С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
40 26 юли 2010, 16:30, 15549 прочитания

Ревю: Харесах си едно Кучи в мола

Чудна кампания за чудна идея - осиновяване на кучета и котки от приюти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дебатът за бездомните животни е много подобен на този за интреграцията на ромите - средно мнение се чува рядко, а когато го има е нападано от двете крайни мнозинства "за" и "против".

За съжаление отношението на българите към домашния любимец е като към "плазмата". Кучето не може да е случайна порода, камо ли "улична превъзходна". Колкото по-скъпо/голямо/бойно/известно, толкова по-добре. Затова и из парковете често можете да видите хора с изцъклен поглед да гледат безпомощно как Джак Ръсел териерът им прави 18-то си кръгче за последните 60 секунди.


Но, това е друга тема. Докато се водят спорове кое е по-хуманно и дали въобще отношението към бездомните кучета трябва да е хуманно, едни младежи са се спретнали и са подели една смислена и полезна инициатива. "Вземи приятел" обединява няколко организации, които предлагат възможност на желаещите да си вземат куче или коте, озовало се в приют. Екипът на TBWA\Sofia пък са направили доста приятна кампания, която да популяризира инициативата. Агенцията успява да убеди и клиента си Pedigree да подкрепи кампанията. Няма да мога да я опиша по-адекватно от криейтив директора на агенцията Иван Иванов, затова ето какво разказа той:

Илюстрация


"В началото на месец май няколко Сдружения с нестопанска цел се обърнаха към нас с молбата да популяризираме сред хората факта, че в приютите за бездомни животни в България живеят стотици уникални по рода си кучета и котки, които са ваксинирани, обезпаразитени, кастрирани и могат да бъдат осиновени напълно безплатно – все неща, които хората не знаят. Защо? Защото приютите за животни не са местата, които посещаваш всеки ден. Бюджетът, с който разполагахме беше минимален и клонеше към нула лева.

Приехме предизвикателството поради две причини: 1. Никой от екипа не успя да се сети за подобна кампания в България и по-точно за такава, която е "за" нещо, вместо "против" 2. Като забравим за нищожния бюджет имахме пълната свобода да направим това, което искаме!

Илюстрация


Като за начало си зададохме няколко въпроса: Защо хората не ходят в приютите? Защото смятат, че това са едни нехигиенични, злеподдържани места, в които живеят болни, мършави, сакати животни. Как можем да ги накараме да разберат, че там всъщност живеят здрави, игриви и жизнени същества? Как да им покажем, че всяко едно от тях е уникално по рода си, има свой собствен характер, свои собствени навици, интереси, самочувствие и не на последно място – неповторима биография? 

Илюстрация


Стигнахме до извода, че щом е трудно да закараме хората при животните, може да направим точно обратното! Направихме така, че всяка една животинка да заговори със свой собствен глас, показвайки, че е единствена, уникална и неповторима и не търси съжаление и съчувствие (неща, на които стъпват всички подобни кампании), а напротив – те са горди с това, което са и единственото, от което се нуждаят, е дом, любов и истински приятел. 

Помислихме и къде може да се случи подобно нещо. Отговорът беше Facebook. Логично: той е безплатен, позволява ти достъп до широка аудитория и най-вече предлага интерактивност – комбинация, която никой стандартен комуникационен канал не може да предложи. Освен това когато си взимаш домашен любимец, ти си взимаш приятел, а Facebook се крепи на приятелските връзки. Направихме отделен профил на всяко едно куче или коте. В него човек може да прочете неговата биография, да разгледа негови снимки и видеоклипчета, да получи подробна информация в кой приют в страната живее то и да го потърси на посочените адрес и телефони. Естествено – сприятелихме всички животни помежду им, за да могат те не само да ъпдейтват какво се случва с тях, но и да могат да общуват помежду си. Успяхме да им придадем самоличност и така хем показхме колко яки кучета и котки живеят в приютите, хем, ако си харесаш някое, сме те накарали да посетиш приют, за да го осиновиш. 

Илюстрация


Помислихме и за онези, които биха проявили интерес, но не използват Facebook. Направихме аутдор тип "обява за изгубен домашен любимец", която обърнахме в обява тип "издирвам си стопанин", стикер за врата, подобен на онези, които предупреждават, че дадено място се охранява от куче, но с посланието, че "дадено място МОЖЕ да се охранява" от определено куче, като на всеки стикер и обява сложихме различни кучета или котета, заедно с информация от кой приют можеш да ги вземеш, както и адресите на Facebook профилите им, а на централни места в градската среда поставихме макети на кученца и котенца с логото на кампанията и адреса на Facebook  страницата. Изработихме и серия от четири прес-реклами, показващи кучета и котета "бутикова изработка", като използвахме снимки на истински животни от приюти.



И ако трябва да обобщим какво представлява "Вземи приятел" бихме казали следното: "Вземи приятел" е кампания, която цели да покаже на хората какви симпатични кучета и котета живеят в приютите из страната. Подходът ѝ позволява на всеки, независимо къде живее и кога има свободно време, да опознае тези животни бързо и лесно. Кампанията дава възможност на всеки да се включи активно с минимални усилия, помагайки на тези животни да си намерят дом и стопанин – дори да няма възможност да осинови някое от тях, всеки може да го препрати на своите приятели. На принципа "предай нататък" страницата на кампанията събра над 2200 фена за по-малко от месец, а две кученца вече намериха своите нови стопани. "Вземи приятел" е кампания, в която лесно можеш да се включиш и давайки малко от себе си да помогнеш много."

Facebook страницата на "Вземи приятел" е тук.

Екип:
Идея и концепция: Иван Иванов, Димитър Сталимиров
Копирайтъри: Димитър Сталимиров, Милена Богданова
Дизайн и art direction: Иван Гурков
Акаунт мениджър: Ива Москова 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Клавиатурно трио Клавиатурно трио

7 фев 2013, 4762 прочитания

Добавена стойност 1 Добавена стойност

15 ное 2012, 4649 прочитания

24 часа 7 дни
 
Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10