И Facebook започва да чурулика*
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И Facebook започва да чурулика*

Reuters

И Facebook започва да чурулика*

Бойчо Попов
4616 прочитания

Reuters

© Reuters


Преработеният дизайн на Facebook дава възможност за „един значително по-бърз информационен поток”, каза в Пало Алто, където е базирана компанията, шефът Марк Зукърбърг. Промяната например дава шанс на политици или хора на изкуството да информират постоянно феновете си за всичко, което се случва около тях.

Какво точно променя Facebook: Тикерчето за новини, което информира членовете за активността на приятелите им, вече ще се актуализира не на всеки 10-15 минути, а в реално време. Така ще можете веднага да научите, че Х харесва песента Y, която Z е качил в сайта като линк.

Освен това се дава възможност на потребителите да добавят непределен брой приятели в така наречени „публични профили”. Досега техният брой беше ограничен до 5000. А впрочем кой ли има достъп до толкова много хора, които да нарече „приятели”? От новата функция първоначално са се възползвали според данни на компанията американският президент Барак Обама, звезди от Холивуд и спорта, както и медийни компании като и New York Times.

С тези промени Facebook вече има подобни на Twitter функции. Потребителите на микроблога могат да кажат, каквото си поискат, в рамките на максимум 140 знака. Няма официални данни за броя на активните членове на Twitter, но според Financial Times Deutschland те са около шест милиона. Това превръща Twitter в джудже на фона на 175 милиона регистрирани потребителя на Facebook. Въпреки това микроблогът определено е интересен и неслучайно създателите на Facebook се опитаха да го закупят през миналата година. Според неофициална информация мениджърите на социалната платформа са предложили за придобиването на Twitter около $500 млн.. Напразно! А в средата на февруари според новинарския сайт за IT бранша TechCrunch микроблогът е успял да привлече нови $35 млн. за бъдещето си развитие.

И така, след като Facebook не успя да придобие конкурента си, сега се опитва да чурулика като него.

Преработеният дизайн на Facebook дава възможност за „един значително по-бърз информационен поток”, каза в Пало Алто, където е базирана компанията, шефът Марк Зукърбърг. Промяната например дава шанс на политици или хора на изкуството да информират постоянно феновете си за всичко, което се случва около тях.

Какво точно променя Facebook: Тикерчето за новини, което информира членовете за активността на приятелите им, вече ще се актуализира не на всеки 10-15 минути, а в реално време. Така ще можете веднага да научите, че Х харесва песента Y, която Z е качил в сайта като линк.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    щот туийтър нема лигъл ишуз да пусне дата майнъъз да кóпат... пък фезбукът има... затуй тов. шекроглу тъй страсно искаше да ви оунва фотографиите...:)

  • 2
    gavril avatar :-|
    Gavril

    Мисля, че от доста време насам не е модерно да се пише като съдържател на казан за ракия под влиянието на пи-си-пи.

  • 3
    elektroe avatar :-P
    elektroe

    Ох, тепърва ще чета статията, ама коментарите ми разведриха деня :-D


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.