Интервю по пантофи

Или няколко лесни стъпки за успешно видеосъбеседване

Shutterstock    ©  Shutterstock

За автора

Милена Клисарска e мениджър подбор в "Адеко България" от 2011 г. Преди това има 10-годишен опит в областта на подбора в реалния бизнес в различни сфери – финансовата, телекомуникации, хранително-вкусовата.

Не е тайна, че в последната година видеоинтервюто масово навлезе в практиката като част от процеса на подбор. Компаниите го предпочитат поради различни причини: като заместник на телефонното интервю, като допълнение на телефонното интервю или пък като единственото възможно интервю, когато интервюираният и интервюиращият се намират на различни географски ширини. Технологичният напредък също допринася за растящата популярност на видеоинтервюто. Преди обаче да стигнем до така наречените skype интервюта, някои компании минаха през различни платформи: такива, които имат записани въпроси, и кандидатът отговаря в реално време, като се следи за неговите жестове, реакции и т.н. Тази статична платформа обаче не носеше много повече информация на работодателите от едно телефонно интервю. Самите кандидати също доста се притесняваха да говорят "с машина" и затова платформата не придоби такава популярност – в България например компаниите, които са я използвали, се броят на пръсти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове