С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 23 апр 2007, 13:28, 9351 прочитания

Do you PR?

Какво представиха практиците на финалния етап от "PR Приз 2007"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какъв по-хубав начин да прекараш неделния следобед, освен да изслушаш и изгледаш презентациите на участниците в поредното издание на PR наградите на БДВО "PR Приз". Как иначе ще научиш за "шопинг пейджовете" на женските списания или горе-долу колко струва една страница в национален всекидневник.Заглавието на този текст няма никакъв смисъл. Както нямаше смисъл и от голяма част от презентациите, направени в неделния ден в зала "Арена" на бутиковия хотел Arena di Serdica (онзи, при строежа на който откриха останките от древна арена и който се е справил перфектно с интегрирането на тази находка не само в името, но и в дизайна си). Не че кампаниите и отделните активности бяха лоши, напротив. Имаше доста интересни решения. Но отказвам да повярвам, че хора от големи, сериозни агенции могат да подходят по такъв начин към представянето на плодовете от целогодишния им труд.

За да представиш някаква кампания или събитие или каквото и да било, това означава, че си я/го оценил като най-доброто, което си направил цяла година (и си успял да убедиш клиента си, че представянето на кампанията няма да разкрие съкровенните му тайни). Събираш си информация, подреждаш си старателно сканираните страници от вестници и списания, отразили твоята работа, правиш таблици с постигнатите резултати... И да представиш всичко това, използвайки по три чуждици на две изречения или декламирайки като на пленум това, което всички могат да прочетат на екрана - това може да постигне само един ефект. А именно - да прати всичко по дяволите.

Черешката на тортата постави Кръстина Стефанова от Fox International Channels, която вместо да помогне на екипа на "Крес" при представянето на партито по случай старта на Fox Crime ги удари в земята, заедно с аудиторията. В края на презентацията тя се изправи и ни в клин, ни в ръкав изтърси как партито може и да изглежда скъпо (клуб Black Box, превърнат в затвор, с клетки, решетки, пазачи, стотици и хиляди гости и т.н.), но "ни излезе колкото да платим две статии в национални ежедневници". Туш, нокаут, мачът приключи.

Окей, под сурдинка отдавна се говори, че плащането за публикации е честа практика и дори някои вестници и списания оцеляват на пазара благодарение на тях. Ясно е, че щом някой иска, значи някой дава. Но да се изправиш по този начин, пред хора, за една част от които това е изключително болезнена тема и да изтърсиш подобно нещо е безумно.

Най-неадекватното участие, обаче, направи Алберта Алкалай от Image Advertising - агенция, самостоятелно заела се да предизвика "нетърпимост" сред международната общественост към произвола на либийския съд спрямо българските медицински сестри. Почти цялата над 15-минутна презентация представляваше филм от пресконференция, организирана от агенцията в София. След като председателят на журито предупреди Алкалай, че времето й изтече, тя разпореди за още "две минути, заради сестрите". Както и преди сме писали - цялата работа прилича на пошла автопромоция.

Иначе според част от присъстващите тази година Българското дружество за връзки с обществеността, което тази година организира фестивала заедно с асоциацията на имиджмейкърите ИМАГИНЕС, тази година трябва да връчи на Бойко Борисов специална награда за "PR лице на годината". Борисов бе използван в четири кампании, представени на журито, следваше го Мария Илиева с три и Марияна Попова само с две.

Отявлени фаворити нямаше, шест от категориите останаха без участници, в четири има само по една заявка, допусната до финалния кръг. Въпреки множеството примери през изминалата година в "Кризисен PR" имаше само един участник, и то не частна компания, а Българския лекарски съюз. Имаше и добри презентации, но пък те, почти всички бяха изпълнени с дразнещи чуждици и изказвания от сорта на "увеличаване на познаваемостта на пазарния лидер".

Всъщност най-сбитото описание цялото мероприятие ми хрумна още след третата-четвъртата презентация - тези хора, с изключително малко изключения, не ценят времето на останалите.

В сряда, 25 април от 19.00 ще се проведе финалната церемония по награждаването в столичния клуб "Тифани". Подробности очаквайте в четвъртък, както и в съботния брой на "Капитал".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Клавиатурно трио Клавиатурно трио

7 фев 2013, 4697 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Борислав Кандов" Затваряне
VIP Brother 2 - рейтингите 4

Как се представят "Нова тв", bTV и Канал 1 през изминалата седмица

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

Министърът и златната каса

Кирил Ананиев е готов с втори проект за здравна реформа, който предвижда конкуренция между държавната и частни здравни каси

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Ново място: Trattoria la Bicicletta

Италианският ресторант на Чанко Чанев предлага меню с широк избор