Промоционалните кампании

Част от пазарния процес или непазарен стимул

   ©  Капитал

Днес търговските компании разполагат с икономическа мощ, с която могат да въздействат върху съзнанието и избора на всеки един от нас, потребителите. Сред използваните от тях средства са промоционалните кампании, или т.нар. търговски промоции, давайки им възможност да рекламират определена марка стоки чрез медиите, рекламни материали в търговските вериги и не на последно място чрез интернет сайтове.

Материята е основно уредена в Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК), както и в практиката на регулатора в областта – Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), чиято задача е да защитава лоялната конкуренция на пазара. Желанието на един търговец да увеличи търсенето на своите продукти чрез допълнителни пазарни стимули е част от продажбения процес, част от конкуренцията на пазара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • - 4
    • + 4

    Промоцията не винаги е изгодна. Искам да дам пример за вид крадит който се нарича "Малки Вноски". Той се предлага само на коректните клинети, не се коментират неговите параметри в детайл, защото целта на този кредит е целенасочено да изстиска коректните си клинети с кредит на по-висока цена от стандартните условия за новопривлечени клиенти. Предлагането му се осъществява посредством агресивен маркетинг, с много психологически атаки на който клинтът не може да откаже.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • - 2
    • + 2

    Много нелепа статия.
    Сякаш чета студентски реферат?!

    Нередност?
  • 3
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Така написано и аз не разбрах кога точно е законно. Не знам аз ли не разбирам или са се омотали в правила и условия, но по-вероятно е второто.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал