Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Преди само година комисията глоби компанията за играта "Mini Cooper с Miniмални усилия". Глобата бе в размер на 150 хил. лева. Този път тя едва ли ще бъде по-малка, още повече, че това е ще бъде видяно от КЗК като поредно нарушение. Причината за тези наказания е текст в Закона за защита на конкуренцията, който постановява, че предлаганите награди в такива рекламни игри не трябва да превишават 100 пъти стойността на продукта или сумата от 10 минимални работни заплати.
Никога не съм разбирал логиката на подобни игри, били те организирани от мобилен оператор, марка бира или каквото и да е. Те имат само краткосрочен ефект върху продажбите и не водят до дългосрочни позитиви за рекламираната марка. Може би освен в случаите на налагане на нов продукт или услуга на пазара - с обещанието за големи награди се привлича вниманието на аудиторията, а ако те са достатъчно големи и на медиите. В конкретния случай нещата са още по-странни. Миналата година условие за участие бе зареждането на предплатена карта. Сега единственото условие е изпращането на sms за регистрация и правилен отговор на поне един от въпросите, които всекидневно ще бъдат изпращани. Тоест единственият пряк позитив за оператора ще бъде финансов - няколкото милиона изпратени sms-а. (Ако ви се струват много - спомнете си общонародните истерии покрай всяка подобна игра, още от джипа на "Загорка" насам.)
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
21 коментара
<blockquote>Просто ми се струва, че цялото това маркетингово усилие няма голям смисъл или поне толкова голям, че да оправдае инвестирането на над 1.5 млн. евро и времето на незнаен брой служители до края на годината (срокът на играта е до 31 декември). С подобни ресурси май е доста по-предвидливо провеждането на агресивна кампания, която да доведе нови клиенти, отколкото да стимулира (краткотрайно, както вече стана въпрос) лоялността на настоящите.</blockquote>
Много жестоко се лъжеш, че няма да си оправдаят инвестицията. Ще си я оправдаят, даже няколко пъти.
Позитивът е финансов, тук си прав. Ще спечелят много пари, и то далеч преди края на играта. А колко точно ще спечелят, няма да ти кажат. :)
Най-вероятно ще получиш PR отговор как всъщност играта е в полза на клиентите им.
А един SMS колко струва?
Да предположим че при 4 милиона абонати всеки втори прати по 2 SMS-a и всеки SMS струва 1лев без ДДС. Така нещата си идват на мястото 2 000 000х1,00х2=4 000 000лв и сметките излизат.
една кола = 4х30 секунди в праймтайма на национална ефирна телевизия
#2 e po4ti prav... taka4e izob6to ne vijdam kakvo tolkova ste se zaiali s Globul?!
Pak i horata sa kazali - i lo6ata reklama (kakvato se opitva6 ti da napravi6 v momenta) vse pak e reklama...
dali ti ne si podstaveno lice s cel populariziraneto na igrata i uveli4avane na igra4ite....
i pak pitam - teb ko te e grija - koito e vinoven, ako e taka, toi 6te bade uvolnen, ako ne se postigne nujniat rezultat...
i ot kade zne6 4e Balkanstar, ne sa sponsorilai poluvinat ot reklamniat budjet, ne e napravil 30% TO i o6te kup otstapki i taka cenata e padnaloa do 1 mln.euro?!....
Въртиш се около верния отговор, но дори е след метър разсъждения, явно не ти е писамо да го намериш.
Да беше изчакал отговора на Глобул, да беше питал един-двама преди да пишеш ... Толкова време занимаваш читателите с маркетинг-разсъжденията си, а звучиш все така некомпетентно. Ще се окаже вяна приказката за месаря и кучето ...
Авторът с каква смелост може да дава акъл на гсм оператор, който оперира от няколко години и вероятно е минал общ оборот от няколко милиарда.
По елементарен и неефективен подход няма. 101 човека ще се радват на подарък от Глобул, а останалите хиляди на 1 януари ще са забравили или ще си мислят, че ги лъжат с наградите. Никаква лоялност към марката, никаква връзка с услугите, дори не те карат да им отидеш на сайта. Преди време раздаваха пак коли, някой да помни какви бяха. Нито са оригинални - да бяха дали яхта или Vertu.
Защо в други страни не съм виждал такива кампании...
но глобул са прави. според мен лоялност на настоящите клиенти в българия няма. така че агресията е в посока да се крадат клиентите, без значение бъдещи, предишни, или дори настоящи (бъдещи предишни)..
отделно глобите са сравнително ниски, за една огромна кампания като тази. глобул просто ще прибавят бюджет за глоба и това е. някой в закона предвидил ли е да обвърже размера на глобата с размера на наградата-нарушение?
Ако обвържат глобата с наградата, да не се окаже, че голямата джипка е внесена за 10000 лева като баничарка.
Кака ти, с краката си ли пишеш?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход