самолета.
При широкофюзелажните самолети темпът на производство на модела А330 беше увеличен от 2 на 3 самолета в края на миналата година, като през 2024 г. се очаква то да достигне до 4 броя месечно. В момента от самолетите А350 се правят пет на месец, като до края на годината трябва да нараснат на шест.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.