С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 26 фев 2013, 18:22, 9685 прочитания

Ангажираните служители – сърцето на всеки успешен бизнес

Или как да мотивирате екипа си и какви могат да са ползите от това за компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За автора

Петър Ганчев е ръководител отдел "Обучения" в "Адеко България". Преди да се присъедини към екипа на "Адеко", Петър е бил търговски директор на учебен център "New Horizons - България". Бил е хоноруван преподавател в магистърска програма "Електронен бизнес и електронно управление" в СУ "Св. Климент Охридски", а преди това е бил акаунт мениджър в Taxback. В "Адеко България" Петър Ганчев администрира програми за обучение и развитие, координира осигуряването на функционален трансфер на знания и умения в съответствие с потребностите по нива и направления.
Компаниите, които наемат, развиват и задържат ангажирани служители, са по-успешни от тези, които не го правят. Служителите, които са заети и доволни в работата си, отделят голямо влияние на растежа и успеха на компанията. По същия начин неангажираните служители имат негативно влияние върху способността на дадена организация да се превърне във или да се задържи като водеща във вашата индустрия.

Не чакайте, за да мотивирате


Определянето на факта дали служителите са ангажирани е първата стъпка към изграждането на по-добра работна среда. Обикновено служителите, които работят със страст и чувстват силна връзка с компанията, са тези, които водят до иновации. Те са по-инициативни, работят по-качествено и движат организацията напред. Обратната страна на ангажирания служител е активно неангажираният служител, който всъщност дава израз на своето нещастие. Той е най-вредният за вашата организация, защото може да зарази останалата част от екипа със своето негативно отношение. Това не само забавя продуктивността, но може и да доведе до това ключови служители от екипа да напуснат, търсейки нови възможности. Изключително важно е да идентифицирате тези служители и да адресирате причината за тяхното  недоволство. Ако активно неангажираните хора не могат да бъдат стимулирани и да променят поведението и отношението си, може да се наложи да ги отстраните от организацията за доброто на целия екип.

Средата между ангажираните и активно неангажираните служители е запазена за тези, които не са ангажирани – по същество тези хора са "отписани". Механично вършейки работата си, те влагат само време, но не страст и енергия. В резултат те могат негативно да повлияят на продуктивността и качеството на работа. За щастие тези, които попаднат в тази междинна зона, имат най-голям потенциал отново да бъдат ангажирани.

Открийте какво стимулира служителите



След като сте придобили представа в кои групи попадат служителите ви, е време да предприемете действия. Създаването на среда, в която служителите да чувстват, че техният принос е неизменна част от  цялостния успех на организацията, може да е предизвикателство, но определено си заслужава усилията.

Определете тона

Излъчването на позитивно отношение към вашата компания, позиция и живота като цяло има значително влияние върху одухотвореността. Вашето отношение е определящо за тези, които управлявате, и затова е важно да започвате и приключвате всеки ден с позитивно послание. Обикновен комплимент, поздрав и приятелски разговор с членове на екипа също може да спомогне за запазване на позитивната нагласа у служителите.

Една малка похвала постига много

Отправете откровена, насочена похвала. Повечето хора могат да усетят, когато мениджърът не е откровен или дава обща оценка, вместо да коментира специфично постижение. Определете колко често и какви похвали са необходими за всеки служител и ги изкажете, когато моментът е подходящ. Новите или неопитните служители обикновено изискват повече похвали, отколкото техните колеги, които са от по-дълго време в компанията. Запомнете това основно правило: хвалете пред всички, порицавайте на четири очи.

Поддържайте открито общуване

Насрочете редовни срещи, на които служителите могат да дават предложения и идеи. Създаването на имейл адрес, на който могат да се изпращат мнения и предложения, е допълващ начин за окуражаване на служителите да поемат по-активна роля в компанията. Като предлагате възможност на служителите да изразят своите притеснения и да коментират въпроси, свързани с компанията и индустрията, вие показвате, че вашите служители имат значение – за вас и за бъдещето на организацията.

Дайте им каквото искат

Ако служител иска повече обратна връзка относно работата му или повече отговорности – дайте ги! Някой, който активно се опитва да бъде повече включен в успеха на организацията, трябва да бъде окуражаван. Позволете на отговорните служители да взимат повече решения или се допитвайте до тях по съответните бизнес въпроси, по които са компетентни. Когато най-добрите ви хора чувстват, че техният талант и принос се оценяват, има по-голяма вероятност да останат ангажирани.

Платете им колкото заслужават

Даването на справедливо парично възнаграждение на служителите показва, че цените приноса им към компанията. Въпреки че парите обикновено не са основният мотиватор за по-добро представяне на служителите, ниското заплащане е сигурен начин да ги загубите. Когато някой вярва, че не оценявате усилията му, ще потърси работа другаде. Това увеличава текучеството на служители със съответните свързани екстра разходи и понижава екипния ентусиазъм.

Не икономисвайте от обучения

Ако искате да задържите и да получите най-доброто от вашите топ хора, трябва да инвестирате в тях. Затова ефективният план за обучение и развитие е изключително важен за компаниите, които искат да са водещи в днешната бизнес среда. Без такава програма служителите изостават в работата си в сравнение с други в тяхната индустрия, на които им е предоставено обучение. Освен това при тях има по-голяма  вероятност да се отегчат, да станат неспокойни и неангажирани. В дългосрочен план това струва много повече, отколкото инвестирането в обучения на талантливия персонал, който вече имате.

Насърчавайте професионалното отношение към съответната индустрия

Насърчавайте включване към професионални организации или работни групи. Те осигуряват възможности за служителите ви да подобрят уменията си и да са в крак с тенденциите в индустрията. Окуражаването на служителите да участват в професионални организации и дейности ще им помогне да са в течение с развитието на работната сила в съответната област и в крайна сметка ще допринесе за развитието на вашия бизнес.

Когато служителите са ангажирани, успехът е неминуем

Приносът на ангажираните служители е съществен за успеха на вашия бизнес. От друга страна,  неангажираните служители имат същото значително, но обратно по посока въздействие върху представянето на вашата компания. Затова си заслужава усилието да се създаде работна среда, която да ангажира и вдъхновява служителите ви да дадат максимума от себе си.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Черен петък за директния маркетинг след GDPR Черен петък за директния маркетинг след GDPR

Как регламентът за защита на личните данни промени правилата в дигиталната реклама

19 ное 2018, 4815 прочитания

Търговската тайна - вече защитена в закон Търговската тайна - вече защитена в закон

Европейска директива е причината за новия български проектозакон. Стоки, предмет на нарушение, могат да бъдат изтеглени от пазара, пише в проекта

27 сеп 2018, 4302 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Външни анализи" Затваряне
Какви са рисковете на регулирания енергиен пазар

Проектът на правилата за търговия с електрическа енергия определя нова уредба на договорите за мрежови услуги

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

Повелителят на отпадъците

Централите на Христо Ковачки масово заместват въглищата с RDF и биомаса

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект