Годината на Twitter
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Годината на Twitter

От Twitter се изисква само да бълва ново и ново съдържание<br />

Годината на Twitter

Андриан Георгиев
5098 прочитания

От Twitter се изисква само да бълва ново и ново съдържание<br />

© luc legay


Едва ли има по-лесен начин да информирате милиони хора какво правите точно сега от това да пишете на Twitter. Сайтът позволява да публикувате кратки бележки до 140 символа от мобилен телефон или компютър.

Милиони хора харесват телеграфния стил на Twitter. Само в САЩ неговите потребители надхвърлят 2 млн. Успешният проект обаче има малък проблем - той няма приходи. Twitter се издържа изцяло от инвестиции. Засега неговите автори отхвърлят идеята да сложат реклама или да наложат такса за ползване.

Липсата на постъпления не тревожи никого. Миналата година имаше слухове, че Facebook иска да купи сайта за $500 млн. Очевидно създателите на Twitter са били уверени в потенциала на услугата и затова са отхвърлили офертата.

Оказва се, че имат пълно основание. Twitter е чудесен източник на новини в реално време. Ако някъде по света има горски пожари или фалит на банка, може да сте сигурни, че ще разберете първо от микроблога. Дори британската телевизия SkyNews назначи свой кореспондент в Twitter, чиято работа е само да следи какво се случва на сайта.

Съдържанието на Twitter се състои от мнения, препоръки, критики, написани от хора. Там има безкрайно количество рецензии за продукти и услуги. Компаниите винаги искат да знаят какво мислят хората за тях. От друга страна преди да направят покупка потребителите търсят какво казват останалите.

Само да имаше начин как да се сортира цялата тази информация. Всъщност има и това е търсачката Summize, закупена от Twitter миналото лято. Сега тя се намира на search.twitter.com. Предимството пред търсачка като Google е, че новините се появяват в реално време. Освен това в Twitter може да коментирате резултат от търсенето, който ви допада (или възмущава) и веднага да получите отговор. Не, и това го няма в Google.

И сега Twitter ще надгради върху нея своя бизнес модел, смята блогърът Майкъл Арингтън от TechCrunch. Подобно на Google AdWords, докато ползвате търсачката отстрани могат да излизат реклами в контекста на това, което искате да намерите. Google вече доказа, че от лентата за търсене могат да се изкарат много пари. Сега търсачките заемат 40% от глобалния пазар на онлайн реклама.

Така че вероятно Google най-сетне намери реален конкурент при търсенето. Да видим как Twitter ще разработи златната мина.

-----

P.S - Все още се издирва бизнес модел за Facebook...

Едва ли има по-лесен начин да информирате милиони хора какво правите точно сега от това да пишете на Twitter. Сайтът позволява да публикувате кратки бележки до 140 символа от мобилен телефон или компютър.

Милиони хора харесват телеграфния стил на Twitter. Само в САЩ неговите потребители надхвърлят 2 млн. Успешният проект обаче има малък проблем - той няма приходи. Twitter се издържа изцяло от инвестиции. Засега неговите автори отхвърлят идеята да сложат реклама или да наложат такса за ползване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    BYTE

    2good2beTrue

  • 2
    ardncfn avatar :-?
    ardncfn

    Не съм учуден накъде отива всичко. Полезна статия, мерси :)

  • 3
    mihail avatar :-|
    Михаил

    Гугъл има коментари на резултатите (+рейтинг). Просто трябва си влязал в своя Гугъл акаунт.

  • 4
    Avatar :-?
    ...

    аз така и не разбрах какво толкова особено е този twitter, фундаментално е същото като статусите във facebook

  • 5
    vegano avatar :-|
    Vegano

    фундаментално - да, рационално - не :)

  • 6
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    В момента се чудя отпред ли да се почеша, или отзад. Моля ви, пишете ми със съвети, важно е целият свят да участва в развитието на живота ми.

  • 7
    Avatar :-|
    gradinko

    Уважаеми форумци! Искам да споделя с вас едно мое ПРОЗРЕНИЕ:
    Твърде рядко и много трудно ми се отдава, но след дълбок (по моите стандарти) размисъл и широкоспектърен анализ на поведението си установих, че съм абсолютен ГЛУПАК!

  • 8
    Avatar :-|
    Bushido

    Fake-градинко, ти не разбра какво имаше предвид твоят оригинал - просто twitter е един триумф на безсмисления онлайн-ексхибиционизъм и желание да занимаваш света със себе си. И все пак ако има достатъчно много хора, които това ги кефи, може да изскочи бизнес-модел от цялата тази работа. ;)

  • 9
    Avatar :-|
    Shambhala

    Bushido, ти пък къде се вреш между шамарите?

  • 10
    pifche avatar :-|
    pifche

    Такива Интернет ексхибиционисти със сигурност са компаниите, така че популярността на Туитър го превръща в ново оръжие в арсенала от маркетинговите комуникации.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.