// Блогове / Борислав Кандов
От Ъпсурт до The Mouth
Или още една добра идея, отишла по дяволите
През 2005 г. Ъпсурт издадоха Quattro, в който имаше отявлена реклама на разтворимото Nescafe 3in1. И преди тях и този албум имаше разни брандирани клипове и албуми, но не и в такъв мащаб. Част от феновете се ядосаха, друга разбраха напълно положението на музикантите, които в България са загубили битката с пиратството преди да я започнат.
И така стигаме до повода за този текст - "С близането идва апетита" на попфолк-рапъра Устата. Дали неговата музика ви харесва или не е въпрос на вкус. Дали ви харесва клипът или не - също. Лошото е, че добрата идея за ненатрапчиво вкарване на бранд в песен на популярен изпълнител (без да искам да сравнявам Ъпсурт с тяхната опростена версия Устата, това са различни планети) е отишла по дяволите. Още по-лошото е, че кадрите, използвани в тв рекламата повече приличат на нещо, създадено за "Флирт".
Но всичко това си има просто обяснение. Когато един изпълнител има самочувствие, той може да тегли чертата и да каже "Повече от това няма да направя". Когато единствената цел на цялата му кариера е да прибере някой лев, за да си купи апартамент (примерно) той е съгласен на всичко. А от крайния резултат Nestle не печели нищо по-различно от това, което можеше да постигне с най-обикновена реклама за сладоледа си. Целта на подобни маркетингови активности е дадената марка да се възползва от статута на дадена известна личност. От кухите "БГ випове" никой нищо не може да спечели.
Както и да е, парите и марката са си техни и те могат да правят каквото намерят за добре. Просто тази кампания ми се струва самоцелна, излишна и прекалено изискваща търпение от част от зрителите. Все пак всяка вечер Устата по телевизора поне на мен ми идва вповече. Въпрос на вкус.
7 дек 2019, 3288 прочитания
7 дек 2019, 2718 прочитания
7 дек 2019, 1715 прочитания
7 дек 2019, 1467 прочитания
7 дек 2019, 1315 прочитания
Мигове от живота на красивите, известните и другите, в оригинален правопис и семантика