Битката за пазара на растително мляко

Стартъпи и международни компании се борят да надделеят на нарастващия пазар, който се оценява на 17 млрд. долара

"Нашата цел е да разрушим една от най-големите индустрии в света – млечната промишленост", казва Тони Петерсон, главен изпълнителен директор на Oatly.
"Нашата цел е да разрушим една от най-големите индустрии в света – млечната промишленост", казва Тони Петерсон, главен изпълнителен директор на Oatly.
"Нашата цел е да разрушим една от най-големите индустрии в света – млечната промишленост", казва Тони Петерсон, главен изпълнителен директор на Oatly.    ©  Reuters
"Нашата цел е да разрушим една от най-големите индустрии в света – млечната промишленост", казва Тони Петерсон, главен изпълнителен директор на Oatly.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През последните девет месеца учени от лабораториите на най-големия производител на храни в света са заети да разработват технология, с която да превърнат грахови зърна в мляко, пише Financial Times.

Докато работеха над своето решение, комбинирайки грахов протеин с вода, влакна от цикория, захар и слънчогледово масло, те се присъединяваха към все по-конкурентна битка. Със стартирането на новата марка мляко от жълт грах Wunda, Nestlé стана част от нарастващия международен опит за привличането на потребителите на краве мляко към растителни алтернативи. Един конкурент - Oatly, направи огромен скок - от скромно начало в шведския град Малмьо до първично публично предлагане, което го оцени на 10 млрд. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове