Продават се само 25% от Mercator
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продават се само 25% от Mercator

Собственикът на&nbsp;българската верига &quot;Пикадили&quot; е сред кандидатите за Mercator.<br /> <br />

Продават се само 25% от Mercator

Маргарита Насева
1958 прочитания

Собственикът на&nbsp;българската верига &quot;Пикадили&quot; е сред кандидатите за Mercator.<br /> <br />

© Надежда Чипева


Най-големите акционери във водещата словенска верига магазини Mercator ще продадат 25%, а не както бе обявено по-рано – 48.34%, съобщава словенският всекидневник „Дневник”, цитиран от агенция Reuters. Кандидатите са били уведомени за промяната в продавания дял, твърди словенският вестник.

Най-големите акционери в словенската компания са инвестиционният фонд Infond Holding с 25%, Pivovarna Union с 12.33% и Pivovarna Lasko с 8.43% от акциите, като Infond Holding е собственик на другите две.

Mercator е четвъртата по големина листвана на борсата компания в Словения. Пазарната й капитализация е около 563.5 млн. евро.

Двама от собствениците й - Pivovarna Lasko и Infond Holding, започнаха през декември м.г. процедура за продажба на 48.34% от акциите на компанията. Те определиха 2 февруари като краен срок за подаване на необвързващи оферти. Малко след крайния срок стана ясно, че собствениците са разочаровани от ниските цени на получените предварителни оферти. По неофициална информация са били подадени четири предложения - от частните фондове Blackstone и CVC Capital Partners, от словенския бизнесмен Игор Лах, смятан за едни от най-богатите хора в страната и от редовния кандидат за Mercator - сръбския олигарх Мирослав Мишкович, който контролира търговската верига "Делта холдинг". Сръбската верига присъства и на българския пазар от 2007 г., когато купи 85% от „Пикадили”.

Напълно е възможно някои от кандидатите да се откажат предвид на продавания по-малък дял. Още през февруари в словенските медии се прокраднаха предположения, че собствениците на словенската верига нямат сериозни намерения да продават веригата.

През последните три години Mercator увеличава продажбите си средно с 50%, като в края на миналата година очакваше те да достигнат 2.6 млрд. евро. През 2007 г. оперативната й печалба нарасна с близо 60% до 81 млн. евро.

Най-големите акционери във водещата словенска верига магазини Mercator ще продадат 25%, а не както бе обявено по-рано – 48.34%, съобщава словенският всекидневник „Дневник”, цитиран от агенция Reuters. Кандидатите са били уведомени за промяната в продавания дял, твърди словенският вестник.

Най-големите акционери в словенската компания са инвестиционният фонд Infond Holding с 25%, Pivovarna Union с 12.33% и Pivovarna Lasko с 8.43% от акциите, като Infond Holding е собственик на другите две.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.