Директорът на Wizz Air: Ерата на билетите от 10 евро не е приключила
Новите и по-големи самолети ни позволяват по-ниска цена на седалката, казва Йозеф Варади
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Wizz Air започна да лети до София през 2005 г. Към момента компанията има вече седем самолета в София и 11 в страната, като три са базирани във Варна и един през летния сезон в Бургас. През 2022 г. Wizz Air е превозила 27.1 млн. пътници, като през 2022 г. е обслужвала 194 дестинации в 50 държави, а приходите й са били 1.7 млрд. евро.
Какво лято можем да очакваме? Мислите ли, че ще бъде различно от предишното, като се вземат предвид всички оперативни предизвикателства, като закъсненията на полетите например?
Операционната среда ще остане предизвикателна. Наблюдаваме социални вълнения в Западна Европа. Виждаме, че европейският контрол на въздушното движение все още изпитва недостиг на служители. Така че мисля, че ситуацията ще бъде малко предизвикателна. Но ние като Wizz Air сме много по-добре подготвени за тези предизвикателства, отколкото миналата година. Направихме много инвестиции, за да направим нашите операции по-устойчиви. Ще имаме повече резервни самолети, повече резервни части. Ще имаме много повече хора в оперативното управление. Почти удвоихме броя на хората, които се занимават с ежедневни оперативни въпроси - 400 души в офиса. Имаме повече резервни екипажи в готовност, които да се включват при нужда. Направихме някои промени в начина, по който разпределяме екипажите, за да се уверим, че дори и да страдаме от закъснения, ние няма да загубим екипажа в крайна сметка. Така че имаме много инвестиции и вече виждаме някои добри резултати, като в първата част на годината от 1 януари сме номер в Европа по отношение на изпълнението на летателната програма - 99.8% от нашия график, като това беше най-доброто представяне в авиоиндустрията.Какво планирате по отношение на увеличаването на капацитета или откриването на нови линии при трафика от България?
Добавихме към мрежата от София Ереван и Рияд, Саудитска Арабия. Имаме редица други маршрути в Европа. Разширяваме не само нашата европейска мрежа от България, но и Източната мрежа, добавяйки към разнообразието Саудитска Арабия.И искам да ви попитам за цените, разбира се, като много важна тема за клиентите. Вече чухме, че ерата на билетите от 10 евро е приключила. И вие ли сте на това мнение?
Не, аз имам различно мнение. Според мен различните авиокомпании ще се справят по различен начин със ситуацията. Индустрията е под натиска на разходите заради инфлацията. По-високата цена на труда и особено по-високите разходи и най-вече този за гориво. Но в същото време мисля, че Wizz Air има уникална позиция да компенсира част от тези разходи и да продължи да предоставя на клиентите си ниски цени.Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Отмениха ни полета от Бергамо днес и с големи усилия се прибрахме в България. Лошото е, че колкото и да искаш да избягваш да се возиш с Уиз, те държат много директни полети и понякога разписанията им са по-добри от на нормалните компании.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.