Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Daimler, пионер в автомобилостроенето, купи 10% от Tesla Motors - водещ производител на електромобили. Двете компании не съобщават стойността на инвестицията. Tesla Motors ще снабдява Daimler с електрически батерии. Догодина се очаква първият мерцедес, задвижван от електричество. След три години голяма част от мерцедесите ще използват литиево-йонни батерии, произведени от Daimler.
Сега Tesla Motors продава електромобила Roadster за $100 000. Компанията се опитва да снижи цената на своя седан Model S до $50 000. В опит да преодолее кризата американският производител на електромобили се бори за държавна помощ в размер на $350 млн. Германското лоби със сигурност ще направи много за каузата на Tesla Motors. Нейният идеолог и изпълнителен директор е Елон Муск, създател на сайта за онлайн разплащания PayPal. Преди два месеца General Electric беше на крачка от инвестиция в колите на Tesla.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
Ялова работа, повече за реклама и вдигане на имиджа!
---------
Сред първите автомобили в края на 19 век е имало и "електрически" и "парни". Ама за 110 години никой не можа да победи двигателите на Ото или на Дизел т.е. "течното гориво", сега те се "подпомагат" възможността да горят метана, пропана и биогориво!
Въпреки 100 годишното яко развитие на акумулаторите около подводният флот по схемата двигател на дизел + акумулатор, подводниците минаха на "атомно" задвижване.
----------
така че мерцедес ще поизхарчи малко пари, ще си направи реклама и ще му мине!
Няма начин - това е бъдещето поради причината, че след 50 години нефт просто няма да има /камиларите и руснаците евентуално ще умират от глад/.
@boby1945
Ти си цъкай дизела, аз ще си цъкам новият Мitsubishi Imiev, който ще ми харчи около лев на 100 км, ще има 10 пъти по евтина подръжка от бензиновите и дизеловите автомобили
До 1:
Ел автомобила е умишлено задържан да не се развива, поради простата причина, че е по-икономичен /ел централите са с много по-голямо кпд от двигателите на автомобилите/, не се развалят /на ел двигателя няма какво да му се развали, а и не предизивиква такива усуквания и вибрации, по-малко движешти компоненти и по-малко тегло.../. В щатите преди години се напви опит да са продават ел автомобили и хората пощуряха.. секи си копуваше, всички ги произвеждаха, но от тях просто не се печели токолкова, колкото от другите...
А относно до пробега.. като са замислиш на ден личните ни автомобили не изминават повече от 100 км и не ускоряват за под 6 секунди...
Който се интересува защо днес няма ел коли може да гледа и филма "Who Killed the Electric Car"
П.П. с цена от 50 000$ за такъв автомобил са определено с повече от 300% печалба... ако искаха да са спасяват от кризата можеше малко да стегнат цената...
до 4
Не забравяй, че двигателите с вътрешно горене имат преднита от 100 години, построена инфраструктура и т.н. Това допълнително им намалява цената. Но след 10-20 години елекоромобилите ще са много по-ефтини от "конвенционалните".
До №5
Те електромобилите да не летят???Нали се движат по същите пътища по които и сегашните автомобили.Не случайно автомобила е кръстен Tesla.Технологията е има много отдавна.Има доста инфо в нета за постиженията на Никола Тесла прочети малко.
от 5 до 6,
Извинявам се, че съм се изразил многозначно, Под Инфраструктура имах предвид заводи за производство на двигатели и т.н. специфични за ДВГ двигателите производства.
До колкото знам няма заводи за електродвигатели и за големи батерии, които подсигурят производството на над 1 милион електромобила годишно. Тези заводи тепърва ще трябва да се измислят и построят, а това задължително ще рефлектира върху цената на електромобила.
тея са гепали дизайна на Мазерати ГТ
преди години четох определение за "състезателен автомобил", беше нещо от сорта на: когато колата мине на десетина метра от теб, трябва да настръхнеш от рева на мотора, миризмата на изгорели газове и изтъркана гума да те достигне точно миг преди въздушната вълна
явно голяма част от очарованието на автомобилните състезания ще се загуби, или може би не...
Електриков [Анонимен | весело] № 2 две неща няма да се свършат след 50 години - нефта и глупаците маницаи! Неизтребими са!!!
ще ти харчи Sorkin [Анонимен | неутрално] № 3 колкото си реши, просто щото няма подръжка, това е автомобил за имбицили, маниаци които се лъжат от показан пръст, даже не среден!!
А в цъкането по важно е не какво цъкаш, а имаш ли парета да платиш цъкането!!! Капиш ??
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.