🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Богатите също (плачат) стачкуват

Или защо започналата стачка на пилотите от Lufthansa буди повече недоумение, отколкото разбиране

Стачката доведе до отмяната на над 3800 от планираните 4200 пътнически и товарни полета на Lufthansa и нискотарифното им подразделение Germanwings
Стачката доведе до отмяната на над 3800 от планираните 4200 пътнически и товарни полета на Lufthansa и нискотарифното им подразделение Germanwings
Стачката доведе до отмяната на над 3800 от планираните 4200 пътнически и товарни полета на Lufthansa и нискотарифното им подразделение Germanwings    ©  KAI PFAFFENBACH
Стачката доведе до отмяната на над 3800 от планираните 4200 пътнически и товарни полета на Lufthansa и нискотарифното им подразделение Germanwings    ©  KAI PFAFFENBACH
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

След като в рамките на по-малко от година стачкуваха диспечерите от РВД, наземният персонал и персоналът, отговорен за сигурността, дойде ред и на пилотите от Lufthansa да блокират работата на франкфуртското летище. Протестът им започна в сряда в 0 часа и ще продължи до края на деня в петък. Отменени са над 3800 от планираните 4200 пътнически и товарни полета на Lufthansa и нискотарифното им подразделение Germanwings. По данни на фирмата това ще е най-скъпата стачка в историята им, с щети, оценявани на над 50 млн. евро.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nagajdach avatar :-|
    nagajdach
    • - 3
    • + 23

    Интересен текст - хубаво написан и с ясно послание. Стана ми мъчно, че е толкова кратък.

    Нередност?
  • 2
    bluewater avatar :-P
    BlueWater
    • - 5
    • + 15

    Цитирам:
    "Стачки ръководени от профсъюзи са рядкост в авиокомпаниите на САЩ в резултат на "Railway Labor Act", който по същество позволява на Президента да нареди на работниците да се върнат обратно на работа, ако тяхното действие би могло да навреди на националната система за транспорт и търговия. Когато се стартира процедурата, изпълнителен комитет създава спешен борд, който да разследва спора и ръководи преговорите. През февруари 1997 г., Президентът Клинтън се намеси, за да предотврати стачка на 9000 пилота на "American Airlines". Четири години по-късно, Президентът Буш създаде такъв съвет за предотвратяване стачка на механиците на "Northwest Airlines". Пилотите на Spirit Airlines (SAVE) организираха петдневна стачка през 2010 година."
    http://www.businessweek.com/articles/2014-03-31/lufthansa-prepares-for-fallout-from-a-big-pilot-strike

    Нередност?
  • 3
    gorbachov82 avatar :-|
    Горбачов
    • - 7
    • + 8

    До коментар [#2] от "BlueWater":

    Брех, когато плебса/работниците (били те и високоплатени) надигнат глава нямаш нищо против държавата да се намесва и да пипа грубо. Това, че е възможно в САЩ да се случи нещо, не означава, че задължително е правилно.

    Нередност?
  • 4
    bluewater avatar :-P
    BlueWater
    • - 8
    • + 18

    [quote#3:"Горбачов"]Брех, когато плебса/работниците (били те и високоплатени) надигнат глава нямаш нищо против държавата да се намесва и да пипа грубо.[/quote]Да, нямам нищо против държавата да се намесва, за да спира безумието на много малка част от самозабравилия се плебс, който засяга правата на почти всичкия останал плебс. Все пак някой трябва да защити обикновените хора от алчността на малка прослойка работници и работодатели от които зависим всички!

    Нередност?
  • 5
    philipotel avatar :-|
    Durruti
    • - 11
    • + 15

    Май само у родната публика се среща такава злоба към хората, оптиващи се да защитят трудовите си права. Каквито и привилегии да имат, те и предшествениците им са ги извоювали. Освен това в статията липса основната причина за стачката - пилотите вече трябва да работят до 63 г., като губят правото за пенсиониране още на 55 г. при запазване на 60% от заплатата до навършване на нужната възраст. Явно според някои хора да пилотираш пътнически самолет е като да буташ косачка за трева - възрастта не пречи...

    Нередност?
  • 6
    bluewater avatar :-P
    BlueWater
    • - 12
    • + 7

    [quote#5:"Durruti"]Явно според някои хора да пилотираш пътнически самолет е като да буташ косачка за трева - възрастта не пречи...[/quote]Извинете вие пилот ли сте?

    Имате ли поне бегла представа колко и какви АВТОМАТИЧНИ системи за управление има един пътнически самолет?

    Имате ли представа, че с днешните компютърни системи за контрол на полета управлението на един самолет е доста по-лесно отколкото беше миналия век и предпазва машината от грешки на човека?

    Имате ли представа, че в над 90-95% от полета управлението е напълно автоматично?

    Сега човека е важен само при аварийни ситуации, в първите секунди на излитане и последните на кацане.

    Нередност?
  • 7
    gimelim avatar :-P
    gimelim
    • - 6
    • + 2

    До коментар [#6] от "BlueWater":

    Глупости. Вие пилот ли сте?

    Я да кажат колко страници им е договорът на пилотите? С колко точки и подточки

    Дори бързо растящите и постоянно търсещи пилоти авиокомпании от Близкия изток не предлагат на своите опитни пилоти чувствително по-добри условия от тези на Lufthansa въпреки по-благоприятния данъчен режим и по-лошото качество на живот там.


    Това е глупост. По-лошо качество на живота. Как е измерено?

    Нередност?
  • 8
    4i4ko avatar :-|
    4i4ko
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#5] от "Durruti":

    не е само у родната публика защото преобладаващото мнение в пресата тук (аз живея в Германия) и почти единодушната оценка на хората е негативна. Става дума за новите договори на Луфтханза, условията за в момента работещите пилоти са непроменени!
    Развития социализъм залязва и тук

    Нередност?
  • 9
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Еми всеки се опитва да намаже повече от филията :)

    Нередност?
  • 10
    the_core avatar :-P
    The Core
    • - 1
    • + 7

    "...неизбежното някой ден навлизане на вече масово използваните безпилотни самолети и в гражданската авиация....."

    Е те това уби кучето с мотика!
    Много преди със самолетите, това трябва да стане със селските и градските автобуси например...
    А и "безпилотните смолети" не са съвсем "безпилотни"...
    Просто пилотът седи на едно друго (100% безопасно) място, което прави идеални полетите-камикадзе! Аз лично не бих седнал в такъв самолет!
    Поне ако не съм на път към Свети Петър!


    ПП: И не давайте пример с влакове, защото се движат по релси!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал