Търговците ще избират между извънсъдебни споразумения и стандартни съдебни процедури

Последните изменения в Закона за защита на потребителите въвеждат алтернатива при национални и трансгранични потребителски спорове, свързани с продажба на стоки и предлагане на услуги

Потребителските спорове трябва да бъдат разглеждани и решавани от Органите за алтернативното решаване на спорове за максимум 90 календарни дни.
Потребителските спорове трябва да бъдат разглеждани и решавани от Органите за алтернативното решаване на спорове за максимум 90 календарни дни.
Потребителските спорове трябва да бъдат разглеждани и решавани от Органите за алтернативното решаване на спорове за максимум 90 календарни дни.    ©  Надежда Чипева
Потребителските спорове трябва да бъдат разглеждани и решавани от Органите за алтернативното решаване на спорове за максимум 90 календарни дни.    ©  Надежда Чипева
Търговците сами ще преценяват дали да участват в алтернативно решаване на спорове с потребители. Санкции ще се налагат само за непредоставяне на информация.

Споровете между потребители и търговци да бъдат решавани ефикасно, бързо и на достъпни цени. С тези мотиви бяха приети измененията в Закона за защита на потребителите ("ЗЗП"), посветени на правилата за алтернативно решаване на потребителски спорове. Те въвеждат в българското законодателство европейската уредба относно алтернативното решаване на спорове ("AРС") между потребители и търговци.   


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове