Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 3 авг 2009, 16:42, 4732 прочитания

Nissan навлиза с пълна газ на пазара на електромобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската компания представи първия си задвижван изцяло от ток автомобил, който ще се появи в Япония, САЩ и Европа в края на следващата година.
С нежното име Leaf (лист от англ.) ще се нарича първият електрически автомобил на японската компания Nissan. За разлика от хибридните модели Leaf ще се задвижва изцяло с електричество.

Третият по големина автомобилостроител в Страната на изгряващото слънце представи новия модел в неделя в град Йокохама, където върна своята централа след четиридесетгодишно отсъствие оттам.


Скъпата, но екологично чиста кола, с претенции да бъде първия електромобил в масово производство, въодушеви фондовите борси в началото на седмицата и акциите на японската компания се повишиха с 6% в сутрешната търговия в Токио.

Семейният петместен хечбек ще се появи в края на 2010 г. на пазарите в САЩ, Япония и Европа. Първоначално новите електромобили ще бъдат произвеждани в Япония, а впоследствие и в Тенеси, САЩ. Неотдавна Nissan получи заем от 1.6 млрд. долара от американското министерство на енергетиката, за да приспособи завода си в Тенеси. Планира се производството там да започне през 2012 г.

С едно зареждане Leaf ще изминава близо 160 километра. Ще може да се зарежда на 80% за половин час с устройство за бързо зареждане, а иначе у дома ще се зарежда в електрическата мрежа с 200-волтово устройство за около осем часа. Максималната му скорост ще бъде 140 километра в час, уточнява сайтът MarketWatch.



Nissan не каза каква ще бъде цената на първия й електрически автомобил, но изпълнителният директор на компанията Карлос Госн обеща, че без скъпата литиево-йонна батерия цената на модела ще бъде колкото на аналогичен клас бензинов автомобил. Батерията ще може да се купува или да се наема срещу месечна такса, уточни говорител на японската компания пред британския вестник Guardian.

Притисната от висока конкуренция и от световната финансова криза, неотдавна Nissan бе принудена да се откаже от средносрочните цели в бизнес плана си и дори да продаде токийската сграда, където до неотдавна се помещаваше нейната централа с цел да реализира икономии. Компанията обаче не се отказа от политиката си за агресивно навлизане на пазара на електрически автомобили.

Досега японският гигант изоставаше от местните си конкуренти Toyota и Honda в производството на хибридни автомобили, които масово навлизат на японския пазар с помощта на държавни стимули, коментира New York Times.

Nissan обаче се надява да задмине конкурентите си с пълна газ, като се прицелва в пазара на изцяло задвижвани от електричество автомобили. Те ще бъдат напълно екологично чисти за разлика от хибридните модели като Toyota Prius, който е снабден и с бензинов двигател и с батерия.

Nissan и френският й партньор Renault (с когото тя е в стратегически съюз) са отявлени защитници на екологията. Новата 22-етажна сграда, където вече се помещава централата на Nissan в Йокохама, е изградена с модерни енергоспестяващи технологии и се определя от агенция Associated Press като една от най-екологичните в Япония.

Макар да дебютира на този специфичен пазар в изключително трудни времена, визионерът Карлос Госн е убеден, че това е една печеливша дългосрочна стратегия. Госн очаква до 2020 г. всяка десета кола в света да бъде електрическа.

Засега оптимизмът на Карлос Госн не се споделя от повечето експерти в автомобилната индустрия заради основните недостатъци на тези коли - високата им цена, скъпата технология, относително малкия пробег с едно зареждане, както и бавното зареждане на електрическите батерии.

За Nissan остава предизвикателството да намери начин да преодолее тези препятствия.

Конкуренцията набира скорост въпреки трудностите по пътя

На пазара в САЩ Nissan ще се състезава с американската Tesla Motors.

Toyota също планира да въведе изцяло електрически автомобил на американския пазар през 2012 г.

През юни т.г. по-малкият японски конкурент на Nissan -  Mitsubishi Motors, започна да произвежда своя електромобил i-MiEV, чиято цена обаче се оказа прекалено висока за повечето потребители.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Архив" Затваряне
А ти ще се качиш ли на "зелен" автомобил

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10