Туризъм: Прилична година преди катастрофа

Най-динамичните компании за 2019 г. са туроператори, организиращи почивки на българи в чужбина

2020 г. безспорно е исторически най-лошата за сектора на туризма, или поне откакто той съществува в модерната му форма. Корона кризата, която обхвана целия свят, блокира милиони пътувания, затвори хотели и заведения и изправи целия бизнес пред режим на абсолютна непредвидимост. По оценка на световната туристическа организация към ООН до септември загубите за сектора са 460 млрд. долара, а в най-черните сценарии могат да достигнат и унищожителните 1.2 трлн. долара. България, разбира се, не е изключение от общата картина: туризмът във всичките му сегменти беше сред първите пострадали от кризата - пролетният сезон за екскурзии и почивки бе загубен, през лятото се състоя частично, а до края на годината очаквано нещата се влошиха предвид избухването на епидемията с нова сила в здравния й аспект. Ако може да има добра новина в такава черна година, то тя е, че малкият и средният бизнес влезе в сравнително добра кондиция в нея. Както и че инвестициите, направени през последните три добри години за туризма като цяло, поставят в по-добра позиция реализиралите ги компании.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал