Don't be evil?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Don't be evil?

Don't be evil?

Андриан Георгиев
4542 прочитания

© sxc.hu


Медийната корпорция Viacom съди YouTube за $1 млрд. за нарушаване на авторски права върху хиляди филми, музикални клипове и тв програми, части от които са качени на най-популярния видео сайт в света. В началото на юли тази година съдия Луис Стантън нареди Google като собственик на YouTube да предаде тонове лични данни(потребителски имена и IP адреси) на Viacom. С тях медийният конгломерат се опитва да докаже, че популярността на онлайн портала се дължи повече на хилядите клипове с неуредени авторски права, отколкото на аматьорските филмчета, качвани от потребителите на сайта. Google протестира, но ще се съобрази с решението, а Viacom твърди, че няма да използва получената информация за започване на дела срещу обикновени посетители.

Сега пък онлайн изданието cnet.com съобщава, че Viacom иска и данни какво правят служителите на YouTube на видео портала. Корпорацията се интересува дали те не са пряко замесени в качване на клипове с проблемни авторски права. Ако адвокатите на Viacom получат тази информация, ще им е много по-лесно да докажат своята теза, че YouTube има пряка вина в разпространяването на пиратско видео съдържание. Google засега отказва, като според анализатора Майкъл Арингтън от технологичния блог TechCrunch от тяхната реакция зависи и доколко можем да се доверим на Google като потребители за в бъдеще. "Ако Google предаде моята информация на Viacom, за мен няма значение дали Viacom ще я използва или не. Това, което ще запомня е, че Google са събирали и съхранявали данни без моето съгласие и след това са ги предоставили при първия знак, че се задава проблем", коментира Майкъл Арингтън.

Да не забравяме, че Google носи корпоративния девиз Don't be evil ("Не бъди зъл").

Медийната корпорция Viacom съди YouTube за $1 млрд. за нарушаване на авторски права върху хиляди филми, музикални клипове и тв програми, части от които са качени на най-популярния видео сайт в света. В началото на юли тази година съдия Луис Стантън нареди Google като собственик на YouTube да предаде тонове лични данни(потребителски имена и IP адреси) на Viacom. С тях медийният конгломерат се опитва да докаже, че популярността на онлайн портала се дължи повече на хилядите клипове с неуредени авторски права, отколкото на аматьорските филмчета, качвани от потребителите на сайта. Google протестира, но ще се съобрази с решението, а Viacom твърди, че няма да използва получената информация за започване на дела срещу обикновени посетители.

Сега пък онлайн изданието cnet.com съобщава, че Viacom иска и данни какво правят служителите на YouTube на видео портала. Корпорацията се интересува дали те не са пряко замесени в качване на клипове с проблемни авторски права. Ако адвокатите на Viacom получат тази информация, ще им е много по-лесно да докажат своята теза, че YouTube има пряка вина в разпространяването на пиратско видео съдържание. Google засега отказва, като според анализатора Майкъл Арингтън от технологичния блог TechCrunch от тяхната реакция зависи и доколко можем да се доверим на Google като потребители за в бъдеще. "Ако Google предаде моята информация на Viacom, за мен няма значение дали Viacom ще я използва или не. Това, което ще запомня е, че Google са събирали и съхранявали данни без моето съгласие и след това са ги предоставили при първия знак, че се задава проблем", коментира Майкъл Арингтън.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    ping

    Ето малко допълнителна информация:
    http://newteevee.com/2008/07/13/viacom-after-youtube-employee-info/

  • 2
    Avatar :-|
    k

    според мен е, че наистина попюлярността на ютюб се дължи на филмчетата и предаванията, а гоогле се гушат яко от рекламата по сайта и явно не иска да бутат гювеч и на виаком, която от своя страна е направила фимчетата и има право да реве за поне част от печалбите


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK