Дистрибуторският договор през призмата на конкуренцията

Той е широко разпространен като правно средство за уреждане на отношенията между търговците

В редица договори се формулират конкретни задължения за дистрибуторите да спазват т.нар. препоръчителни цени за препродажба.

Пазарът играе важна роля в регулирането на производството, размяната, разпределението, потреблението на стоки и услуги. Практиката показва, че не е достатъчно на потребителите единствено да се предостави възможност да получат удовлетворяващи нуждите им продукти и услуги, но е необходимо същите тези продукти и услуги да бъдат налични в адекватни количества и качество, на достъпно място и в удобно време. Именно тези аспекти определят дистрибуцията като възможност, чрез която, от една страна, отделните индивиди и групи хора получават това, от което се нуждаят, а от друга, производителите реализират резултатите от своята дейност.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал