Пат в туризма
Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори


- Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти суми, които вече са предплатени към хотели, авиокомпании и др.
- Вместо мерки за избягване на фалити в сектора ресорното министерство излезе с безполезни препоръки.
- Предложенията на бизнеса са за удължаване на сроковете и компенсаторен фонд.
Отпътували приходи за 300-450 млрд. долара в световната туристическа индустрия заради пандемията от коронавирус изчисли организация към ООН. В България най-пряко ударени са туроператорите - те по закон трябва да върнат платеното дотук по провалени и бъдещи екскурзии при липса на нови записвания и невъзстановени депозити от партньори. Сега въпросът е как да не фалират и в момента в България няма ясен отговор. А решението изглежда в баланса между турагенциите, които са над 3000, и клиентите им. При липсата на ликвидност рискът се прелива и към застрахователите и не е ясно дали таваните по премиите ще стигнат за разплащане към всички клиенти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Юни трябваше да ходя на почивка в Турция - както е тръгнало, няма да стане, и едва ли ще си върна парите...
Платила съм 3663лв. - половината сума от туристически пакет за Япония и Китай за ноември тази година.
Не ми харесва варианта загуба на пари и съм съгласна и на вариант ваучери, стига семейството ми да не загуби парите.
Сам организирам пътуванията си. Когато запазиш нощувки от Букинг, обикновено можеш да се откажеш безплатно почти до последния момент.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.