Как да направим фенстраница във Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как да направим фенстраница във Facebook

Как да направим фенстраница във Facebook

Андриан Георгиев
16568 прочитания

Фенстраниците във Facebook са новите сайтове. Все повече (местни) бизнеси изграждат присъствие във Facebook, където са клиентите им, вместо сайт.

За да разберем как да направим ефективна фенстраница на бизнес, се свързахме с Джеф Яконо. Той е създател на CollegeJobConnect - компания, която помага на студенти да намерят работа. Джеф е написал в блога си подробно упътване как да освежим дизайна на фенстраниците във Facebook и сега го допълни за "Капитал". 

Ако нямате фенстраница, влезте във Facebook ->Ads and Pages->Create Page. След това отидете на facebook.com/username и оттам изберете запомнящ се адрес на фенстраницата, например facebook.com/capitalbg.

Автор: Джеф Яконо

Тъй като искате всеки да вижда вашата фенстраница, дори да не е потребител на Facebook, добре е, тя да е публична. Тази настройка се намира на Edit Page->Settings->Published(publicly visible).

За да могат посетителите на страницата, да виждат по-разнообразно съдържание, променете от Edit Page->Wall Settings->Default View for Wall задайте Posts by Page and Fans.

Static FBML

Това е програмен език на Facebook, базиран на HTML, чрез който имате повече контрол върху дизайна на страницата. Докато сте в нея, върнете се на Edit Page и намерете в списъка пред вас More Applications -> Static FBML->Add to my Page.

Върнете се в страницата си и от лентата, където са подредени "Wall, Info, Photos..." натиснете "+" и добавете Static FBML.

Автор: Джеф Яконо

Създайте илюстрация, която новите посетители ще видят на вашата фенстраница. Според изискванията на Facebook, тя трябва да е широка около 520 пиксела.

Автор: Джеф Яконо

Вложихме три послания в илюстрацията. Първото насочва към бутона Like (#1), второто е кратък текст, който обяснява работата на компанията (#2), а третото - нашето лого (#3). Четвъртата част е поле, което по-нататък ще обновяваме често (#4), в случая - нещо забавно и запомнящо се.

#1

Първо направих скрийншот на бутона във Facebook и го добавих в нов слой във Photoshop. След това сложих сянка. Създадох втори слой, в който написах текст на Dakota, свързах двата слоя и със следния метод ги наклоних.

#2

За да направя жълтата бележка следвах това упътване, а за ефекта от тиксо, прочетох тук.

#3

Просто вмъкнах логото ни.

#4

Ако не ви се плаща за илюстрация, използвайте Flickr, където от Advanced Search задайте само Creative commons->Find content to use commercially. Повече за преливащия ефект и фона във Photoshop, може да прочетете тук.

Накрая качвате илюстрацията във Flickr или Picasa и копирате URL адреса.

Автор: Джеф Яконо

Обратно във Facebook страницата. Намирате Static FBML->Edit и променяте името на надслов тип Welcome или Join. След това в празното поле отдолу поставяте следния код, обграден с < и />:

img src="URL адреса на картинката" alt="текст ако не се вижда картинката"

Автор: Джеф Яконо

Отидете на Wall Settings -> Default Landing Tab for Everyone Else и променете настройката от Wall на страницата, която току-що направихте с FBML. Така посетителите, които идват на фенстраницата ви за първи път, ще видят посланието ви, а не обикновената стена. След като добавихме тази страница, постигнахме ръст на феновете във Facebook.

Как да ползваме фенстраницата

Също както поддържате email бюлетин за вашите клиенти, така и фенстраницата във Facebook е начин да ги обвързвате с вашия продукт/услуга. Може да публикувате в нея ексклузивно съдържание, до което достъп имат само феновете ви.

За негативните коментари

Ако клиент критикува начина, по който правите бизнес, във Facebook, трябва да направите всичко възможно, за да решите неговия проблем. Ако коментарът обаче съдържа омраза и няма стойност, изтрийте го заедно с фена, който го е публикувал.

Разликата с Twitter

В Twitter пускам кратки съобщения и републикувам (retweet) друга интересна информация. Хората там търсят съдържателни съобщения. От друга страна Facebook дава повече дълбочина, например анонс за събитие, за което хората могат да заявят присъствие или линк към публикация в блога, която те могат да коментират.

Какви са вашите съвети за фенстраниците във Facebook?

Следващият вторник очаквайте текст как да работим с email бюлетини.

Фенстраниците във Facebook са новите сайтове. Все повече (местни) бизнеси изграждат присъствие във Facebook, където са клиентите им, вместо сайт.

За да разберем как да направим ефективна фенстраница на бизнес, се свързахме с Джеф Яконо. Той е създател на CollegeJobConnect - компания, която помага на студенти да намерят работа. Джеф е написал в блога си подробно упътване как да освежим дизайна на фенстраниците във Facebook и сега го допълни за "Капитал". 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    bill_doors avatar :-|
    bill_doors

    надявам се тая статия на пейпър копи да не се появи никога...

  • 2
    nigmand avatar :-?
    Елена Ангелова

    Е, така вече е интересно. Когато е ориентирано към клиента. Много се радвам, че представяте (Капитал) различни гледни точки.

  • 3
    indica avatar :-|
    indica

    Полезно инфо, но не ми се връзва идеята да даваш пример с фен страница, която има едва 345 фена от 2009 г.

  • 4
    godmouth avatar :-|
    Постовете на някой друг

    Първо уточнете, че цензорите на фашистбук могат без основание да изтрият страницата ви, както изтриха мои профили, групи и страници и след това да не ви дадат обяснение защо са го направили нито да признаят, че е било без основание, защото няма никаква обратна връзка с тях. Стойте далеч от фашистбук. Цензурата там е точно фашистка.

  • 5
    nixonanim avatar :-|
    Nixonanim

    Капитал, можехте да инвестирате няколко часа и да направите видео урок или презентация със стъпките, вместо да давате линкове, които са на 4 години и никой не ги е харесал или споделил от тогава. Честно, можехте да питате поне 10 човека в България, който да направят поне три пъти по-добър урок от това. Продължавам да не разбирам от пълната липса на вяра във възможностите на нашите специалисти...

  • 6
    mto avatar :-|
    mto

    "Фенстраниците във Facebook са новите сайтове. Все повече (местни) бизнеси изграждат присъствие във Facebook, където са клиентите им, вместо сайт."

    Да, бе! Когато имаш собствен сайт, можеш да имаш контрол над него винаги. Когато го разположиш в средата на Facebook си вече тотално зависим от тях. Това е опасно за всеки бизнес. Апропо, Капитал, защо си поддържате сайт? Нали имате фен-страница...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK