С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 12 дек 2012, 15:24, 8848 прочитания

Работодателите могат да получат до 390 хил. лв. за транспорт на служителите си

Кандидатстването е самостоятелно или в партньорство с друго предприятие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Потенциален обхват
15 000
заети лица се очаква да се възползват от преференциите за транспорт до работното място.
Разполагаеми средства
20.49
млн. лв. е общият бюджет на схемата "На път".
Българските работодатели вече могат да кандидатстват за субсидии, с които да покрият разходите за транспорт на служителите си до работното място. Средствата се предоставят по схемата "На път" на оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" (ОПРЧР), която беше отворена в началото на месеца. Общият й бюджет е 20.49 млн. лв., като размерът на безвъзмездната финансова помощ за проект е от 20 хил. до 390 хил. лв. Крайният срок за подаване на документите е 8 февруари 2013 г., 16.30 ч. А ето и някои важни неща, които трябва да знаете, ако решите да кандидатствате.
 
Кой може да кандидатства

Процедурата е особено подходяща за работодатели, чиято дейност се осъществява в населени места, различни от адресната регистрация на заетите в дружеството. В обхвата на тази група попадат фирми с производствени бази извън населеното място, които всеки ден се налага да извозват служителите си до базата. Друг "класически" пример е свързан с работещите в курортните комплекси по морето или в планината, които пътуват за собствена сметка или за сметка на работодателя. Единственото ограничение е мястото, до което се пътува, да не се намира на повече от 100 км от населеното място, в което е регистриран служителят на компанията.

Работодателите могат да кандидатстват самостоятелно или в партньорство с друга компания. Например фирми с бази, които са разположени близо една до друга, могат да извозват служителите си заедно.
От Агенцията по заетостта очакват поне 15 хил. души да се възползват от преференциите за транспорт до работното място. Схемата ще позволи на работодателите да намалят разходите си, ако са покривали транспорта на служителите си, или пък самите работещи да запазят доходите си, ако транспортът е бил за тяхна сметка. В същото време един от търсените ефекти е да се увеличи делът на лицата, които остават на работа въпреки локацията на работодателя и необходимостта да пътуват ежедневно до работното си място. Очаква се мярката да повлияе положително на пазара на труда и в по-отдалечени или слабо населени райони.
 
Какво може да се финансира

Допустимо е финансирането на разходи за превоз на пътници с автобуси или леки автомобили. Те обаче не трябва да бъдат повече от 0.65 лв./км за едно превозно средство независимо от броя на пътниците в него. Услугата трябва да се възложи на външен изпълнител според изискванията на ПМС 55/2007.


Ако работодателят желае, може сам да извършва превоза на пътниците със собствен транспорт. В този случай обаче разходът за гориво трябва да е съобразен с реалния разход в експлоатационни условия. Това се доказва с удостоверение или сертификат, издаден от компетентен орган, съгласно чл. 4, ал. 3 на Наредба №3 за нормиране разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите. При избор на втория вариант се допускат и разходи за възнаграждения и осигурителни вноски за лицата, които ще извършват превоза на пътниците от и до работното място.
 
Подобно на всички останали процедури по ОПРЧР по проекта е добре да се предвидят разходи за осигуряване на публичност, както и средства за екипа по организация и управление.
 
Ограничения за получаване на субсидиите

Едно от важните условия за получаване на субсидиите е работното място да не е отдалечено на повече от 100 км от населеното място, в което лицето е регистрирано по настоящ адрес. Над този периметър фирмата не може да получава субсидии. Средствата не може да се използват и за заплащане на транспорта на лица, които се намират в командировка. Освен това трудовата им дейност обичайно не трябва да е свързана с пътуване. Средствата не могат да се използват и за лица, които са наети за дейности в сферата на селското и горското стопанство, рибарството и аквакултурите. Друго ограничаващо условие е служителите да не са включени в схема "По-близо до работа" на ОПРЧР. От субсидиите не могат да се възползват и заети в централната или местната държавна администрация, Министерството на вътрешните работи и Министерството на отбраната, както и предприятия, ползващи преференции за организиран транспорт по чл. 57а от Закона за насърчаване на заетостта.
 
Не забравяйте и останалите си европроекти

Помощта по схемата се отпуска съгласно режима "de minimis" (минимална помощ). Това означава, че общият размер на минималната помощ, предоставена на всяко предприятие за период от три данъчни години, не може да надхвърля 200 хил. евро (или левовата равностойност - 391 166 лв.). Трите последователни данъчни години обхващат годината на кандидатстване и двете предшестващи. В същото време общият размер на минималната помощ, предоставена на всяко едно предприятие, което осъществява дейност в отрасъл "шосеен транспорт", не може да надхвърля 100 хил. евро (или левовата равностойност - 195 583 лв.) за период от три данъчни години.
Съгласно това ограничение работодатели, които вече са получавали финансова помощ от други процедури по ОПРЧР или по ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", трябва да съобразят размера на субсидията с вече използваната минимална помощ, за да се вместят в поставеното ограничение.
 
Визитка
Миглена Иванова е партньор и мениджър "Бизнес консултантски услуги" в "ИЮ Консулт" ООД.
Тя има повече от 5 години опит в разработване, мониторинг и управление на проекти по ОП "Развитие на човешките ресурси" и ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика".
Миглена Иванова е и един от първите сертифицирани кариерни консултанти в България по международната програма GCDF (Global Career Development Facilitator). Работила е в тази област за различни организации, сред които Кариерният център на Софийския университет, "МAPP България", хотел "Хилтън София", "К консултинг" и "Форем консултинг България".
Тя е бакалавър по "Публична администрация" и "Международни отношения" и магистър по "Трудова и организационна психология" от СУ "Св. Климент Охридски".



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Черен петък за директния маркетинг след GDPR Черен петък за директния маркетинг след GDPR

Как регламентът за защита на личните данни промени правилата в дигиталната реклама

19 ное 2018, 4924 прочитания

Търговската тайна - вече защитена в закон Търговската тайна - вече защитена в закон

Европейска директива е причината за новия български проектозакон. Стоки, предмет на нарушение, могат да бъдат изтеглени от пазара, пише в проекта

27 сеп 2018, 4560 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Външни анализи" Затваряне
Загубени в превода

Противоречие между наредбата за търговския регистър и правилата за работа на консулската служба на МВнР е сериозна спънка за фирмите, когато сключват договори в чужбина

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността