С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
38 15 юни 2010, 17:13, 7141 прочитания

От Ъпсурт до The Mouth

Или още една добра идея, отишла по дяволите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Спонсорирането, брандирането и продуктовото позициониране в музикални клипове се използва отдавна. В България - от по-скоро. Но само за няколко години идеята тръгна от връхната си точка, за да стигне до калното дъно.

През 2005 г. Ъпсурт издадоха Quattro, в който имаше отявлена реклама на разтворимото Nescafe 3in1. И преди тях и този албум имаше разни брандирани клипове и албуми, но не и в такъв мащаб. Част от феновете се ядосаха, друга разбраха напълно положението на музикантите, които в България са загубили битката с пиратството преди да я започнат.


Както и да е, идеята ми е, че от този момент Nestle и в частност Nescafe продължиха да подкрепят Ъпсурт. Явно така започнатият модел се е оказал работещ за тях и последваха партньорства с други музиканти и други продукти на хранителния гигант. Миналата година на фестивала за рекламна ефективност участва кампания за сладоледите Nirvana, част от която беше песен и клип на Миро. По-рано през тази година онлайн се въртеше клип на Стоян Роянов Я-я, отново с парите на Nescafe 3in1. Брандът се появява тук-там и в новите парчета на Ъпсурт.

И така стигаме до повода за този текст - "С близането идва апетита" на попфолк-рапъра Устата. Дали неговата музика ви харесва или не е въпрос на вкус. Дали ви харесва клипът или не - също. Лошото е, че добрата идея за ненатрапчиво вкарване на бранд в песен на популярен изпълнител (без да искам да сравнявам Ъпсурт с тяхната опростена версия Устата, това са различни планети) е отишла по дяволите. Още по-лошото е, че кадрите, използвани в тв рекламата повече приличат на нещо, създадено за "Флирт".

Но всичко това си има просто обяснение. Когато един изпълнител има самочувствие, той може да тегли чертата и да каже "Повече от това няма да направя". Когато единствената цел на цялата му кариера е да прибере някой лев, за да си купи апартамент (примерно) той е съгласен на всичко. А от крайния резултат Nestle не печели нищо по-различно от това, което можеше да постигне с най-обикновена реклама за сладоледа си. Целта на подобни маркетингови активности е дадената марка да се възползва от статута на дадена известна личност. От кухите "БГ випове" никой нищо не може да спечели.



Както и да е, парите и марката са си техни и те могат да правят каквото намерят за добре. Просто тази кампания ми се струва самоцелна, излишна и прекалено изискваща търпение от част от зрителите. Все пак всяка вечер Устата по телевизора поне на мен ми идва вповече. Въпрос на вкус.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Клавиатурно трио Клавиатурно трио

7 фев 2013, 4726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Борислав Кандов" Затваряне
Жълта преса

Мигове от живота на красивите, известните и другите, в оригинален правопис и семантика

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10