Kой последно ще купи Twitter?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Kой последно ще купи Twitter?

Kой последно ще купи Twitter?

Калина Калчева
4337 прочитания

© Nils Geylen via Flickr


Преговорите между онлайн търсачката и Twitter са в напреднал етап, съобщава технологичният блог TechCrunch, цитирайки два анонимни източника. Според трети източник обаче разговорите между двете компании едва са започнали.

В края на 2008 г. се носеха доста добре подплатени слухове, че Twitter е отказал предложение за покупка от страна на Facebook за 500 млн. долара. На сайта всеки може да публикува кратки съобщения, съдържа не повече от 140 знака (да, само толкова). Twitter така или иначе се радва на интерес от страна на инвеститорите и може да си позволи отказ поне в краткосрочен план. През януари тази година сайтът обяви, че търси 250 милиона долара инвестиционен капитал, след като шест месеца по-рано получи финансиране от 20 млн. долара.

Да приемем, че наистина има преговори. Защо Google е по-подходящ партньор от Facebook? По изчисления на в-к "Уолстрийт джърнъл" ако Facebook внедри услугата за публикуване на кратки съобщения чрез sms (както работи Twitter), това би струвало на сайта за социални контакти 75 млн. долара на година. Самата социална мрежа също работи благодарение основно на външни инвестиции и вероятно няма достатъчен ресурс да купи Twitter.

От друга страна Twitter е постоянно обновяващ се източник на огромно количество публикации, сред тях - новини и лични мнения за продукти и събития. Все повече хора се възползват от търсачката, вградена в Twitter. Информацията, която се намира на сайта, съдържа нешо, което Google няма - лично мнение, оперативност, лаконичност. Възможно ли е тази субективност да грабне рекламодателите и скоро да видим карета в Twitter, подобни на онези, които се появяват сега, когато търсим с Google? Дали това е идеята и на Google - компания, променила вече веднъж модела, по който работи интернет рекламата? Предстои да разберем.

По темата работи и Андриан Георгиев

Преговорите между онлайн търсачката и Twitter са в напреднал етап, съобщава технологичният блог TechCrunch, цитирайки два анонимни източника. Според трети източник обаче разговорите между двете компании едва са започнали.

В края на 2008 г. се носеха доста добре подплатени слухове, че Twitter е отказал предложение за покупка от страна на Facebook за 500 млн. долара. На сайта всеки може да публикува кратки съобщения, съдържа не повече от 140 знака (да, само толкова). Twitter така или иначе се радва на интерес от страна на инвеститорите и може да си позволи отказ поне в краткосрочен план. През януари тази година сайтът обяви, че търси 250 милиона долара инвестиционен капитал, след като шест месеца по-рано получи финансиране от 20 млн. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    weboholic avatar :-|
    weboholic

    Аз съм по-скоро склонен да вярвам на Кара (http://kara.allthingsd.com/20090403/sorry-to-get-you-all-a-twitter-but-google-is-not-in-late-stage-talks-to-acquire-the-hot-microblogging-service/), че преговорите са в начален стадии, ако въобще има такива. Но всички източни са на едно мнение - Гугъл се интересува от real time search функцията на Twitter. А ще има реклами е повече от ясно :).

    Личното ми предпочитание е, Twitter да остана независим. Мотивите ми не са само Dodgeball и Jaiku, които бяха убити от Гугъл, ами също така, че не ми се нрави идеята all cool web services да се под гугълската шапка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.