Ревю: Харесах си едно Кучи в мола
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ревю: Харесах си едно Кучи в мола

Ревю: Харесах си едно Кучи в мола

Чудна кампания за чудна идея - осиновяване на кучета и котки от приюти

Борислав Кандов
15991 прочитания

© TBWA Sofia


Дебатът за бездомните животни е много подобен на този за интреграцията на ромите - средно мнение се чува рядко, а когато го има е нападано от двете крайни мнозинства "за" и "против".

За съжаление отношението на българите към домашния любимец е като към "плазмата". Кучето не може да е случайна порода, камо ли "улична превъзходна". Колкото по-скъпо/голямо/бойно/известно, толкова по-добре. Затова и из парковете често можете да видите хора с изцъклен поглед да гледат безпомощно как Джак Ръсел териерът им прави 18-то си кръгче за последните 60 секунди.

Но, това е друга тема. Докато се водят спорове кое е по-хуманно и дали въобще отношението към бездомните кучета трябва да е хуманно, едни младежи са се спретнали и са подели една смислена и полезна инициатива. "Вземи приятел" обединява няколко организации, които предлагат възможност на желаещите да си вземат куче или коте, озовало се в приют. Екипът на TBWA\Sofia пък са направили доста приятна кампания, която да популяризира инициативата. Агенцията успява да убеди и клиента си Pedigree да подкрепи кампанията. Няма да мога да я опиша по-адекватно от криейтив директора на агенцията Иван Иванов, затова ето какво разказа той:

Автор: TBWA Sofia

"В началото на месец май няколко Сдружения с нестопанска цел се обърнаха към нас с молбата да популяризираме сред хората факта, че в приютите за бездомни животни в България живеят стотици уникални по рода си кучета и котки, които са ваксинирани, обезпаразитени, кастрирани и могат да бъдат осиновени напълно безплатно – все неща, които хората не знаят. Защо? Защото приютите за животни не са местата, които посещаваш всеки ден. Бюджетът, с който разполагахме беше минимален и клонеше към нула лева.

Приехме предизвикателството поради две причини: 1. Никой от екипа не успя да се сети за подобна кампания в България и по-точно за такава, която е "за" нещо, вместо "против" 2. Като забравим за нищожния бюджет имахме пълната свобода да направим това, което искаме!

Автор: TBWA Sofia

Като за начало си зададохме няколко въпроса: Защо хората не ходят в приютите? Защото смятат, че това са едни нехигиенични, злеподдържани места, в които живеят болни, мършави, сакати животни. Как можем да ги накараме да разберат, че там всъщност живеят здрави, игриви и жизнени същества? Как да им покажем, че всяко едно от тях е уникално по рода си, има свой собствен характер, свои собствени навици, интереси, самочувствие и не на последно място – неповторима биография? 

Автор: TBWA Sofia

Стигнахме до извода, че щом е трудно да закараме хората при животните, може да направим точно обратното! Направихме така, че всяка една животинка да заговори със свой собствен глас, показвайки, че е единствена, уникална и неповторима и не търси съжаление и съчувствие (неща, на които стъпват всички подобни кампании), а напротив – те са горди с това, което са и единственото, от което се нуждаят, е дом, любов и истински приятел. 

Помислихме и къде може да се случи подобно нещо. Отговорът беше Facebook. Логично: той е безплатен, позволява ти достъп до широка аудитория и най-вече предлага интерактивност – комбинация, която никой стандартен комуникационен канал не може да предложи. Освен това когато си взимаш домашен любимец, ти си взимаш приятел, а Facebook се крепи на приятелските връзки. Направихме отделен профил на всяко едно куче или коте. В него човек може да прочете неговата биография, да разгледа негови снимки и видеоклипчета, да получи подробна информация в кой приют в страната живее то и да го потърси на посочените адрес и телефони. Естествено – сприятелихме всички животни помежду им, за да могат те не само да ъпдейтват какво се случва с тях, но и да могат да общуват помежду си. Успяхме да им придадем самоличност и така хем показхме колко яки кучета и котки живеят в приютите, хем, ако си харесаш някое, сме те накарали да посетиш приют, за да го осиновиш. 

Автор: TBWA Sofia

Помислихме и за онези, които биха проявили интерес, но не използват Facebook. Направихме аутдор тип "обява за изгубен домашен любимец", която обърнахме в обява тип "издирвам си стопанин", стикер за врата, подобен на онези, които предупреждават, че дадено място се охранява от куче, но с посланието, че "дадено място МОЖЕ да се охранява" от определено куче, като на всеки стикер и обява сложихме различни кучета или котета, заедно с информация от кой приют можеш да ги вземеш, както и адресите на Facebook профилите им, а на централни места в градската среда поставихме макети на кученца и котенца с логото на кампанията и адреса на Facebook  страницата. Изработихме и серия от четири прес-реклами, показващи кучета и котета "бутикова изработка", като използвахме снимки на истински животни от приюти.

И ако трябва да обобщим какво представлява "Вземи приятел" бихме казали следното: "Вземи приятел" е кампания, която цели да покаже на хората какви симпатични кучета и котета живеят в приютите из страната. Подходът ѝ позволява на всеки, независимо къде живее и кога има свободно време, да опознае тези животни бързо и лесно. Кампанията дава възможност на всеки да се включи активно с минимални усилия, помагайки на тези животни да си намерят дом и стопанин – дори да няма възможност да осинови някое от тях, всеки може да го препрати на своите приятели. На принципа "предай нататък" страницата на кампанията събра над 2200 фена за по-малко от месец, а две кученца вече намериха своите нови стопани. "Вземи приятел" е кампания, в която лесно можеш да се включиш и давайки малко от себе си да помогнеш много."

Facebook страницата на "Вземи приятел" е тук.

Екип:

Идея и концепция: Иван Иванов, Димитър Сталимиров
Копирайтъри: Димитър Сталимиров, Милена Богданова Дизайн и art direction: Иван Гурков

Акаунт мениджър: Ива Москова 

Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia
Фотограф: TBWA Sofia

Дебатът за бездомните животни е много подобен на този за интреграцията на ромите - средно мнение се чува рядко, а когато го има е нападано от двете крайни мнозинства "за" и "против".

За съжаление отношението на българите към домашния любимец е като към "плазмата". Кучето не може да е случайна порода, камо ли "улична превъзходна". Колкото по-скъпо/голямо/бойно/известно, толкова по-добре. Затова и из парковете често можете да видите хора с изцъклен поглед да гледат безпомощно как Джак Ръсел териерът им прави 18-то си кръгче за последните 60 секунди.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

40 коментара
  • 1
    iliena avatar :-P
    iliena

    Страховито добра идея, браво! За офиса ще принтирам поне 2 от плакатите:-) Дано повече животинки бъдат осиновени с толкова симпатична кампания!

  • 2
    iralchev avatar :-P
    Иван Ралчев

    Безспорно идейна кампания! Поздравления на екипа и успех в начинанието!

  • 3
    sabinap avatar :-|
    Събина

    Иницативата безспорно е готина, но не е първата такава.
    http://bezdom.info/ -> също е супер, и можеш да вземеш и животно т хора, само дето няма толкова джиджани спонсори.

  • 4
    mini avatar :-P
    mini

    браво! супер са и инициативата, и кампанията! най- накрая някой да подходи смислено и креативно към подобен проблем, а не, както обикновено, да се разчита на човешкото съжаление!

  • 5
    feq avatar :-|
    feq

    яко! плакатите са много свежи!

  • 6
    gbpipes avatar :-|
    gbpipes

    Чудесна кампания!
    Дано да я види някои от тези „депутати“, които не успяха да гласуват един закон... Все едно ние вече имаме 3 дизайнерски кучета - превъзходни, както и да ги погледнеш, но тези фотографии наистина са страхотен начин да се даде лице на кампанията.
    Браво!

  • 7
    moria avatar :-|
    moria

    Имам няколко въпроса:

    1. По какво тази „идея” надгражда това да направиш група във Facebook, която да се казва „Вземи си приятел”?
    2. Да разбирам ли, че идеята е „Да направим профил във Facebook”?
    3. Как тази идея ми казва, че е по-добре животинка от приют от породиста?
    4. Каква е връзката между визиите и Facebook профила?
    5. Какво точно правят Pedigree и Whiskas за животните в приют?

    Последното не е въпрос. Визиите са ужасяващо грозни. По отношение на текста във визиите – всяко животно е единствено по рода си. Казвам го като приятел на едно.

  • 8
    iva111 avatar :-P
    iva111

    Браво за идеята! Кампанията е супер.Дано наистина има ефект.

  • 9
    bohrmottelson avatar :-|
    BohrMottelson
  • 10
    cmotan avatar :-P
    cmotan

    това ако наистина са тбва, положението е много зле.
    лош дизайн, ама от много лошите. сбъркан концепт - тва са некви тестове на парфюми върху животни, а бутиковото е далеч от ума. текстът куца с двата крака. не знам, брато...хубаво е да се съпортват такива неща иначе.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK