Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ето как изглежда juice-а в първата седмица от "Месеца на джусочитателя":

Карикатура на броя:

Казано с думи прости.

Книга на броя:

The World Is Flat: A Brief History of the Twenty-first Century - осъвременено и разширено издание.

Реклами by Цвета:

Вижте как са решили проблема със задръстванията в Париж от местния офис на Leo Burnett. Само не мога да разбера защо охлювите са смачкани. Въпреки всичко – nice visual. Размерът нямал значение, а? Хи-хи! От DDB. Ако винаги си искал да се почувстваш като Тарантино например, Nike ти дава тази възможност. Я да те видим колко можеш.
Идейна реклама от офиса на McCann Portugal в подкрепа на борбата с холестерола. Ето и един интересен начин да промотираш новата напитка в McDonald's. Тя е „бутилирана” в късове лед и придружена с картичка „Студът идва”. Приятно заглавие, особено като се има предвид, че цяла зима чакахме сняг, студ и ледени висулки. Интересно ми е как биха реагирали хората тук на тази реклама... От BBD. Представи си, че докато пазаруваш в мола, някой започне да го бомбардира и стотици хора имат нужда от твоята помощ? Не, не търсим заместник на Супермен, а ти представяме поредната добре свършена работа от DraftFCB за благотворителна организация.
Какво да ти кажа ... Големите гърди понякога могат да бъдат и проблем. Johan Van Oeckel за Wonderbra. Тук историята е малко по-заплетена и от McCann-Erickson явно разчитат на бързия и асоциативен ум на зрителя. При всички положения обаче аналогията е адски сполучлива. Три цвята: innobella, Duval Guillaume и един отегчен барман.
Всички знаем, че сексът продава. И сигурно всеки рекламист е лежал на тази кълка десетки пъти в кариерата си. Виж как сексът продава книги. Ако не ти стана съвсем ясно, повтаряме упражнението, само че този път с принт. Сексът продава книги – Част 2, 3 и 4. Диагнозата на Jung von Matt е тъжна и безкомпромисна. Текстовете са доста силни, а фотографията е просто перфектна. Виж на теб как ти действа тук, тук и тук.
Saatchi Toronto ни показват тяхната интерпретация на „холивудска целувка”.

Не знам как ще реагира църквата на тази реклама, но съм сигурна, че билбордът няма да остане незабелязан от никого.

Разни рекламни by Ванина:

Ще се изчерпят ли някога възможностите за нови рекламни носители? Може би не, но изцяло положително ли е това? Този клип на KitKat ни дава и една леко плашеща гледна точка за бъдещето на рекламните платформи.
И говорейки за бъдещето на рекламата, вижте апокалиптичната прогноза на Боб Гарфийлд. Scary, heh? Човекът като стока, която да бъде "продадена" чрез добър копирайтинг. А как се става по-добър копирайтър? Ето 10 прости правила за по-ефективно писане. Всичко ли е правено вече в рекламата? Да, от Бен Дън. Вижте го в мемориалната библиотека на "пра-пра-дядото на рекламата".

Много хубаво не е на хубаво, или как прекалените опити да се фокусира вниманието на рекламопотребителя могат да ни изиграят лоша шега.

Планиране:

Има някои марки, които ползваме толкова отдавна, че промяна в поведението ни се струва безчинство. Ново есе от, хм, движението Change This.
Глобалните влияния на торентите върху телевизията и начина, по който я възприемаме. Блог ROI - първа част, от Fallon. Що е то YouTube според YouTube.
Последният текст на Ръсел Дейвис за Campaign е супер приятен - става въпрос за хората, вършещи черната работа в агенциите. (by Ванина) Какъв мобилен телефон използваш? Полезно изследване, ако ви се налага да рекламирате телефони.
Брандинг by Пламен: Какво трябва да направи Старбъкс. Клиентите съветват. По-лош ли е Дивият запад?
Особеностите на брандинга за деца. Ахе с нова визия, но, надявам се, същия ефект. В очакване на нова луксозна автомобилна марка от Hyundai.
Громит и Грамофона. HMV дава 3-месечен отпуск на Нипър. Името и логото на един музей или галерия хич не са лека работа. Напоследък тенденцията е за свръхмодерност и атрактивност, което, като се замисля, не важи за България. Даймлер си остава без Крайслер.
Honda се стреми към трона на Volvo. Фирменото лого като средство за нови послания. В дизайна на специалната серия кутийки на Пепси (отскоро и в България) са участвали известни музиканти. Всъщност, всеки може да се включи.
Петролните гиганти чистят петна с имидж. by редактора - Как някои марки могат за използват YouTube.
Маркетинг by Владимир: Маркетинговите отдели са едни от най-често ползващите Powerpoint. Съществуват мнения (и изследвания), че може би е крайно време всички да спрат. Притесненията на 1 200 лидери на големи международни компании изглеждат и като проблем на маркетинговите стратегии.
Опитвали ли сте се да правите клип за вирусна маркетинг кампания? Ето клип, който показва как НЕ се прави. Блогът за новата книга на Сет Годин. Безплатна е-книга от Мат Хайнц - Are You Selling Pants Or Selling A Dream.
Козметичните компании си играят със суетата. А дали не го правят на ръба на лъжата... Компаниите за хранителни продукти не биха могли да са глобални, ако не са стъпили с адекватни продукти в мюсюлманските държави. Големите компании често са взимани за пример, но поне толкова често техният добър пример може ли да изиграе лоша шега.
Дали не е време маркетинговите отдели да помислят за нова позиция в структурата си - ето коя и защо. Вижте кой победи в състезанието между 64 блога. (by Ванина) Докато у нас мобилните оператори се чудят как да измъкнат повече пари от обикновения потребител, в Англия се подготвя пускането на мобилна мрежа, която се финансира само от реклами и предлага на потребителите си безплатни разговори. Искаме и тук! (бел. ред. - всъщност аз не искам, просто на Ванина идеята за безплатни разговори й харесва;), но за мен това е проект, обречен на провал и пореден знак, че светът май отива по дяволите.)
Дизайн: Когато един рекламодател превземе изцяло едно публично пространство, обикновено предизвиква раздразнение. Но когато става въпрос за Apple хората като че ли проявяват повече толерантност.

Public Relations by Иван:

Oт блог към влог - какви са тенденциите в развитието на видеоблоговете и какво се обсдъжда в седмицата на видеоблоговете 2007. В Лондон измислиха как се печелят пари докато другите спят - за кампанията на GuestInvest. Модел за писане на Social Media Press Release.
Вижте номинираните от The Holmes Group за престижните награди SABRE 2007 (Superior Achievement in Branding and Reputation), които ще бъдат връчени на 24 май в Барселона? Съвети за правилното използване на думата "free" и как да я използваме ефективно. Внимавай какво пишеш - английската хранителна верига Somerfield изпрати прессъобщение до журналисти, в което пише, че на Великден празнуваме "раждането" на Христос. Честит Великден на авторката на текста - Hayley Booth от PR агенция Brando - и да се надяваме, че кариерата й ще "възкръсне" отново:)
Топ 10 на най-етичните компании в Англия според изследване на Fraser Consultancy.

Как и къде PR специалистите съхраняват информация за журналистите?

Медии:

Няколко интервюта с популярни лектори.
Как изглежда редакцията на 20 Minutos - най-големия вестник в Испания. Топ 30 на вестникарските сайтове в САЩ. Newsnight се издъни с история за румънски роми.

(by Пламен) Етапите, през които минава дискусията в блог.

Разни любопитни/полезни:

Първият интернет е представлявал 12 млн. картончета.

iPod-ът ви може да ви спаси живота.

Графично разчленяване и анализ на най-големия хит в САЩ в момента.

Ето как изглежда juice-а в първата седмица от "Месеца на джусочитателя":


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    Estrella

    За смачканите охлюви се шегуваше, нали? Свежи предложения, както винаги.

  • 2
    Avatar :-|
    Dara

    Доволно

  • 3
    Avatar :-|
    Борислав Кандов

    Еее, само толкова ли бре? Похвалете хората, те са едни от вас))

  • 4
    Avatar :-|
    sovichka

    Естрела, не, не е шега. Защо? Ако ти си купиш мотопед как ще го караш - между колите или направо ще си пърпориш с него по капаците им? :^))

  • 5
    Avatar :-|
    Пламен

    мда, малко на Хамър отиват нещата

  • 6
    Avatar :-|
    Estrella

    Разбира се, че не. Но ми се е искало да мога


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.