В Обединеното кралство започнаха тестове на електромобили в градска среда

Повече от 340 изцяло електрически или хибридни превозни средства ще се включат в тестовете, които ще се проведат в осем града. Сред тях попадат моделите Mitsubishi's MiEV и Mini E, съобщава bbc.co.uk.

Държавата ще налее 25 млн. паунда в проекта, разработен от Technology Strategy Board, чиято цел е да покаже в реална среда автомобили, които могат да се появят на пазара в следващите 6 до 18 месеца. "Електромобилите вече заслужават доверието ни. Ние търсим решения, които изминават 150 мили с едно презареждане и задоволителна скорост", казва Дейвид Бот, председател на борда на директорите на отдела за иновативни програми към организацията.

Голяма част от тестовите модели са изцяло електрически, а останалите задължително трябва да отговарят на изискването да не отделят повече от 50 гр. CO2 за километър. Първите коли ще са на пътя до края на годината и ще участват в двугодишното проучване. Участниците ще получат "назаем" превозните средства за 6 или 12 месеца. Време, достатъчно за събирането на обратна информация. Ще се търсят представители на различни социални групи, за да се направи най-точна картина за възприятието на екологичните коли.

Правителството смята, че тестът е важна крачка към постигане на целта за намаляване на емисиите CO2 в атмосферата с 80% до 2050 г.

Част от 25-те млн. паунда ще бъдат насочени към изграждане на "електростанции", където участниците в тестовете да зареждат колите си. За пълното възстановяване на батерията ще са нужни между 3 и 6 часа, а с едно презареждане ще могат да бъдат изминати между 80 и 150 мили.

И докато по пътищата вече се движат електрически и хибридни автомобили, а по всичко личи, че броят им ще расте, немалък брой хора си задават въпроса дали наистина те са по-щадящи природата. В общественото пространство се разпространяват тези, според които производството на електричеството, което ще захранва колите, е приблизително също толкова вредно за околната среда, колкото изгорелите газове, отделяни от конвенционалните автомобили. Защитниците на хибридните и електрическите превозни средства обаче смятат, че електроенергията ще става все по-зелена, заради планираното пренасочване на голяма част от производството към алтернативни източници на енергия.

Според вас има ли комерсиално бъдеще за колите, захранвани с електричество или оборудвани с хибридни мотори и кои са основните спирачки пред тяхното широко разпространение?

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


7 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    К.

    Да, предвижването с електричество на колела няма алтернатива. Все едно някой да е питал навремето при появата на електрическите локомотиви имат ли бъдеще?
    Проблем за сега е бавното развитие на технологията и относително скъпия ток, ама пиричините за бавния прогрес и скъпия ток са неефективните зелени субсидии изсипвани с кошове в не най-добрите и най-ефективни проекти.

  • 2
    Avatar :-|
    Anton

    Електрическият двигател има по-високо КПД(около 90-98%). Сегашните коли трябва да се наричат "Печки с колела". Тяхното КПД е 25-35%, за отделената топлина е нужда още енергия - за охлаждане. Не стига, че тази топлина се губи, но и влагаме енергия от акумолатора за задвижване на перките за охлаждане (аз имам две). Извода е, че коли с по-високо ПКД, ще замърсяват по-малко и даже ще са по-мощни и полезни. Използването на енергията при спиране също е добра оптимизация. Защо да не използваме това което сме вложили докато сме качвали хълма. Този номер обаче има смисъл само ако част от задвижването на колата става с ток. Иначе супер зареден акумолатор (на обикновена кола) няма да е от толкова голяма полза.

    Единствен проблем виждам с това, че толкова години не направиха по-добри батериии ...

  • 3
    Avatar :-P
    Svetlio

    Бъдеще има разбира се. То по-високо КПД от това на BLDC моторите няма. Имат нужда от малко охлаждане на управляващите стъпала но пък нямат нужда от скоростна кутия, а са съизмерими, че и по-малки от ДВГ. ЕЕЕ малко са скъпички /доста всъщност :) / но това е защото китайците не са докопали технологията :) .
    Друг сериозен проблем са акумулаторите - литиевите батерии както и оловните не са много "зелени". Капацитета им не е кой знае какъв а пък се скапват бързичко. И като се има предвид това каква е цената им вероятно за 1 - 2 години ще е по добре да си купиш нова кола ;) .
    Разработените в последно време кондензатори с капацитет над 1F позволяват връщане на част от енергията при спиране обратно в електрическата система на автомобила. Така при следващия старт на светофара ще се използва възможността за бързо отдаване на заряда на кондензторите към двигателя. По-малко ще са пиковете за батерията и ще изкара повече.
    Хубаво е да се правят разработки за 2 души, не големи разстояния, малка скорост и по-лека конструкция като цяло. Така необходимата енергия ще е по-малка.

  • 4
    Avatar :-|
    Джафер Н Мехмед

    Я вижте това http://www.vbox7.com/play:27e277d0
    С този електродвигател /при изпълнението на определени условия/ е напълно възможно, понякога да забравите, кога за последен път напълно сте презаредили акумулаторните си батерии. Бъдещето на електротранспорта е в този електродвигател, за чието производство е нужен инвеститор.

    ПП : Това е най-елементарният вариант.

    С уважение- Джафер

  • 5
    Avatar :-|
    Petleshev

    До номер 3...

    Кондензатор с капацитет 1F...?! Хмммм....

  • 6
    Avatar :-|
    Калоян

    След 10 години ДВГ ще бъдат забравени. Съвсем скоро ще се поват технологии изобретени от Никола Тесла, най-ревностно пазената тайна от енергиините компании. Няма как петрола свършва, трябва да се мисли за бъдещето.

  • 7
    ahab avatar :-|
    Джонката

    Докато започне използването на турбината на Тесла има време. Хонда са се ориентирали доста бързо в друга насока - имат един модел, не си спомням името, който се задвижва от водороден двигател, който произвежда ток за моторите в колелата. Така реално пак имаш електрическа кола, но я зареждаш с водород за времето, за което зареждаш с бензин, а и би трябвало да е доста по-евтино. Емисиите са само вода.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал