ФАРА'09 Пост фактум

Ogilvy станаха за втори пореден път "Агенция на годината"<br />
Ogilvy станаха за втори пореден път "Агенция на годината"<br />
Ogilvy станаха за втори пореден път "Агенция на годината"<br />    ©  Петър Делчев
Ogilvy станаха за втори пореден път "Агенция на годината"<br />    ©  Петър Делчев

По време на и след всяко издание на рекламния фестивал коментарите относно решенията на журито не спират. Което е интересен факт, предвид уж спокойното отношение на рекламистите към въпроса ще вземат или не награда за работата си. Напълно ми е ясно, че макар и с повечето да се познаваме от години, част от тях все пак внимават какво говорят пред мен. Както ми е ясно и че всеки иска да спечели.

Проблемът на фестивала е, че не може да избяга от неизбежния конфликт на интереси, породен от факта, че членовете на журито се състезават за наградите, чието разпределение е тяхна отговорност. Той донякъде бе разрешен с въвеждането на публично оценяване на заявките в даващите възможност за това категории - тв и радиореклама, събития, рекламна кампания. В останалите категории живото гласуване е технически сложно и изключително времеемко. Освен това всеки засегнат може да отиде в офиса на Асоциацията на рекламните агенции и да провери кой как е оценил заявката му. А когато твоя реклама има шанс да спечели, отношението ти към останалите номинации трудно може да остане същото. А пък и колкото и да се твърди, че това е вътрешнозаводско мероприятие, да станеш "Агенция на годината" със сигурност ти помага в търсенето на нови клиенти и задържането на вече спечелените. Така че освен куртоазия, в разпределянето на наградите има и немалко бизнес.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове