Toyota изтегля още автомобили от пазара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota изтегля още автомобили от пазара

Компанията трябва час по скоро да удари спирачка пред проблемите с качеството, за да запази имиджа си.

Toyota изтегля още автомобили от пазара

Маргарита Насева
3417 прочитания

Компанията трябва час по скоро да удари спирачка пред проблемите с качеството, за да запази имиджа си.

© Reuters


Решението на Toyota е взето близо пет месеца, откакто компанията се понесе с пълна газ към най-тежката криза с качеството в своята история. От ноември миналата година досега тя обяви най-мащабните кампании за изтегляне на автомобили от пазара. Те обхващат повече от 8 млн. коли.

Предишните кампании са за проверка на стелките, които предизвикват засядане на педала на газта, както и за засядане на педала, произведен от американския поддоставчик CTS Corp. И в двата случая оплакванията са, че са получава опасно ускорение.

На проверка подлежат и автомобили, продадени в България.

Качеството не е единственият проблем на Toyota

Срещу компанията, превърнала се в най-голям производител на автомобили в света благодарение именно на прочутото качество, са заведени десетки съдебни дела за причинени катастрофи от дефектите на нейните автомобили. Тя е обвиняема за смъртта на 19 души, както и за множество травми в САЩ през последното десетилетие, съобщава агенция Reuters.

В рамките на обявената във вторник поредна кампания на изтегляне на автомобили от пазара ще бъдат проверени общо 437 000 броя, за да бъде извършена модификация на софтуера, който управлява антиблокиращата система на спирачките (ABS). Сервизната кампания се предприема в отговор на сигнали и оплаквания за неравномерно спирачно усилие по време на бавно и постоянно натискане на спирачките върху хлъзгав или неравен път. Тя ще засегне произведените през 2010 г. модели Prius, Sai, Prius PHV и Lexus HS250h. Най-много ще бъдат изтеглените коли в Япония - 223 хиляди, в Северна Америка те ще бъдат 155 хиляди, а най-малко в Европа - близо 53 хиляди.

Процедурата е безплатна. Отнема приблизително 40 минути и се извършва със стандартно тестово оборудване, с което са екипирани всички оторизирани дилъри на Toyota, заявиха от компанията във вторник. В следващите седмици клиентите ще получат писмо, което компанията ги информира за сервизната кампания и ги моли да се свържат с оторизиран дилър в най-ранния удобен за тях момент. Сервизната кампания за Prius в Европа се провежда отделно от обявената на 29 януари 2010 г. превантивна сервизна кампания за подсилване на педала на газта на малко под 1.7 млн. автомобила в Европа с цел да се елиминира риска от прекомерно триене. В прессъобщение на компанията се казва, че първата пратка подсилващи компоненти вече е пристигнала в Европа и проверката на автомобилите започва тази седмица

Toyota търпи немалко критики и заради бавната си реакция

"Позволете ми да уверя всички вас, че ще удвоим усилията си към качеството, което е от жизненоважно значение за нашата компания", заяви президентът на Toyota Акио Тойода, внук на създателя на компанията. "С мен начело на компанията и със спазването на принципа "генчи генбутсу" (от японски означава ще отидем и сами ще се уверим), ние в Toyota ще решаваме проблема в тясно сътрудничество с дилърите и доставчиците си, ще направим всичко, което е по силите ни, за да си възвърнем доверието на нашите клиенти", заяви Тойода първо на японски, а после на английски език. Принципът "генчи генбутсу" е един от петте принципа на мениджмънта на Toyota и е сред най-изучаваните и копираните от други компании по света.

Експерти коментират, че изтеглянето на автомобили от новите хибридни модели ще бъде удар за Toyota.

Моделът Prius направи фурор през миналата година в Япония и бе най-продаваната кола в страната. Не е сигурно обаче дали ще дублира успеха си през настоящата година.

От проблемите на Toyota може да се възползват нейните конкуренти като корейската Hyundai Motor, например, която по-късно тази година ще пусне на пазара в САЩ първия си хибриден модел.

Решението на Toyota е взето близо пет месеца, откакто компанията се понесе с пълна газ към най-тежката криза с качеството в своята история. От ноември миналата година досега тя обяви най-мащабните кампании за изтегляне на автомобили от пазара. Те обхващат повече от 8 млн. коли.

Предишните кампании са за проверка на стелките, които предизвикват засядане на педала на газта, както и за засядане на педала, произведен от американския поддоставчик CTS Corp. И в двата случая оплакванията са, че са получава опасно ускорение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

39 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    еu

    всички модели на Тойота са кьопави и ги карат хора инфантили , но имат много нагла реклама по целия свят и глупците се лъжат , че тези таратайки струват нещо - който е имал Тойота особено Авенсис или Аурис и Корола е оревал орталъка - дефект след дефект - азиатско качество - под нулата !

  • 2
    Avatar :-|
    Сейнт Луис

    съгласен съм с номер 1 - много шум за една кочина - бедняшки каручки - в Щатите ги карат най-бедните и безработните латино

  • 3
    Avatar :-|
    Сейнт Луис

    съгласен съм с номер 1 - много шум за една кочина - бедняшки каручки - в Щатите ги карат най-бедните и безработните латино

  • 4
    Avatar :-|
    Сейнт Луис

    съгласен съм с номер 1 - много шум за една кочина - бедняшки каручки - в Щатите ги карат най-бедните и безработните латино

  • 5
    Avatar :-|
    USA

    съгласен съм с номер 1 - много шум за една кочина - бедняшки каручки - в Щатите ги карат най-бедните и безработните латино

  • 6
    Avatar :-|
    USA

    съгласен съм с номер 1 - много шум за една кочина - бедняшки каручки - в Щатите ги карат най-бедните и безработните латино


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.