Buzz-ика ли се Google?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Buzz-ика ли се Google?

Reuters

Buzz-ика ли се Google?

Асен Георгиев
4256 прочитания

Reuters

© Reuters


Buzz е нова комуникационна услуга, стартирана миналия вторник от Google. Някои я наричат просто поредната социална мрежа, други я сравняват с популярните Facebook и Twitter. Скептиците пък се чудят за какво може да се използва това чудо. Броени часове след анонса й хиляди гневни потребители атакуваха пощата на интернет търсачка номер едно с оплаквания, свързани с тяхната лична информация онлайн...

Какво всъщност представлява Buzz? Това е услуга, която позволява да бъдете следен от ваши приятели/познати, както и вие да следите различни хора (по подобие на микроблогинг платформата Twitter, където съобщенията ви са ограничени до 140 знака). Разликата е, че Buzz е интегрирана в електронната поща на Google - GMail. Buzz не е приложение за чат, а платформа за споделяне на линкове, снимки, мисли и други подобни.

След множеството недоволни потребители, които се разгневиха от това, че услугата се активира автоматично и, че техните контакти стават достояние на широката онлайн публика, от Google нанесоха бързи корекции и обещаха, че ще работят още в посока подобряване на сигурността на личната информация. В момента има опция за споделяне на съобщения с определен кръг от хора или с цялата мрежа.

Към момента на дневен ред е въпросът за популяризирането на услугата и натрупването на критична маса потребители, която да осмисли съществуването й. Проблемът с критичната маса придобива все по-ясни очертания и след стартирането на първоначалната версия на Google Wave, която понесе доста критика заради факта, че е неизползваема, докато в нея няма достатъчно хора, а докато е неизползваема... няма как да се привлекат хора. Google Wave е онлайн приложение, което създателите му определиха като електронна поща от ново поколение. До момента обаче твърде малко потребители са оценили възможностите му.

А какво мислите вие за Google Buzz? Е ли това социална мрежа, убиец на Facebook и Twitter, нова порода уеб животно или поредния изстрел в тъмното от страна на иновативната интернет компания? От друга страна - в колко социални мрежи или подобни на гореизброените услуги може да бъде активен даден човек, това също е един любопитен въпрос...

Buzz е нова комуникационна услуга, стартирана миналия вторник от Google. Някои я наричат просто поредната социална мрежа, други я сравняват с популярните Facebook и Twitter. Скептиците пък се чудят за какво може да се използва това чудо. Броени часове след анонса й хиляди гневни потребители атакуваха пощата на интернет търсачка номер едно с оплаквания, свързани с тяхната лична информация онлайн...

Какво всъщност представлява Buzz? Това е услуга, която позволява да бъдете следен от ваши приятели/познати, както и вие да следите различни хора (по подобие на микроблогинг платформата Twitter, където съобщенията ви са ограничени до 140 знака). Разликата е, че Buzz е интегрирана в електронната поща на Google - GMail. Buzz не е приложение за чат, а платформа за споделяне на линкове, снимки, мисли и други подобни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

24 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    maznislav

    Скоро социалните мрежи от този тип ще си западнат от само себе си. Има повече и повече хора които им се наситиха и започват да се връщат към предишните начини на комуникация.

  • 2
    zhelez avatar :-|
    Жижо

    Какво имаш предвид под термина "начини на комуникация"? Телефонът, телеграфът, вербална комуникация, дим и одеало? Социалният конатакт е нещо, което е от изключителна важност за един човек, а интернет е най-лесния достъп до този контакт. Така че се съмнявам да "западнат от само себе си".

  • 3
    Avatar :-|
    Гацо

    До коментар [#1] от "maznislav":
    абе maznislave "начините на комуникация" не са се променяли морално, откак свят светува, за какво говориш?

  • 4
    Avatar :-|
    Мария Филипова

    Харесва ми Google Buzz. Няма ги досадните приложения на Facebook и ограничението от 140 знака в Twitter. Профилът лесно може да се настрои и предполагам , че ще има още приложения , които ще осигурят сигурност.

  • 5
    Avatar :-|
    Sara

    До коментар [#1] от "maznislav":
    Комуникацията е символ на социална цивилизация, а смисъла на символите не се променя, не остарява, нито "запада". Единствено може да бъде обогатен с времето. Дано Google Buzz бъде една от тези светлинки в пътуването на символа на човешката комуникация.

  • 6
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    Не разбрах за какво ми трябва и го изключих.

  • 7
    Avatar :-|
    mara

    аз лично много се надявах на уейва, че ще бъде добро място за колаборация. но никой от познатите ми не го използва, за колаборация си продължават да ползват уики, които горе-долу вършат работа. имам чувството, че на много хора около мен почва да им втръсва от гугъл, включително и леко на мен... не съм мислила, че ще дойде и този момент, но.. продуктите им са добри, но прекалено много обсебват всяка сфера от онлайн живота ни, насочват начина, по който мислим, намираме информация, а все повече хора около мен не искат мисленето им да е изцяло начертано и обусловено от една единствена компания, така че изпробват нови търсачки, нови услуги о тдруги компании и така.. не зная какво ще излезе от бъз-а, мен засега не ме привлича с нещо, и основно го игнорирам.. ще видим дали ще достигне критична маса.. засега фейсбукът ми е достатъчен, но с толкова много хора, присъединяващи се като приятели, не знам докога ще мога да го ползвам както трябва, все повече ме е страх да поствам неща, защото вече хора "от кол и въже" са ми "приятели"... така че в това отношение може би бъз-ът би влязъл в употреба.

  • 8
    bigfish avatar :-|
    bigfish

    На мен пък противно на всички Buzz ми харесва. Удобно е когато си проверяваш пощата набързо да хвърлиш око и на това, което приятелите ти са решили да споделят с повечето си приятели. Някак си е естествено продължение на електронната комуникация под формата на писма това. Пък и интеграцията с Google Reader определено внесе повече свежест при мен (мога да споделям интересните блог постове с повече хора, а и бързо намерих още buzz-ери за следене). В общи линии ми харесва повече от препълнилия се със спам Facebook, в който ежедевно си играя да блокирам поредния новопоявил се application. А twitter ми е прекалено опростен. По принцип хората мразят промените (вижте какво става като се смени дизайн във фейсбук), но с времето след като мине началната фаза на пълно отричане намират начин да ползват (онлайн) услугите дори по-пространно от както са си представяли авторите им.

  • 9
    Avatar :-|
    точно така

    защо ли и аз така?без фейсбук ми е луксозно, фейсбукът е чалга. Twitter е дразнещо първосигнален, а Buzz натрапчиво инвазивен. "Социални мрежи" за улавяне на лично пространство на мен ми звучи малко антисоциално

  • 10
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    задая прифане... пустата критична маса... требва да подмами тинейжърите... ате както е извесно кълват на куулстаф... пък бъзът есичко друго ма не и куул...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.