Продажбите на компаниите за веган "месо" в САЩ спадат

Надеждите на производителите са понижението да е временно

Ниските продажби водят до сериозен спад в цената на акциите на Beyond Meat.
Ниските продажби водят до сериозен спад в цената на акциите на Beyond Meat.
Ниските продажби водят до сериозен спад в цената на акциите на Beyond Meat.    ©  Reuters
Ниските продажби водят до сериозен спад в цената на акциите на Beyond Meat.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на месо на растителна основа през четирите седмици преди 3 октомври намаляват със 1.8% спрямо същия период на 2020 г., като от началото на годината понижението е 0.6%. Това съобщава Financial Times, като се позовава на данните на компанията за обработка на информация SPINS. Скокът в продажбите на веган "месо" в началото на пандемията поставя висока цел за растежа на сектора през тази година. Освен това с премахването на рестрикциите клиентите все по-често ядат навън, а проблеми с веригата за доставки прави някои продукти недостъпни в магазините. Също така дебютът на нови продукти затруднява избора на потребителите, добавят от компанията.

САЩ е най-големият пазар за месото на растителна основа, чиято цел е да наподоби вкуса и текстурата на истинското месо. Спадът в продажбите идва след седмици на слаби приходи за Beyond Meat и Maple Leaf Foods, канадски производител на месни продукти, който е собственик на компанията за растителен протеин Green Leaf.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове