С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 16 фев 2010, 17:29, 3984 прочитания

Buzz-ика ли се Google?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подготвяме текст за новата социална услуга на Google, наречена Buzz. Вярваме, че много от читателите на Капитал вече са чули за нея и дори са я пробвали. Не се колебайте да споделите впечатленията си под формата на коментар или писмо, изпратено на адрес aseng (at) capital (dot) bg.Buzz е нова комуникационна услуга, стартирана миналия вторник от Google. Някои я наричат просто поредната социална мрежа, други я сравняват с популярните Facebook и Twitter. Скептиците пък се чудят за какво може да се използва това чудо. Броени часове след анонса й хиляди гневни потребители атакуваха пощата на интернет търсачка номер едно с оплаквания, свързани с тяхната лична информация онлайн...

Какво всъщност представлява Buzz? Това е услуга, която позволява да бъдете следен от ваши приятели/познати, както и вие да следите различни хора (по подобие на микроблогинг платформата Twitter, където съобщенията ви са ограничени до 140 знака). Разликата е, че Buzz е интегрирана в електронната поща на Google - GMail. Buzz не е приложение за чат, а платформа за споделяне на линкове, снимки, мисли и други подобни.


След множеството недоволни потребители, които се разгневиха от това, че услугата се активира автоматично и, че техните контакти стават достояние на широката онлайн публика, от Google нанесоха бързи корекции и обещаха, че ще работят още в посока подобряване на сигурността на личната информация. В момента има опция за споделяне на съобщения с определен кръг от хора или с цялата мрежа.

Към момента на дневен ред е въпросът за популяризирането на услугата и натрупването на критична маса потребители, която да осмисли съществуването й. Проблемът с критичната маса придобива все по-ясни очертания и след стартирането на първоначалната версия на Google Wave, която понесе доста критика заради факта, че е неизползваема, докато в нея няма достатъчно хора, а докато е неизползваема... няма как да се привлекат хора. Google Wave е онлайн приложение, което създателите му определиха като електронна поща от ново поколение. До момента обаче твърде малко потребители са оценили възможностите му.

А какво мислите вие за Google Buzz? Е ли това социална мрежа, убиец на Facebook и Twitter, нова порода уеб животно или поредния изстрел в тъмното от страна на иновативната интернет компания? От друга страна - в колко социални мрежи или подобни на гореизброените услуги може да бъде активен даден човек, това също е един любопитен въпрос...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Архив" Затваряне
Lufthansa губи до 100 млн. евро от стачката

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател