С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
40 26 юли 2010, 16:30, 15469 прочитания

Ревю: Харесах си едно Кучи в мола

Чудна кампания за чудна идея - осиновяване на кучета и котки от приюти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дебатът за бездомните животни е много подобен на този за интреграцията на ромите - средно мнение се чува рядко, а когато го има е нападано от двете крайни мнозинства "за" и "против".

За съжаление отношението на българите към домашния любимец е като към "плазмата". Кучето не може да е случайна порода, камо ли "улична превъзходна". Колкото по-скъпо/голямо/бойно/известно, толкова по-добре. Затова и из парковете често можете да видите хора с изцъклен поглед да гледат безпомощно как Джак Ръсел териерът им прави 18-то си кръгче за последните 60 секунди.


Но, това е друга тема. Докато се водят спорове кое е по-хуманно и дали въобще отношението към бездомните кучета трябва да е хуманно, едни младежи са се спретнали и са подели една смислена и полезна инициатива. "Вземи приятел" обединява няколко организации, които предлагат възможност на желаещите да си вземат куче или коте, озовало се в приют. Екипът на TBWA\Sofia пък са направили доста приятна кампания, която да популяризира инициативата. Агенцията успява да убеди и клиента си Pedigree да подкрепи кампанията. Няма да мога да я опиша по-адекватно от криейтив директора на агенцията Иван Иванов, затова ето какво разказа той:

Илюстрация


"В началото на месец май няколко Сдружения с нестопанска цел се обърнаха към нас с молбата да популяризираме сред хората факта, че в приютите за бездомни животни в България живеят стотици уникални по рода си кучета и котки, които са ваксинирани, обезпаразитени, кастрирани и могат да бъдат осиновени напълно безплатно – все неща, които хората не знаят. Защо? Защото приютите за животни не са местата, които посещаваш всеки ден. Бюджетът, с който разполагахме беше минимален и клонеше към нула лева.

Приехме предизвикателството поради две причини: 1. Никой от екипа не успя да се сети за подобна кампания в България и по-точно за такава, която е "за" нещо, вместо "против" 2. Като забравим за нищожния бюджет имахме пълната свобода да направим това, което искаме!

Илюстрация


Като за начало си зададохме няколко въпроса: Защо хората не ходят в приютите? Защото смятат, че това са едни нехигиенични, злеподдържани места, в които живеят болни, мършави, сакати животни. Как можем да ги накараме да разберат, че там всъщност живеят здрави, игриви и жизнени същества? Как да им покажем, че всяко едно от тях е уникално по рода си, има свой собствен характер, свои собствени навици, интереси, самочувствие и не на последно място – неповторима биография? 

Илюстрация


Стигнахме до извода, че щом е трудно да закараме хората при животните, може да направим точно обратното! Направихме така, че всяка една животинка да заговори със свой собствен глас, показвайки, че е единствена, уникална и неповторима и не търси съжаление и съчувствие (неща, на които стъпват всички подобни кампании), а напротив – те са горди с това, което са и единственото, от което се нуждаят, е дом, любов и истински приятел. 

Помислихме и къде може да се случи подобно нещо. Отговорът беше Facebook. Логично: той е безплатен, позволява ти достъп до широка аудитория и най-вече предлага интерактивност – комбинация, която никой стандартен комуникационен канал не може да предложи. Освен това когато си взимаш домашен любимец, ти си взимаш приятел, а Facebook се крепи на приятелските връзки. Направихме отделен профил на всяко едно куче или коте. В него човек може да прочете неговата биография, да разгледа негови снимки и видеоклипчета, да получи подробна информация в кой приют в страната живее то и да го потърси на посочените адрес и телефони. Естествено – сприятелихме всички животни помежду им, за да могат те не само да ъпдейтват какво се случва с тях, но и да могат да общуват помежду си. Успяхме да им придадем самоличност и така хем показхме колко яки кучета и котки живеят в приютите, хем, ако си харесаш някое, сме те накарали да посетиш приют, за да го осиновиш. 

Илюстрация


Помислихме и за онези, които биха проявили интерес, но не използват Facebook. Направихме аутдор тип "обява за изгубен домашен любимец", която обърнахме в обява тип "издирвам си стопанин", стикер за врата, подобен на онези, които предупреждават, че дадено място се охранява от куче, но с посланието, че "дадено място МОЖЕ да се охранява" от определено куче, като на всеки стикер и обява сложихме различни кучета или котета, заедно с информация от кой приют можеш да ги вземеш, както и адресите на Facebook профилите им, а на централни места в градската среда поставихме макети на кученца и котенца с логото на кампанията и адреса на Facebook  страницата. Изработихме и серия от четири прес-реклами, показващи кучета и котета "бутикова изработка", като използвахме снимки на истински животни от приюти.



И ако трябва да обобщим какво представлява "Вземи приятел" бихме казали следното: "Вземи приятел" е кампания, която цели да покаже на хората какви симпатични кучета и котета живеят в приютите из страната. Подходът ѝ позволява на всеки, независимо къде живее и кога има свободно време, да опознае тези животни бързо и лесно. Кампанията дава възможност на всеки да се включи активно с минимални усилия, помагайки на тези животни да си намерят дом и стопанин – дори да няма възможност да осинови някое от тях, всеки може да го препрати на своите приятели. На принципа "предай нататък" страницата на кампанията събра над 2200 фена за по-малко от месец, а две кученца вече намериха своите нови стопани. "Вземи приятел" е кампания, в която лесно можеш да се включиш и давайки малко от себе си да помогнеш много."

Facebook страницата на "Вземи приятел" е тук.

Екип:
Идея и концепция: Иван Иванов, Димитър Сталимиров
Копирайтъри: Димитър Сталимиров, Милена Богданова
Дизайн и art direction: Иван Гурков
Акаунт мениджър: Ива Москова 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Клавиатурно трио Клавиатурно трио

7 фев 2013, 4726 прочитания

Добавена стойност 1 Добавена стойност

15 ное 2012, 4628 прочитания

24 часа 7 дни
 
Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

На източния фронт всичко е ново

Американският фотограф Едуард Серота, един от първите, които документират падането на комунистическата власт в Източна Европа

Кино: "Доза щастие"

Качествен дебют по трудна тема

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10