И още нещо*... цените
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И още нещо*... цените

Слайдерът Palm Pre.

И още нещо*... цените

Калина Калчева
5197 прочитания

Слайдерът Palm Pre.

© Reuters


Palm Pre се появи на пазара в САЩ на 6 юни. Възторжените рецензии, който той успя да събере, са само глазурата върху един достатъчно добър бизнес телефон, който съчетава интуитивен софтуер, богата функционалност, изчистен дизайн и добрата стара клавиатура на цена от 199 долара. По случай премиерата на Palm Pre пред магазините даже се събраха групи от фенове, които с носталгия си спомнят славните години на Palm...

Два дни по-късно започна годишното изложение Worldwide Developers Conference, станало сцена на появата на "култовия" iPhone през 2007 г. Конференцията мина без встъпителна реч на Стив Джобс, както и без нов революционен продукт. За сметка на това по време na WWDC дебютира iPhone 3G S - новият "скоростен" смартфон на Apple. iPhone 3G S е с повече памет (16 и 32 гигабайта), по-бърз процесор, по-добра камера (3-мегапикселова с възможност за заснемане на видео). iPhone 3G S може да бъде използван като модем, да се управлява чрез гласови команди, да се използва като компас... Най-точната дума, с която може да се обобщи, е именно подобрение, еволюция и в крайна сметка нормалното забавяне развитието на продуктовата линия.

Дотук изглежда, че двата телефона ще са преки конкуренти в съревнование с неясен изход. Само че Apple извадиха по-скучното (в сравнение с иновациите), но много ефикасно оръжие - цената. Apple подемат (отново) агресивна ценова политика по отношение на смартфон линията си - дотолкова радикална, че "култовият" iPhone 3G (в 8-гигабайтова версия) ще се продава за 99 долара. Новият iPhone 3G S ще струва двойно - 199 долара (за 16 гигабайтовата версия). Така "ябълковата" компания падна под психологическата бариера от 100 долара и превърна смартфона в съвсем достъпен телефон за масите.

Apple най-вероятно ще запази нивата на, на които се радва до момента, поради изгодните споразумения с доставчици. Освен това компанията все повече разчита на продажбата на софтуер като източник на приходи. Именно затова "ябълковата" компания не само че е готова да отговори на потребителските очаквания за нови ценови условия при сегашните икономически обстоятелства, но ще го направи с радост. Бизнес потребителите са важен сегмент, но пък по-масов и не толкова култов телефон означава разширен пазар от клиенти на онлайн магазина за приложения на Apple - iTunes.

За Palm Pre обаче ценовият удар е доста силен. В близките месеци смартфонът ще се продава само в САЩ, а през това време iPhone моделите (единият - 3G е по-евтин, а другият 3G S - на същата цена, но с повече памет) ще са достъпни по цял свят.

Въпреки всичко, ценовите ходове са само временно решение, нещо като подгряване за нов хитов модел. От компания, разчитаща на смели маркетингови ходове и "култови" продукти, Аpple еволюира към етап на по-плавно развитие. Вероятно все по-често ще чуваме думи като "просто изумителен" за продукти на други компании, докато iPhone остава силен играч в сегмента, но не и най-интересният.

--------

* от англ. "and one more thing" - традиционна реплика на Стив Джобс при представяне на "култови продукти" като iPod и iPhone.

Palm Pre се появи на пазара в САЩ на 6 юни. Възторжените рецензии, който той успя да събере, са само глазурата върху един достатъчно добър бизнес телефон, който съчетава интуитивен софтуер, богата функционалност, изчистен дизайн и добрата стара клавиатура на цена от 199 долара. По случай премиерата на Palm Pre пред магазините даже се събраха групи от фенове, които с носталгия си спомнят славните години на Palm...

Два дни по-късно започна годишното изложение Worldwide Developers Conference, станало сцена на появата на "култовия" iPhone през 2007 г. Конференцията мина без встъпителна реч на Стив Джобс, както и без нов революционен продукт. За сметка на това по време na WWDC дебютира iPhone 3G S - новият "скоростен" смартфон на Apple. iPhone 3G S е с повече памет (16 и 32 гигабайта), по-бърз процесор, по-добра камера (3-мегапикселова с възможност за заснемане на видео). iPhone 3G S може да бъде използван като модем, да се управлява чрез гласови команди, да се използва като компас... Най-точната дума, с която може да се обобщи, е именно подобрение, еволюция и в крайна сметка нормалното забавяне развитието на продуктовата линия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    Васил Спасов

    освен цената на телефина трябва да се плаща и достъп до данни чрез мобифин което е $30 / месец. Това е еднакво и за двата телефона.

  • 2
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone

    Това че Епъл не са изкарали нов "култов" продукт тази, година, не значи че няма да го направят следващата.
    Не забрявяйте, че iMac, iPod и iPhone ("култовите" продукти) не излизаха през година или две.

    Ще поживеем, ще видим, но недейте отписва Епъл, ще сбъркате. А Palm Pre, не знам защо, но много ми напомня на... (смея ли да го кажа)... един друг "убиец" ...Zune?

  • 3
    nikola avatar :-P
    nixanbal

    iTunes е оналйн магазин за музика, не за приложения. Apple App Store е въпросният.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.