Нов момент, стар клиент*

Любо, връщаш ли се?

Нов момент, стар клиент*

New Moment спечелиха рекламното обслужване на vivacom

Борислав Кандов
6628 прочитания

Любо, връщаш ли се?

© New Moment/БТК


В може би най-бързо проведения конкурс за избор на рекламна агенция в историята си, vivacom избра от 1 юли творческото обслужване на компанията да бъде поето от New Moment New Ideas Company. Така компанията направи пълен оборот, връщайки се при първата агенция, която работи за бившия държавен монополист. Archer Ideas (бившата Leo Burnett) остава медиа агенция на компанията.

През 2004 г. New Moment спечелиха историческия първи конкурс, обявен от тогавашната БТК. Те работеха за бранда БТК и ADSL, а Leo Burnett (сегашната Archer Ideas) и "Крес" станаха обслужващи агенции на мобилния оператор vivatel. През 2006 г. отново New Moment спечелиха втория конкурс, който бе белязан от доброволно напуснали състезанието рекламни агенции. След още две години през 2006 г. дойде първата голяма промяна - Leo Burnett спечелиха криейтив обслужването и за двата бранда - БТК и vivatel. Тогава започна и подготовката за сливането на двете основни поделения на компанията. Само година по-късно компанията отново смени творческата си агенция, като за основна причина бе посочен предстоящия ребрандинг на компанията. През 2009 г. обслужваща агенция стана Publicis Marc, които спечелиха конкурса с концепцията си по сливането на двете марки на компанията в една нова - vivacom.

Според официалното съобщение на vivacom, New Moment са спечилили благодарение на "стратегическите идеи..., както и доброто познаване на телекомуникационния пазар". В началото на конкурса от компанията обясниха, че капацитета на агенцията да поеме голям клиент също ще има значение. Според самите New Moment победата им се дължи на силния им екип с много опит и познания в телекомуникационния бизнес. На въпроса каква ще бъде първата им съвместна кампания и кога ще стартира, те отговориха с "Тайна, ще видите". Но уточниха, че ангажиментът им към vivacom е дългосрочен.

Има известна романтика в този пълен кръг, който направиха vivacom и New Moment. Ще бъде доста интересно да видим в каква посока ще се развие стратегията за марката. На мен лично ми е най-любопитно дали едно от малкото успешно наложени рекламни лица в родната маркетингова история Любо/СуперЛюбо ще се завърне на екран.

*Извинения за тъпата заигравка в заглавието с името на агенцията, но не се сдържах...

Очаквайте подробности по-късно.

В може би най-бързо проведения конкурс за избор на рекламна агенция в историята си, vivacom избра от 1 юли творческото обслужване на компанията да бъде поето от New Moment New Ideas Company. Така компанията направи пълен оборот, връщайки се при първата агенция, която работи за бившия държавен монополист. Archer Ideas (бившата Leo Burnett) остава медиа агенция на компанията.

През 2004 г. New Moment спечелиха историческия първи конкурс, обявен от тогавашната БТК. Те работеха за бранда БТК и ADSL, а Leo Burnett (сегашната Archer Ideas) и "Крес" станаха обслужващи агенции на мобилния оператор vivatel. През 2006 г. отново New Moment спечелиха втория конкурс, който бе белязан от доброволно напуснали състезанието рекламни агенции. След още две години през 2006 г. дойде първата голяма промяна - Leo Burnett спечелиха криейтив обслужването и за двата бранда - БТК и vivatel. Тогава започна и подготовката за сливането на двете основни поделения на компанията. Само година по-късно компанията отново смени творческата си агенция, като за основна причина бе посочен предстоящия ребрандинг на компанията. През 2009 г. обслужваща агенция стана Publicis Marc, които спечелиха конкурса с концепцията си по сливането на двете марки на компанията в една нова - vivacom.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    elektroe avatar :-|
    elektroe

    Заглавието е пушка, бих си спестил извиненията.

  • 2
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Гледай ти..
    Абе пластмасовият СуперЛюбо едва ли ще се върне... по скоро ще е нещо русо, сини очи - честно, използвайте услугите на БТК!
    Нищо, че лишиха 3/4 от територията от фиксирани линии, по които можеха да доставят нет, а на местните раздадоха жиесеми, за 12 лв месечно.
    Алкател-Лусент сигурно си бият главите в стената, както предстои препродажба на китаец.
    Докъде сме стигнали българите вече...

  • 3
    cilantro avatar :-|
    Sofia Cohen

    Честито! Победата е заслужена.
    Дано сега се пооправят нещата с комуникацията.

  • 4
    moria avatar :-|
    moria

    Едно е сигурно. По-зле, отколкото беше в Публисис няма да стане :)

  • 5
    nikolay_kolev avatar :-|
    Nikolay Kolev

    Заглавието ми хареса и на мен. Преполагам, че ще има нов момент, нали се чува, че Виваком ще пускат и цифрова телевизия.

  • 6
    ggogggo avatar :-|
    ggogggo

    тия глупаци (бтк) за последните 5 години са потрошили за "ребрандинг", "позициониране" и прочие повече пари, отколкото са вложили в техника...

  • 7
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    До коментар [#6] от "ggogggo":

    Ми така е
    Зя десижън-мейкъра в БТК ще трябва да има топло място, където да пристане, когато гемията тръне към дъното

  • 8
    baba_meca avatar :-|
    baba_meca

    От това непрестанно "местене" от агенция на агенция може да се направи логичният извод, че просто въпросният клиент не знае какво точно иска... което и може да обясни какафонията и липсата на последователност по отношение на рекламната му комуникация през всичките тези години. За съжаление никога не са могли да стъпят и на малкия пръст на стратегиите и концепциите на Мтел, че дори и на Глобул.. Така че където и да кацнат тази и следващата година, резултатът ще е винаги един и същ. Просто българският клиент още не е разбрал, че марката му и насоката, в която ще се развива зависи най-вече от самия него, а не от агенцията. Тя просто облича "характера" на марката в различни послания и криейтиви на кампанийна база, следвайки посоката, която й задава клиентът.. има още доста да се учат.

  • 9
    baba_meca avatar :-|
    baba_meca

    От това непрестанно "местене" от агенция на агенция може да се направи логичният извод, че просто въпросният клиент не знае какво точно иска... което и може да обясни какафонията и липсата на последователност по отношение на рекламната му комуникация през всичките тези години. За съжаление никога не са могли да стъпят и на малкия пръст на стратегиите и концепциите на Мтел, че дори и на Глобул.. Така че където и да кацнат тази и следващата година, резултатът ще е винаги един и същ. Просто българският клиент още не е разбрал, че марката му и насоката, в която ще се развива зависи най-вече от самия него, а не от агенцията. Тя просто облича "характера" на марката в различни послания и криейтиви на кампанийна база, следвайки посоката, която й задава клиентът.. има още доста да се учат.

  • 10
    markblog avatar :-|
    markblog

    Мнението на баба меца е доста добро.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал