Effie пострада от кризата

Изп. директор на Globul Харис Коцибос и управителят на Ogilvy Group Екатерина Тупарева получават златна награда Effie за кампанията на мобилния оператор за отказване от хартиената месечна фактура. Отзад е президентът на АРА Красимир Гергов

Effie пострада от кризата

Фестивалът за рекламна ефективност записа най-слабата си година

Борислав Кандов
6407 прочитания

Изп. директор на Globul Харис Коцибос и управителят на Ogilvy Group Екатерина Тупарева получават златна награда Effie за кампанията на мобилния оператор за отказване от хартиената месечна фактура. Отзад е президентът на АРА Красимир Гергов

© Ogilvy


Едва 31 рекламни кампании бяха заявени за участие в третото издание на Effies BG - рекламният конкурс, който оценява активностите на рекламодателите в България според тяхната ефективност. Броят им е по-малък дори от този в дебютното раздаване на наградите. През 2008 г., когато доста маркетингови отдели имаха силни притеснения за конфиденциалността на изискваната информияция участваха 39 кампании, а през миналата 2009 г. - 50.

Така фестивалът донякъде оправда лозунга на церемонията си, който тази година бе Dark Times. Dark place. Bright IDEAS celebration.

Все пак журито успя да открие 14 кампании, които заслужават шанс да вземат награда. Това прави почти половината от заявките. Или рекламните агенции и техните клиенти много прецизно са подбрали какво да пуснат за участие в конкурса, или журито е било доста щедро в оценките си. Все пак критерият не е бил крайно занижен - категорията "Услуги" остана без златна и бронзова награди, в "Корпоративни комуникации" няма сребро, а в "Социална, медийна, политическа реклама" няма бронз.

Като след всеки фестивал се появиха и (може би уместни) критики към наградените кампании. За тях повече очаквайте в новия брой. Ето и всички наградени:

"Стоки"

Златна награда: С Алка Зелцер отново сте във форма Клиент: Байер  България
Клиент: Тойота Балканс Агенция: New Moment New Ideas Company

Медиа агендия: MediaS SMV

Бронзова награда: DEVIN Редуване

Клиент: Девин Агенция: Archer Ideas

Медиа агенция: БМА – Българска Медийна Агенция 

Бронзова награда: Орехите

Клиент: Белла  България
Агенция: The Smarts

Медиа агенция: Mindshare 

Финалисти

Беналгин  – "Хапчето за глава"
Клиент: Актавис Агенция: Mindshare/Ogilvy Group Втора агенция: Noble Graphics

Медиа агенция: Mindshare 

Данонино Калций и витамин  Д

Клиент: Данон Сердика
Агенция: New Moment New Ideas Company

Медиа агенция: New Moment New Ideas Company

Лансираща кампания на шоколадов  десерт KIT KAT SENSES

Клиент: Nestle България Агенция: HutsJWT

Медиа агенция: HutsJWT 

Чуй Коледния звън на Pepsi

Клиент: Куадрант Бевъриджис/PepsiCo Inc. Агенция: Graffiti BBDO

Медиа агенция: Media Direction 

Услуги 

Сребърна награда: Малка Грижа
Клиент: Uniqa Агенция: TBWA\Sofia

Медиа агенция: Sun Media

Сребърна награда: Route 66

Клиент: УниКредит Булбанк Агенция: STONY Creative Box

Медиа агенция: Медиа ком 

Корпоративни комуникации

Златна награда: Откажи се от хартиена фактура Клиент: Космо България Мобайл
Агенция: Ogilvy Group

Медиа агенция: Mindshare 

Бронзова награда: Germanos – "Експерт - приятел"

Клиент: Германос Телеком България Агенция: Ogilvy Group

Медиа агенция: Mindshare 

Социална, медийна, политическа

Златна награда: Мълчанието  днес ражда викове утре Клиент: Unicef България Агенция: Graffiti BBDO

Медиа агенция: Media Direction 

Сребърна награда: Гората  не е само дървесина

Клиент: WWF - световен фонд за дивата природа – Дунавско-Карпатска програма България

Агенция: Ogilvy Group

Медиа агенция: Mindshare

Едва 31 рекламни кампании бяха заявени за участие в третото издание на Effies BG - рекламният конкурс, който оценява активностите на рекламодателите в България според тяхната ефективност. Броят им е по-малък дори от този в дебютното раздаване на наградите. През 2008 г., когато доста маркетингови отдели имаха силни притеснения за конфиденциалността на изискваната информияция участваха 39 кампании, а през миналата 2009 г. - 50.

Така фестивалът донякъде оправда лозунга на церемонията си, който тази година бе Dark Times. Dark place. Bright IDEAS celebration.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    motochristo avatar :-(
    motochristo

    Прелестна компания на снимката, особено сивият кардинал на втора линия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал