Рупърт Мърдок: "Добрата журналистика не е евтина"

За две години Рупърт Мърдок смени на 180 градуса мнението си за платените онлайн новини.<br />
<br />
За две години Рупърт Мърдок смени на 180 градуса мнението си за платените онлайн новини.<br /> <br />    ©  Reuters
За две години Рупърт Мърдок смени на 180 градуса мнението си за платените онлайн новини.<br />
<br />
За две години Рупърт Мърдок смени на 180 градуса мнението си за платените онлайн новини.<br /> <br />    ©  Reuters

Дните, в които големите вестниците могат да бъдат четени безплатно в интернет, вероятно скоро ще свършат. Медийният магнат Рупърт Мърдок, председател и изпълнителен директор на News Corporation, обяви, че до няколко месеца възнамерява да направи платено съдържанието на всички свои новинарски уебсайтове.

„Ще бъдем неутрални, но не безплатни”, обяви на пресконференция Мърдок минути, след като контролираната от него корпорация обяви спад на приходите и нетна загуба. Заради срива на рекламните приходи, сигналът за промяна става все по-оглушителен, заяви той, цитиран от в. Independent. „Качествената журналистика не е евтина, а една индустрия, която раздава своето съдържание просто самоизяжда способността си да прави добра журналистика”.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


21 коментара
  • 1
    Avatar :-P
    asd

    Не е евтина, също както и добрата проституция. :)

  • 2
    Avatar :-|
    chievo

    Искам да видя, как някой ще плати за интернет съдържание. Взеха да прекаляват

  • 3
    lgrozeva avatar :-|
    Лили

    Духът вече излезе от бутилката. Да се бяха сетили по-рано. И те както музикалните компании трябва да разберат че правилата на играта вече са други и ако са проактивни ще намерят други начини да се монетизират, инак просто аудиторията ще се пренасочи към безплатните издания, а такива със сигурност ще останат.

  • 4
    Avatar :-|
    Асд

    Бе, няма лошо, нека да пробват. На практика е прав, а това, че не се плаща за неща в интернет е по-скоро манталитет на старите потребители на интернет, мисля, че повечето сравнително нови потребители са учудени когато се окаже, че има безплатно.

    Не че на мен не ми оттърва да е безплатно, разбира се, че винаги ще искам безплатно, човек съм все пак. Просто казвам, че може да мине и че има почва за това.

  • 5
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone

    Някой друг ще остане безплатен и читателите ще "прелеят" към него. Това значи повече реклами за тях (което си е плащането зе "безплатното" по Мърдок), повече приходи и по-качествена журналистика.
    Което ще засили процеса на отлив от платените издания.
    Платено съдържание може да има само ако е уникално, а това на един вестник не е такова. Какво ще ме накара да платя за NY Post, когато мога да чета NY Times безплатно (и е по-добро даже)? Като ме карат да плащам за Wall Street Journal, ще чета Financial Times.

  • 6
    voxy avatar :-|
    voxy

    "Анализатори виждат в това решение началото на радикална промяна в сектора."
    Кои са тези анализатори? Много му се иска на Мърдок отвсякъде да се цеди потребителя, но определено веднъж безплатно нещо да стане платено в нета и да се радва на добро търсене е фантасмагория.

  • 7
    krustev avatar :-|
    krustev

    Никога не се е плащало за новини. Дори когато си купувам вестник, плащам за хартията и мастилото, а не за съдържанието.. Няма причина да е различно в новата медия. Поредното неадекватно изказване на тоя човек с разбирания от средата на миналия век.

  • 8
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa

    Предлагам на колегата Мърдок да остави читателите да преценят коя журналистика е добра и коя - не е добра. Читателите ще следят добрата журналистика - респективно медията, която предлага добра журналистика ще има по-голяма аудитория и по-голени приходи от реклама. Товя е капитализма - по-добрият пИчели!
    А, не сега от малко или много монополистичната си позиция да се опитва да печели пари на гърба на читателите.
    Аз залагам, че дятката ще загуби!
    Той и другите, които го последват ще дадат шанс на медии, които нямат сериозен офлайн бекграунд, но са гъвкави и умеят да се адаптират към новото развитие на пазара!

    Малко смело, но очаквам смяна на поколенията в медиите!

  • 9
    joro01 avatar :-|
    joro01

    Съгласен съм с горното мнение - който плаща той поръчва музиката:) Ако може да поръчва безплатно няма и да плаща:) Правилната цена ще се определи не от мърдок, а от потребителя. Малко като недвижимостите у нас - няма себестойност, няма рзп и общи части....има само квото платиш тоест вървим към средно 700 евро м2 за централно софийско;:)

  • 10
    alexdim2 avatar :-|
    alexdim2

    Мърдок се е заинатил да плува срещу течението. Хубаво, ако може да устиска. Само едно ще спомена - блогърите са винаги с крачка пред новинарите.
    Има и друго. Как може да се гледа безплатно аналогова телевизия, а да се чете в интернет да не може? Някой май е зациклил в миналото и не може да проумее какво се случва днес и утре.
    Много странно ми прозвуча едно мнение по-горе, че новите интернет потребители се били учудвали на безплатното. МОЛЯ? Това е тъкмо обратното. Видят ли платено веднага намират безплатен аналог или направо си намират пиратско. Това е реалността.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал