Интернет рейтинги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Интернет рейтинги

Интернет рейтинги

Андриан Георгиев
6781 прочитания

Отдолу са редовните месечни данни от Nielsen Online за профила на аудиторията в интернет. Те показват посещаемостта на сайтовете, разделени в 18 категории. Статистическа информация от конкурентната фирма Gemius може да намерите на адрес audience.bg. А сега следват обяснения на най-често използваните понятия:

Браузър - програмата, с която влизате в интернет. Уникалният браузър е софтуерът за посещение на сайтове, измерен веднъж. Аналогът на тази категория в Gemius е "реален потребител".

Среднодневен брой уникални браузъри - Средният брой уникални браузъри на ден за дните от последните четири седмици.

Импресия - пълното зареждане на един сайт една страница от потребител.

Средно време на ден - продължителността в минути на посещенията на един браузър за един ден.

(Активен) обхват - делът браузъри на един сайт за даден период от време от всички останали общо браузъри в същия период от време.

Екзит страница - страница или сайт, показваща се при натискане на бутон «изход» от друга страница или сайт.

Тук публикуваме също два често задавани въпроса относно данните. На тях отговори Маргарита Боева, управител на Ноема - българският представител на Nielsen Online:

Защо броят на среднодневните уникални браузъри, умножен по броя на дните в един месец, не дава общото месечно количество уникални браузъри?

- Защото "среднодневните уникални браузъри" са метрика различна от броя на "уникалните браузъри" за един определен ден от месеца. Ако се види броят на браузърите по дати или по делник-празник, ще се види голяма вариация, която зависи от случващото се във всеки един ден. Докато среднодневните уникални браузъри са синтетична метрика, която отчита теглото на уникалните браузъри по дати за последните, например, 28 дни.

Защо от Nielsen Online смятат, че среднодневната аудитория е по-точен критерий от месечното измерване?

- Защото факторите cookie deletion, cookie duplication и multi-client usage имат най-слабо влияние на дневна база - за разлика от седмичната или месечната база, където тези фактори се натрупват. При това се натрупват с различна тежест при различните сайтове, групи потребители по пол, възраст и всички други демографски групи, по дни от седмицата, по сезони на годината и т.н. Затова в Нилсън Онлайн тази метрика позволява проектиране на броя на браузърите върху броя на реалните хора 1:1.

Тази метрика, екстраполирана от пийпълметричното изследване на Нилсън Онлайн за интернет, е подобна на метриката при измерване на телевизионната аудитория с панел, наречена "среднодневен обхват" (ave daily reach).

 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал
 
Автор: Капитал

Отдолу са редовните месечни данни от Nielsen Online за профила на аудиторията в интернет. Те показват посещаемостта на сайтовете, разделени в 18 категории. Статистическа информация от конкурентната фирма Gemius може да намерите на адрес audience.bg. А сега следват обяснения на най-често използваните понятия:

Браузър - програмата, с която влизате в интернет. Уникалният браузър е софтуерът за посещение на сайтове, измерен веднъж. Аналогът на тази категория в Gemius е "реален потребител".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    Жюстин Томс

    Здравейте,
    добре е, че споменавате, че има и друг който мери, но не мисля, че е редно да представяте данните само на единия, все пак 1/2 от големите сайтове не се замерват с тази система.

  • 2
    soulseparator avatar :-|
    SoulSeparator

    Кои са тези сайтове? Освен Дир.бг? Ходих на audience.bg и не виждам особени разлики.

  • 3
    Avatar :-|
    USA man

    Рекламата и Интернет бизнеса в България е един голям балон. Сайтовете масово са със смешните 10-15к посещаемост,. а 35-50к на ден вече е супер, супер много. Смешно, като знаем колко големи екипи се напъват да го правят.

  • 4
    Avatar :-|
    Someone

    Totally Bullshit с извинение. Гарантирам, че data.bg, zamunda.net, arenabg.com и доста други са в пъти повече от тези, които са дадени. Ама няма "Но","Ама"... Това е положението.

  • 5
    michael_forever avatar :-|
    Michael_forever

    Наистина липсват доста популярни сайтове който е изредил "someone". Доста съмнителна класация...

  • 6
    Avatar :-|
    Bushido

    Ясно е, че торент тракерите са най-посещавани, но не може да искаш пиратските сайтове да присъстват в официална класация. Това е все едно да искаш в стаистиката на НСИ да има данни и за пазара на наркотици, разбит с графи за хероина, кокаина, екстъзито, марихуаната и т.н.

  • 7
    seg00516098 avatar :-|
    JediMonster

    Bushido това е класация за най посещавани интернет сайтове. А най посещаваните са замунда дата и аренабг както и прилежащите им форуми. Няма значение че са пиратски. Важното е че са най посещаваните и най много реклами има във тях ако не си забелязал. А това означава че и най много печелят!

  • 8
    Avatar :-|
    Bushido

    Грешиш, това е класация на сайтовете, които са подписали споразумение с Нилсен Онлайн. Конкурентната метрика е на сайтовте, които са подписали с Гемиус. И двете метрики не преговарят със сайтове, които се занимават с пиратерия. Или поне на думи. Иначе и аз точа от замундата ;)

  • 9
    Avatar :-?
    SkyTeaM

    Смешното е, че в класациата ги има и сайтове с посещаемост 200 на ден. Съмнително е...

  • 10
    Avatar :-|
    @Жюстин

    И кои са "1/2 от големите сайтове" ? Както казаха и другите по-горе - с изключение на торентите, дира и порното, всички останали (със съвсем малки изключения) са супер малки сайтове с около 10-30К на ден...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK