Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 22 фев 2010, 14:54, 2884 прочитания

Lufthansa губи до 100 млн. евро от стачката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пилотите на германския национален превозвач спират работа, след като не успяха да се споразумеят с ръководството за условията на заплащане и за гарантиране на работните им места
Оживеното летище във Франкфурт в понеделник рано сутринта бе необичайно празно. Причината е започналата в полунощ четиридневна стачка на пилотите от германския национален превозвач Lufthansa, след като през уикенда се провали поредният опит за споразумение между ръководството и профсъюза на пилотите Vereinigung Cockpit.

Той представлява над 4000 пилота, работещи в Lufthansa, превозвача на товари Lufthansa Cargo и нискотарифното поделение Germanwings (за подробности виж карето).


Пилотите на авиокомпанията, които според агенция Reuters са едни от най-скъпоплатените в Европа, настояват за увеличение на заплатите с 6.4% и за гаранции, че няма да загубят работните си места от това, че компанията може да ориентира дейността си към поделенията, в които заплатите на пилотския състав са по-ниски. Reuters цитира съобщения в медиите, че заплатите на високопоставените пилоти в Lufthansa достигат 325 000 евро на година, въпреки че като стартова заплата в уебсайта й са обявени 62 000 евро.

До задънената улица в преговорите се е стигнало, след като пилотите са предложили да се откажат от увеличението на заплатите им, ако в замяна получат контрол върху маршрутите или местата, които ще бъдат трансферирани към другите поделения на групата. Ръководството на Lufthansa обаче е отказало да удовлетвори това искане, заявявайки че то би означавало да отстъпи на служителите и на профсъюза контрол върху част от бизнес стратегията на германския национален превозвач.

"Ръководството на Lufthansa не е заинтересовано от диалог, въпреки че не го признава", твърди говорител на профсъюза, цитиран от AFP. Говорителят на компанията Клаус Валтер пък заяви, че те са отворени за разговори, но без предварителни условия и допълни, че ако профсъюзът не оттегли "списъка с нереалистични и незаконни искания... няма да бъде постигнато споразумение". Засега Lufthansa предлага на своите служители гаранции за работните места поне до 2012 г., което обаче не удовлетворя профсъюза.



Германският превозвач очаква да бъдат отменени около 3200 полета през четирите дни на стачката (около 800 на ден от провежданите обичайно по 1800 полета). Най-засегнати ще бъдат летищата във Франкфурт и Мюнхен.

Авиоковпанията заяви, че най-много са отменените полети по вътрешните дестинации, в замяна на коитоLufthansa предлага на клиентите си билети за железопътния транспорт. За европейските и междуконтиненталните полети превозвачът осигурява пренасочване на пътниците към полети на свои партньори от съюза Star Alliance и се надява да запази всички полети по маршрути, по които не летят нейни партньори от въздушния съюз.

Сред пострадалите от стачката са Силвия Мартин и нейният съпруг. Те са станали в 3 часа през нощта, за да пристигнат на летището във Франкфурт навреме, само и само за да разберат, че полетът им до Венеция е отменен. "Миналата седмица никой не ни предупреди. Те ще ни върнат парите за полета, но няма да компенсират другите ни загуби, като например посещенията с екскурзовод", оплаква се госпожа Мартин.

Това е най-голямата стачка в Lufthansa от 2001 г. насам и според различни изчисления ще струва между 65 и 100 млн. евро. Тя ще нанесе щети и  върху нейната репутацията на компанията и то в период, когато тя се бори със спадащи продажби и приходи. През първите девет месеца на 2009 г., последния период, за който съществуват данни, оперативните приходи на Lufthansa намаляха със 76%, а продажбите й се свиха с 13%. Ръководството на фирмата предупреди, че положителният финансов резултат за годината е застрашен от "значителни рискове".

Lufthansa е най-голямата авиокомпания по продажби в Европа и е в отдавнашен спор за лидерството с френско-холандската Air France-KLM. В конкурентната борба за по-големи позиции в бизнеса в небето над Европа компанията провеждаше агресивна политика на разрастване през последните години. Тя купи по-малки превозвачи като BMI, бившата British Midland, остатъците от фалиралата Swissair, а през миналата година стана собственик и на австрийския национален превозвач Austrian Airlines. В същото време непрестанно разширяваше пилотския си състав заради разрастването на дейността си. От ръководството твърдят, че от 2001 г. досега броят на пилотите е нараснал с 20%.

Експанзионистичната политика съвпадна с тежка криза в сектора. Авиокомпаниите се озоваха изправени пред тройната заплаха от нискоразходните превозвачи, поскъпването на горивата и най-тежката рецесия в световната икономика от десетилетия насам. По данни на Международната асоциация по въздушен транспорт (ИАТА) през миналата година секторът е реализирал загуби в размер на 11 млрд. долара, а трафикът се е понижил с 3.5%.
Една трета от полетите на Germanwings ще бъдат отменени

С цел да сведе до минимум ефекта от стачката Germanwings предложи алтернативен график, според който повече от 400 полета ще успеят да отпътуват по предварителния план, заяви нискотарифният превозвач в прессъобщение. Тя очаква две трети от планираните полети да излетят по разписание. Компанията призовава пътниците да проверяват полетите си на www.germanwings.com.  

Germanwings предлага на всички пътуващи, засегнати от стачните действия, безплатно да променят разписанието на полета си. За целта, първоначалният полет трябва да е бил запазен преди 16 февруари 2010 г., 23.59 часа, централно европейско време. Само, ако е спазено това условие, ще може отново да се запази същият полет, но за дата преди 25 март 2010 г. Не е възможно да се променя дестинацията на пристигане и заминаване и да бъде различна от първоначално определената. Възможно е да се отменят полети, като в този случай, сумите ще бъдат възстановени на пътуващите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Архив" Затваряне
Промяната изпуши

Кой и как преформулира здравословната идея за забрана на пушенето на обществени места и добро ли е подобно решение? Не бъдете пасивни – пишете ни!

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10