С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 мар 2012, 18:48, 4882 прочитания

Какви промени да очакваме в отчитането на приходите?

Световната финансова общност обсъжда проект за нов международен стандарт за финансово отчитане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Първата статия от поредица на "Ърнст и Янг" за актуални развития и промени в областта на счетоводното отчитане по МСФО (лизинги, справедливи стойности, финансови инструменти и др.)

Приходите са един от ключовите показатели, следени от инвеститори, кредитори и регулатори при анализа на финансовото представяне на всяко едно предприятие. Сегашните Международни стандарти за финансово отчитане (МСФО), разглеждащи приходите, се ограничават до даване на общи принципи за тяхното признаване и съдържат малко практически насоки и примери. За разлика от МСФО в Общоприетите принципи и правила (ОПП) на САЩ има над 100 стандарта за признаване на приходи, повечето от които са приложими към конкретни индустрии или типове сделки и поради това невинаги водят до получаване на сравними резултати. За да се преодолеят тези недостатъци и да се уеднакви отчитането на приходите по международната и щатската финансово-отчетна рамка, Бордът по международни счетоводни стандарти (БМСС) и неговият еквивалентен орган в САЩ издават съвместен проект за признаване на приходи за първи път през юни 2010 г. След получените коментари от финансовата общност първият проект е преразгледан и пуснат за ново обсъждане от ноември 2011 г. до март 2012 г. Както в първоначалния, така и в ревизирания проект за признаване на приходи е залегнала фундаменталната позиция на двата борда, че е необходимо да се въведе единен модел за признаване на приходи, който да подобри отчитането на приходите и да повиши последователността и сравнимостта при тяхното признаването между различните индустрии. За да могат предприятията да определят подходящата сума и време на признаване на приходите, т.е. да  приложат новия модел към конкретен договор за продажба, те ще трябва да следват пет основни стъпки. 

Признаване на приходите в пет стъпки

Първата стъпка изисква да се идентифицира договорът с клиента. Принципно договореностите за продажба могат да бъдат устни, писмени или да произтичат от обичайната бизнес практика на предприятието. То ще може да комбинира два или повече отделни договора с клиенти и да ги отчита като един договор за продажба при определени условия. Последното може да е особено приложимо за предприятия в строителната индустрия. Тогава, когато отделните договори за строителни дейности са договорени като един  пакет с обща търговска цел или пък са взаимно зависими като изпълнение/цена.
Втората стъпка от признаването на приходите ще изисква  определяне на отделните задължения за изпълнение съгласно договора за продажба. Те представляват обещаните на клиента стоки или услуги, които са "разграничими" и затова ще трябва да бъдат отчетени счетоводно поотделно.  Определянето на "разграничимите" стоки или услуги е особено важно при отчитане на т.нар. многокомпоненти продажби. Съществуващите МСФО не разглеждат такива типове продажби, които обаче са често срещани в някои индустрии като телекомуникации (например сключване на срочен абонаментен договор с предоставяне на апарат при преференциални условия) или софтуер и технологии (например продажба на лицензи и поддръжка, продажба на комплексни  технологични решения).


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Черен петък за директния маркетинг след GDPR Черен петък за директния маркетинг след GDPR

Как регламентът за защита на личните данни промени правилата в дигиталната реклама

19 ное 2018, 5264 прочитания

Търговската тайна - вече защитена в закон Търговската тайна - вече защитена в закон

Европейска директива е причината за новия български проектозакон. Стоки, предмет на нарушение, могат да бъдат изтеглени от пазара, пише в проекта

27 сеп 2018, 5330 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Външни анализи" Затваряне
Диференцирани ДДС ставки – добре ли е да ги има?

Или как онова, което на повърхността изглежда добре, често в действителност не е

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10