С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 9 мар 2010, 15:06, 7567 прочитания

Austrian Airlines увеличава полетите от България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията се конкурира с нискотарифните превозвачи с цена на двупосочен билет от София до Виена за 69 евро.От 29 март 2010 г. австрийската авиокомпания Austrian Airlines ще пусне шест нови полета седмично между София и Виена и се надява да запълни увеличените с 40% места с атрактивни цени - най-евтиният двупосочен билет София-Виена ще струва 69 евро с включени летищни такси, съобщи на пресконференция новият мениджър на превозвача за България и Македония Филип Нордфелд. Той пое поста от началото на годината.

При лятното разписание на Austrian Airlines по дестинацията София-Виена ще бъдат осъществявани 38 полета седмично. Без промяна остава броят на полетите между Варна и Виена, които в момента са десет на седмица.


Обявената ниска цена на самолетните билети зависи от това колко предварително ще бъде закупен билетът. С нея Austrian Airlines се надява да се бори с конкуренцията на нискотарифните превозвачи. От 1 февруари т.г. австрийската нискотарифна компания FlyNiki на трикратния световен шампион във Формула 1 Ники Лауда започна да лети от София до Виена, като цената на билета може да падне до 29 евро в двете посоки, ако билетът бъде закупен няколко месеца предварително.

От миналата година австрийската авиокомпания Austrian Airlines стана част от семейството на германския национален превозвач Lufthansa. През последните години германската компания бързо се разрастваше, придобивайки британската bmi (British Midland Airways), Swiss, Brussels Airlines и други по-малки превозвачи.

Осъществяваното в момента обединение между бизнеса на Austrian Airlines и Lufthansa налага промени и в дейността им в България. Двете компании ще имат общ офис на булевард "Черни връх", обслужването на клиентите ще става на едно гише, след като от началото на годината бяха обединени екипите за продажби на Lufthansa, Swiss и Austrian Airlines, а клиентите ще могат да се възползват от координирани връзки между различните компании в групата на Lufthansa. Например клиентите ще могат да използват комбинирани билети, при които полет в едната посока на някоя от авиокомпаниите в групата може да бъде комбиниран с полет за връщане на друга от компаниите на Lufthansa



Клиентите на Austrian Airlines вече ще могат да се ползват и от програмата Miles & More за всички полети на трите компании (Lufthansa, Swiss и Austrian). И трите извършват общо 87 полета от и за България, което превръща Lufthansa в най-големия чуждестранен авиопревозвач в страната, съобщиха представителите на Austrian Airlines. Общо германският национален превозвач обслужва 254 дестинации в 101 държави.

Директорът на продажбите за ключовите пазари на Austrian Airlines Курт Райман представи новата стратегия на компанията "Австрия - следващото поколение", в която основен елемент е намаляването на разходите и постигането на синергичен ефект. За да се понижат разходите, броят на служителите на Austrian Airlines е редуциран от 8000 на близо 6000, ограничават се разходите за доставчици, намалява се й броят на 50-местните самолети, съобщи Райман.

В момента Austrian Airlines разполага с 84 самолета. През миналата година е превозила близо 9.9 милиона пътници, от които над 250 хиляди от и за България.

Увеличаването на честотите и местата на полетите на Austrian Airlines от и за България се осъществява на фона сериозни проблеми в Lufthansa. В края на февруари над 4000 пилота на Lufthansa, логистичното подразделение Lufthansa Cargo и нискотарифния превозвач Germanwings започнаха четиридневна стачка с искане на гаранции, че ръководството няма да съкращава работни места и да намалява заплати, като прехвърля част от дейността на Lufthansa към чуждестранните й поделения, където заплатите са по-ниски като Lufthansa Italy, австрийската Austrian Airlines или британската bmi. Напрактика стачката продължи 18 часа и бе прекратена след намесата на франкфуртски съд, който успя да убеди страните временно да се върнат на масата за преговори.

В продължение на десетилетия Lufthansa се славеше като една от най-ефективно управляваните компании в Германия и бе сочена като едно от най-предпочитаните места за работа.

Според онлайн изданието на германското списание Spiegel, обаче, спадащите продажби в резултата на кризата в авиоиндустрията и някои важни стратегически грешки на мениджмънта са въвлекли компанията в тежка криза. Изданието твърди, че националният превозвач е закъснял с промяната на своя бизнес модел и със съкращаването на разходите, тъй като основната цел на мениджмънта е била мащабно разрастване на компанията чрез придобиване на нови активи и разширяване на мрежата. Така се е създала структура, трудна за контролиране, твърди Spiegel. Като резултат за първи път от близо девет години след терористичните атаки в САЩ на 11 септември 2001 г. насам Lufthansa се сблъсква с толкова рязък спад на продажбите и печалбите.

Според предварителни резултати компанията ще отчете нетна загуба за 2009 г. в размер на 112 млн. евро в сравнение с печалба от 542 млн. евро за 2008 г. През първите девет месеца на 2009 г. оборотът на Lufthansa намаля с 13.2% на годишна база до 16.2 млрд. евро и тя отчете нетна загуба от 32 млн. евро в сравнение с печалба от 529 млн. евро за същия период на 2008 г. Неотдавна Lufthansa заяви намерение да реализира близо 1 млрд. евро иькономии до 2011 г., за да се справи със спадащите си продажби.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 7939 прочитания

20 сеп 2019, 4603 прочитания

20 сеп 2019, 2473 прочитания

20 сеп 2019, 1755 прочитания

20 сеп 2019, 1739 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Архив" Затваряне
Реалността побеждава утопията на "Оскари 2010"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев