(Ре)Старт на конферентния туризъм през 2022

Михаил Сяров, директор "Продажби и маркетинг" на Bt Collection

Михаил Сяров, директор "Продажби и маркетинг" на Bt Collection
Михаил Сяров, директор "Продажби и маркетинг" на Bt Collection
Михаил Сяров, директор "Продажби и маркетинг" на Bt Collection
Михаил Сяров, директор "Продажби и маркетинг" на Bt Collection
Докато все още учи в УНСС, Михаил Сяров започва работа в хотел "Хилтън София" като пиколо и извървява пътя до длъжността "Дежурен мениджър". След 5 години на рецепция се мести в отдел "Продажби". Последните две години от работата си във веригата работи в Hilton Prague и Hilton Prague Old Town. От 2017 г. се присъединява към екипа на BT Development Services - управляващото дружество на BT Hotels Collection, като от 2021 е директор "Продажби и маркетинг" на хотел "Рила" в Боровец.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Докато все още учи в УНСС, Михаил Сяров започва работа в хотел "Хилтън София" като пиколо и извървява пътя до длъжността "Дежурен мениджър". След 5 години на рецепция се мести в отдел "Продажби". Последните две години от работата си във веригата работи в Hilton Prague и Hilton Prague Old Town. От 2017 г. се присъединява към екипа на BT Development Services - управляващото дружество на BT Hotels Collection, като от 2021 е директор "Продажби и маркетинг" на хотел "Рила" в Боровец.

Как се разви туристическият и събитийният бранш след отпадането на противоепидемичните мерки?

Зимният сезон в хотел "Рила" беше изключително успешен. Това се дължи не само на отварянето на границите и отпадането на мерките, но и на факта, че винаги сме имали силна връзка с местния пазар. Много от нашите български гости преоткриха Боровец и се върнаха при нас, при все че можеха отново да пътуват в чужбина.

Събитията също се възобновиха с пълна сила. Липсата на общуване "очи в очи" в последните две години накара повечето компании и организации да побързат да проведат първото си мероприятие от доста време насам. Това доведе до много голям брой ивенти през последните три месеца, включително и големи събития с 400 - 600 души, нещо, което бяхме позабравили и за което усърдно се готвихме.

Мога да кажа, че повечето гости са много по-щастливи сега и усмивките от социализирането са много повече от преди.

Какви са сегашните предизвикателства за вас и колегите ви от туристическия бранш?

Високите нива на инфлация и силно увеличените цени на енергията и храните са сред основните ни проблеми. Ежедневно трябва да се съобразяваме с тяхната промяна и да правим разчет на разходите си.

Друго предизвикателство е все по-съкратеният период на потвърждаване на дадено събитие. Провеждането на едно успешно мероприятие изисква много организация на оперативно ниво и краткият период за подготовка е свързан с голямо напрежение за нас. В тази ситуация си проличава колко важно е да имаме добре обучен, сплотен и отдаден екип, защото благодарение на екипната работа клиентите ни си тръгват доволни и радостни от престоя си.

Какви са приоритетите ви за тази и за следващата година?

Преминаване през инфлационната криза и продължаване на тенденцията за ръст на индивидуалните гости и събитийния туризъм са основни приоритети за нас. Продължаваме с развиването на различни зимни и летни пакети, които се харесват на гостите. Помагаме на община Самоков в организирането на фестивали в курорта. Между 5 и 9 август за пръв път тази година ще се проведе Международният джаз фестивал "Д-р Емил Илиев", като сцената му ще е точно пред хотел "Рила". Намерението на организаторите е той да се превърне в ежегоден.

Още един приоритет е завръщането на международните събития. Дори и по време на пандемията ние не спряхме участията си в международни изложения, където да рекламираме България, Боровец и хотел "Рила" като дестинация.

Планирате ли нови инвестиции за тази година?

В момента сме в процес на изграждане на нов уебсайт с изцяло нова визия и подобрен интерфейс, който ще заработи преди зимния сезон.

Инвестирането в човешкия ресурс винаги е било важна и постоянна част от развитието на хотел "Рила". И за тази година сме планирали обучения, с които да развием потенциала на екипа.

Самия хотел реновирахме изцяло в периода 2015-2019 г. и нашите гости се радват на новия ни дизайн в модерен алпийски стил.

С какво хотел "Рила" се отличава от другите хотели на пазара?

Хотел "Рила", който отдавна е символ на Боровец, сега вече е и новото му лице като уникална смесица от семеен и конферентен хотел, подходящ както за СПА почивки, така и за активни преживявания в сърцето на планината, при това само на час разстояние от София. Гостите ни се възползват от голям СПА център с термо- и релакс зона, плувен басейн (25 м), джакузи, фитнес, паркинг и високоскоростен интернет. Всеки може да се наслади на два бюфетни и няколко а-ла-карт ресторанта, нощен клуб After Eleven и панорамен ресторант - The Terrace Lounge, с разнообразна музикална програма през лятото и зимата.

За организаторите на мероприятия разполагаме с 8 мултифункционални зали, подходящи за събития от 10 до 700 души, като общият капацитет е за до 1500 делегати. Искате да сте сред природата - може да организираме барбекю и тиймбилдинг игри на открито на някоя от поляните в курорта.

Тази година хотел "Рила" отново е номиниран от World Travel Awards за най-добър конферентен хотел в България за 2022.