Hilton и Radisson в Пловдив

Бъдещият Double Tree by Hilton ще бъде със 165 стаи и апартаменти, два ресторанта, конферентен център

Hilton и Radisson в Пловдив

Пловдив се превръща във втория град след столицата, в който ще се оформи ядро от хотели от световни вериги

Деница Ватева
13603 прочитания

Бъдещият Double Tree by Hilton ще бъде със 165 стаи и апартаменти, два ресторанта, конферентен център

© Ognyan Georgiev


Темата накратко
  • Пловдив се превръща във втория град след столицата, в който ще се оформи ядро от хотели от световни вериги.
  • Компания от строителната група на Васил Караилански влага 15 млн. лв. в бъдещия Hilton.
  • Хотел "Империал" минава под марка на Radisson , a MGallery на Аccor отваря през лятото.

Туристическият разцвет на Пловдив го превърна в гореща точка за инвестиции през последните години: в града се случиха сделки за големи хотели, бяха построени нови обекти, силно порасна и бизнесът в платформи като AirBnB. Оживлението дойде по две направления - бумът на индустрията в региона донесе много нови бизнес пътувания, а избирането на града за европейска културна столица през 2019 г. раздвижи и културните турове. После удари пандемията, някои проекти бяха замразени, но постковид сезонът ще започне с дебют на нови международни брандове.

Почти построен е нов обект, чрез който в Пловдив ще стъпи aмериканският лидер Hilton. Един от големите хотели от няколко седмици е под бранд на друг гигант от САЩ - Radisson. А заедно с предстоящото влизане в града на най-голямата европейска хотелска група Accor и присъствието на други играчи като IHG и Whyndаm Пловдив ще се превърне във втория град след столицата, в който ще се оформи ядро от хотели, работещи под шапката на някои от най-големите вериги в света. Това ще е формулата за по-голяма видимост на иначе наситения с хотелски легла пловдивски пазар.

Hilton дебютира в Пловдив

В напреднал етап на строеж е хотел със 165 стаи с около 350 легла, който ще работи под марката DoubleTree by Hilton и ще бъде категория 4 звезди. Той ще се намира на пловдивския булевард "Мария Луиза", в близост до новореставрираната базилика и на пешеходно разстояние от Стария град. Инвеститор в него е дружството "Витус" на Васил Караилански, познат и като съдружник в пловдивския строителен холдинг "Микрон". В обекта ще има два ресторанта, лоби бар, спа център, фитнес и 4 зали за конференции, съобщи Иван Караилански от компанията. Изграждането на новия хотел е започнало през 2018 г. върху терен, който компанията притежава от години, като общата инвестиция ще бъде около 15 млн. лв. От имотния регистър се вижда, че парцелът е преместен в компанията през 2014 г. от свързаното дружество "Микрон Караилански - Йосифов и сие", после е добавен малък терен от общината, а в края на 2019 г. земята и строящият се хотел са ипотекирани пред "Пощенска банка".

"Очакваме строителството да приключи през септември", каза още Караилански, допълвайки, че отварянето на обекта ще зависи от развитието на ситуацията в туризма, който заедно с транспорта е най-засегнатият сектор покрай корона пандемията.

Основатели и собственици в "Микрон Караилански - Йосифов и сие" са Васил Караилански и Стефан Йосифов. Според разказите им пред пловдивски медии те започват бизнес още покрай промените, като имат цех за метални изделия, които продават на военни заводи. След затъването им се насочват към петролния бизнес и изграждат верига бензиностанции, които после продават. После започват и строителния си бизнес, като имат и отделни компании. В инвеститора в хотела "Витус" единствен собственик е Караилански.

А смесеното им дружество "Микрон Караилански - Йосифов и сие" с приходи от 3.1 и печалба от 1.65 млн. лв. за 2019 г. има и други инвестиции в туризма, но те са във ваканционния сегмент. Компанията е собственик на четиризвездните "Гинес" в Банско с 232 легла и "Калина гардън" в Слънчев бряг с 600 легла. Сега и двата хотела се управляват под наем от българската верига "МПМ хотелс".

Пловдивският хотел е първият в градския туризъм като според Иван Караилански, син на инвеститора, основният фокус ще бъдат бизнес пътуванията през делничните дни и съответно гостите, пътуващи до Пловдив за културен туризъм, през уикендите. "Хотелът е с дългосрочен договор за управление с Hilton", каза още Караилански, допълвайки, че дружеството е водило преговори и с други вериги, но в крайна сметка се е спряло на американския гигант.

Самата верига DoubleTree By Hilton e eдна от добре познатите в американската група. Компанията DoubleTree e създадена през 70-те години в САЩ, като в края на 90-те е купена от групата Hilton. Веригата включва близо 590 хотела в 47 държави, като пловдивският обект няма да е дебютът й в България. Доскоро хотел с този бранд имаше и в Златни пясъци. В момента единственият друг обект, който е част от Hilton, е в столицата, в района на НДК. Сградата е собственост на основателите на "Винпром Пещера", които държат и столичния InterContinental. На международно ниво групата Hilton управлява повече от 6400 хотела в 19 вериги.

Radisson се връща в България

В България, в случая в Пловдив, се завръща и друга голяма американска хотелска компания - Radisson, която допреди около три години управляваше хотела срещу Народното събрание в София под марката Radisson Blu, но днес той е споменатият InterContinental на конкурентната IHG. В средата на април Radisson обяви, че е сключен договор с пловдивския четиризвезден хотел "Империал", който ще стане първият в Югоизточна Европа под шапката на веригата Radisson Individuals. Договорът, който е за 10 години, е в сила от 5 април. "Потърсихме сътрудничество с Radisson hotel group, тъй като считаме, че профилът на Radisson като висококатегорийни хотели, ситуирани в градове - бизнес дестинации, и ориентирани към корпоративния клиент, в най-голяма степен отговаря на профила на хотел "Империал" като съвременен бизнес хотел с почти 200 стаи, заведения, уелнес център и с обширен, над 1500 кв.м конферентен блок", казва оперативният директор на хотела Ивайло Рашев.

По думите му от началото на годината под ръководството на международната верига в хотела, който вече носи името "Imperial Plovdiv, a member of Radisson Individuals", се извършва мащабно обновяване. Предвижда се съвсем нов ресторант и лоби бар, както и обновяване на премиум стаи и на конферентния блок, като ще бъде въведена възможност и за провеждане на конференции в парка на хотела от юни.

Хотел "Империал", който е в широкия център на града, е собственост на дружеството "Квалификация консулт" с приходи от 9.78 млн. лв. и печалба от 3 млн. лв. за 2019 г. То е дъщерно на "Плутон-1", собственост на майката на бившия пловдивски кмет Иван Тотев - Роза Тотева, като обектът се управлява от неговия брат Георги Тотев. Сградата на хотела - бивше общежитие, е придобита в края на 90-те години при приватизация, като после е направен съществен ремонт и дострояване.

Георги Тотев е собственик и на част от компаниите, които придобиха терени от парцела от 30 дка, върху който в миналото беше разположена пивоварната "Каменица". Планът е на мястото на бившата фабрика да бъде изграден голям комплекс, включващ офис и жилищни сгради и хотел, като другият голям собственик на обособени части е строителната компания "Сиенит".

Колкото до веригата Radisson Individuals, тя стартира през миналата година и характерното за нея е, че е подходяща за съвместно брандиране на хотели, които вече имат изградена марка, както и че предлага относителна независимост в управлението и оперативните дейности. Под шапката на Radisson има 1500 хотела по света.

Отваря хотел от верига на Accor

Допреди туристическата криза в пандемията, Пловдив беше един от градовете с най-стабилен ръст на инвестициите в хотелския сегмент. За период от 5 години легловата база в града нарасна с над 11%, прехвърляйки границата от 12 хил. легла към 2020 г. по данни на НСИ. Присъствието на международни вериги в града обаче бе по-скоро изключение. В сегмента на четиризвездните хотели са представени веригите IHG, под чиято шапка е хотелът Holiday Inn Plovdiv (собственост на "Петров комерс" на Ангел Петров) с 128 легла, американската Whyndam, която чрез веригата Ramada управлява "Рамада Тримонциум" (на Суди Озкан) с 290 легла, както и Best Western, под чийто бранд Best Western Premier е хотелът "Пловдив хилс" (на "Итали" на Юсеин Юсеин) със 125 места.

В града освен Hilton и Radisson предстои да стъпи и най-голямата европейска хотелска група Accor чрез бутиковата си верига MGallery by Sofitel, която към момента включва над 100 хотела в 32 дестинации. Става въпрос за петзвезден хотел с 60 стаи и апартаменти в сградата на бившия търговски център "Евмолпия", инвеститор в който е собственикът на сградата и на намиращия се в нея ресторант "Торро гранде" Бойко Качулев - бивш изп. директор на цигарената фабрика "Кингс табако".

Проектът за MGallery by Sofitel бе обявен в края на 2018 г. Сега от дружеството обявиха пред "Капитал", че в момента тече довършителен ремонт и се очаква хотелът да заработи през лятото. Пловдивският MGallery ще бъде първи в България и пети на Балканите хотел от веригата. В момента под този бранд работят два хотела в Истанбул и по един в Атина и Сараево. През миналата пролет Accor съобщи, че софийският хотел Maison също ще мине към веригата MGallery by Sofitel през тази година.

По-рано през месеца Accor съобщи, че е сключил друга сделка в България, този път в Златни пясъци. Бившият хотел "Малина" в курорта, собственост на дружеството "Валдемоса" на словака Томаш Краев, от този сезон ще работи под бранда Ibis Style Golden Sands Roomer hotel след реновация за 2 млн. евро. Договорът за марката Ibis Style е за 10 години с опция за подновяване.

Темата накратко
  • Пловдив се превръща във втория град след столицата, в който ще се оформи ядро от хотели от световни вериги.
  • Компания от строителната група на Васил Караилански влага 15 млн. лв. в бъдещия Hilton.
  • Хотел "Империал" минава под марка на Radisson , a MGallery на Аccor отваря през лятото.

Туристическият разцвет на Пловдив го превърна в гореща точка за инвестиции през последните години: в града се случиха сделки за големи хотели, бяха построени нови обекти, силно порасна и бизнесът в платформи като AirBnB. Оживлението дойде по две направления - бумът на индустрията в региона донесе много нови бизнес пътувания, а избирането на града за европейска културна столица през 2019 г. раздвижи и културните турове. После удари пандемията, някои проекти бяха замразени, но постковид сезонът ще започне с дебют на нови международни брандове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка

    Хубаво е че в Пловдив стъпват луксозни международни хотелски вериги, защото те носят и по-платежоспособни клиенти. А от това печели целия град. Дотук обаче най-луксозният и модерен хотел в Пловдив (а може би и в цяла България) е Hotel Jägerhof.

    Дано сега държавата и община Пловдив да се размърдат и по отдаването на концесия на пловдивското летище, което има нужда от способен и опитен концесионер, който да го разработи и да доведе гости във всичките тези хотели.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход