Туризъм: Прилична година преди катастрофа

Най-динамичните компании за 2019 г. са туроператори, организиращи почивки на българи в чужбина

2020 г. безспорно е исторически най-лошата за сектора на туризма, или поне откакто той съществува в модерната му форма. Корона кризата, която обхвана целия свят, блокира милиони пътувания, затвори хотели и заведения и изправи целия бизнес пред режим на абсолютна непредвидимост. По оценка на световната туристическа организация към ООН до септември загубите за сектора са 460 млрд. долара, а в най-черните сценарии могат да достигнат и унищожителните 1.2 трлн. долара. България, разбира се, не е изключение от общата картина: туризмът във всичките му сегменти беше сред първите пострадали от кризата - пролетният сезон за екскурзии и почивки бе загубен, през лятото се състоя частично, а до края на годината очаквано нещата се влошиха предвид избухването на епидемията с нова сила в здравния й аспект. Ако може да има добра новина в такава черна година, то тя е, че малкият и средният бизнес влезе в сравнително добра кондиция в нея. Както и че инвестициите, направени през последните три добри години за туризма като цяло, поставят в по-добра позиция реализиралите ги компании.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 2

    A сега предстои да налеят още 51 милиона лева коронасубсидии и то през нова още неработеща система СУНИ:
    https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10159687611146189
    Поредното преливане от пусто в празно и захлебване с европари за "наши, читави фирми".

    Нередност?
  • 2
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 1

    Обърнете внимание на формулировката на Министерство на туризма: "Помощта трябва да се използва приоритетно за възстановяване на суми на пътници, чиито пакети са анулирани поради COVID-19 за същия период."
    ПРИОРИТЕТНО, а не САМО за връщане на суми на клиенти!
    https://bird.bg/isun-suni/

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал