Austrian Airlines увеличава полетите от България
При лятното разписание на Austrian Airlines по дестинацията София-Виена ще бъдат осъществявани 38 полета седмично. Без промяна остава броят на полетите между Варна и Виена, които в момента са десет на седмица.
От миналата година австрийската авиокомпания Austrian Airlines стана част от семейството на германския национален превозвач Lufthansa. През последните години германската компания бързо се разрастваше, придобивайки британската bmi (British Midland Airways), Swiss, Brussels Airlines и други по-малки превозвачи.
Осъществяваното в момента обединение между бизнеса на Austrian Airlines и Lufthansa налага промени и в дейността им в България. Двете компании ще имат общ офис на булевард "Черни връх", обслужването на клиентите ще става на едно гише, след като от началото на годината бяха обединени екипите за продажби на Lufthansa, Swiss и Austrian Airlines, а клиентите ще могат да се възползват от координирани връзки между различните компании в групата на Lufthansa. Например клиентите ще могат да използват комбинирани билети, при които полет в едната посока на някоя от авиокомпаниите в групата може да бъде комбиниран с полет за връщане на друга от компаниите на Lufthansa
Клиентите на Austrian Airlines вече ще могат да се ползват и от програмата Miles & More за всички полети на трите компании (Lufthansa, Swiss и Austrian). И трите извършват общо 87 полета от и за България, което превръща Lufthansa в най-големия чуждестранен авиопревозвач в страната, съобщиха представителите на Austrian Airlines. Общо германският национален превозвач обслужва 254 дестинации в 101 държави.
Директорът на продажбите за ключовите пазари на Austrian Airlines Курт Райман представи новата стратегия на компанията "Австрия - следващото поколение", в която основен елемент е намаляването на разходите и постигането на синергичен ефект. За да се понижат разходите, броят на служителите на Austrian Airlines е редуциран от 8000 на близо 6000, ограничават се разходите за доставчици, намалява се й броят на 50-местните самолети, съобщи Райман.
В момента Austrian Airlines разполага с 84 самолета. През миналата година е превозила близо 9.9 милиона пътници, от които над 250 хиляди от и за България.
Увеличаването на честотите и местата на полетите на Austrian Airlines от и за България се осъществява на фона сериозни проблеми в Lufthansa. В края на февруари над 4000 пилота на Lufthansa, логистичното подразделение Lufthansa Cargo и нискотарифния превозвач Germanwings започнаха четиридневна стачка с искане на гаранции, че ръководството няма да съкращава работни места и да намалява заплати, като прехвърля част от дейността на Lufthansa към чуждестранните й поделения, където заплатите са по-ниски като Lufthansa Italy, австрийската Austrian Airlines или британската bmi. Напрактика стачката продължи 18 часа и бе прекратена след намесата на франкфуртски съд, който успя да убеди страните временно да се върнат на масата за преговори.
В продължение на десетилетия Lufthansa се славеше като една от най-ефективно управляваните компании в Германия и бе сочена като едно от най-предпочитаните места за работа.
Според онлайн изданието на германското списание Spiegel, обаче, спадащите продажби в резултата на кризата в авиоиндустрията и някои важни стратегически грешки на мениджмънта са въвлекли компанията в тежка криза. Изданието твърди, че националният превозвач е закъснял с промяната на своя бизнес модел и със съкращаването на разходите, тъй като основната цел на мениджмънта е била мащабно разрастване на компанията чрез придобиване на нови активи и разширяване на мрежата. Така се е създала структура, трудна за контролиране, твърди Spiegel. Като резултат за първи път от близо девет години след терористичните атаки в САЩ на 11 септември 2001 г. насам Lufthansa се сблъсква с толкова рязък спад на продажбите и печалбите.
Според предварителни резултати компанията ще отчете нетна загуба за 2009 г. в размер на 112 млн. евро в сравнение с печалба от 542 млн. евро за 2008 г. През първите девет месеца на 2009 г. оборотът на Lufthansa намаля с 13.2% на годишна база до 16.2 млрд. евро и тя отчете нетна загуба от 32 млн. евро в сравнение с печалба от 529 млн. евро за същия период на 2008 г. Неотдавна Lufthansa заяви намерение да реализира близо 1 млрд. евро иькономии до 2011 г., за да се справи със спадащите си продажби.
Още по темата
Lufthansa губи до 100 млн. евро от стачката
22 фев 2010След колапса на нискотарифната авиокомпания SkyEurope конкурентите точат зъби да запълнят опразнената пазарна ниша
4 сеп 2009
26 фев 2010, 4637 прочитания
9 дек 2019, 3530 прочитания
9 дек 2019, 3441 прочитания
9 дек 2019, 2362 прочитания
9 дек 2019, 2055 прочитания
9 дек 2019, 1248 прочитания