

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Официално американската агенция все още държи на плана си за полет до Луната отпреди четири години. Според него ще са нужни 35 млрд. долара, за да се построи нова ракета, която да закара до луната и после да върне обратно астронавтите. Сега обаче един от топмениджърите на НАСА подготви нов проектоплан на стойност само 6.6 млрд. долара. Според него вече няма да се използват предвидените в предната концепция ракети Ares I за превоз на хората и Ares V за превозване на багажа.
Новата концепция, чийто автор е Джон Шенън, предвижда космическият кораб до Луната да наподобява шатъл система с добре познатия ни огромен оранжев резервоар за горивото и двете допълнителни ракети, но без самия шатъл. Вместо него е предвиден транспортьор за багаж и подобна на „Аполо“ капсула за астронавтите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Еми изнесете и това производство в Китай и ще са още по-евтини...
шатъл,шатъл,шатъл - кво толкова има в думата совалка?
Ами "Констелация"... (~:
>>програмата „Констелация“
"Констелация" е име, значи не се превежда. друг е въпроса, че сигурно е "Constellation", и трябва да се транслитерира "Констелейшън".
за "шатъл" и "совалка" нямате извинение.
и още, няма ли кой да ви научи, че ако ще транслитерирате - транслитерирайте всичко в текста, ако ще оставяте оригиналните имена - също в целия текст.
какви са тия специални гъзари "Ares I" и "Ares V", единствени в текста на латиница.
научете се най-после и въведете еднакви правила във всичките си издания.
Статията е абсолютно безмислена. За проектът Direct ли става дума? Ако е така първо не е разработвана от висшия мениджмънт на НАСА а от образовани ентусиасти. После реакцията на комисията беше от рода на "А вие какви сте?".
Накрая описанието на системата е неграмотно.
Двойка.
Въобще не е Direct... И не е безсмислена. Само че освен безсмилени заяждания, не видях никакви коментари по съдържанието...
Тогава какво е? Пред комисията бяха представени две алтернативи: Direct и EELV архитектурата на Launch Alliance.
"космическият кораб до Луната да наподобява шатъл система с добре познатия ни огромен оранжев резервоар за горивото и двете допълнителни ракети, но без самия шатъл. Вместо него е предвиден транспортьор за багаж и подобна на „Аполо“ капсула за астронавтите."
Това е Direct където капсулата и ландърът са на една ракета, за разлика от Арес където капсулата е в Арес1, а ландърът в Арес5.
Ето коментар по съдържанието.
Добре, извинявам се. Статията е явно преразказана от Universe Today и става дума за един от вариантите на Direct Jupiter5. Това обаче е отдавна компроментирана идея и ето доказателство: "Shannon said his numbers are not perfect and could change." Мисля, не съм сигурен, че един от проблемите беше че Юпитер не може да повече от 30 - 50 тона на ниска околоземна орбита. Арес5 се проектира за 150 - 180 тона.
Абе ква луна кви пет лева бе!
Не виждате ли че ви метат по върбите!
На кой му пука за луна и наса - важното е да си пълнят гушите некои хора и да си лапкат - у нас, в брюксел вашингтон...
Ма не ги занимавайте с глупости хората - те искат пачки да правят да си пият дайкирито на хаваите и да играят голф - в краен случай може и в правец.
Луна! Айде мани беагай! Т'ва е метафора бе!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.