Twitter трябва да ми казва нещо, без аз да търся за него
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Twitter трябва да ми казва нещо, без аз да търся за него

Ивън Уилямс, създател на Twitter, иска сайтът да бъде &quot;нервната система на света&quot;.<br />

Twitter трябва да ми казва нещо, без аз да търся за него

Андриан Георгиев
5938 прочитания

Ивън Уилямс, създател на Twitter, иска сайтът да бъде &quot;нервната система на света&quot;.<br />

© Joi / Flickr.com / CC


Докато Google и Microsoft запретват ръкави за бой в бизнес сегмента, Twitter е под кръстосан огън от своите инвеститори и блога за технологични новини TechCrunch. Причината е, че ценни документи на младата интернет компания попаднаха в електронната поща @techcrunch.com.

Twitter е сайт, на който хората публикуват своите мисли в 140 знака (колкото е ограничението на един sms). По неофициални данни той има 3000 потребители в България и още почти 40 млн. в цял свят.

През май човек с псевдоним Hacker Croll влиза в личната поща на служител на Twitter. Оттам хакерът достига (дълга история) до 350 документи, засягащи бизнес плановете на компанията. Миналата седмица копия от данните са изпратени до TechCrunch. След като Майкъл Арингтън, създателят на блога, написа, че притежава поверителната информация и смята да публикува част от нея, настана суматоха.

Според Биз Стоун, един от създателите на Twitter, публикуването на крадени документи е безотговорно и ще застраши отношенията на компанията с нейните бизнес партньори. От TechCrunch се позовават на свободата на словото с аргумента, че новинарската индустрия се крепи на информация от вътрешни източници.

В данните има много неща, които според ръководителите на Twitter е по-добре светът да не вижда. Например проект за тв шоу, в което четири отбора млади предприемачи се борят за награда от $100 хил. Те кръстосват САЩ и живеят с ограничен бюджет. Междувременно пишат какво им се случва в Twitter.

Има и по-грандиозни неща. Twitter очаква през настоящото тримесечие да запише първи приходи от $400 хил. и допълнителни $4 млн. до края на 2009 г. Прогнозите са за $140 млн. за 2010 г. Да припомним, че сега компанията няма постъпления, тя разчита на външни инвестиции, за да живее. Ако някога сте се чудили колко струва на Twitter поддръжката на един потребител - $1 годишно.

Как Twitter ще печели пари? На вътрешни съвещания се обсъждат няколко бизнес модели - поставяне на реклами в контекста на търсачката на Twitter, таксуване на търговски съобщения, карета с реклами на Twitter, излъчвани на други сайтове (като AdSense на Google).

В други документи ръководителите на Twitter дискутират дали да не позволят на Google да сложи своята търсачка на сайта. "Споразумение има смисъл за известно време". Преговорите не стигат до никъде, заради страха, че компанията ще стане твърде зависима от Google. Подобни разговори с Microsoft завършват със "защо изобщо започнахме да говорим с тях?".

Една от причините за провала на преговорите за продажба на Twitter на Facebook и Google е, че ръководството на сайта иска на всяка цена да остане начело след евентуална сделка.

Целите до края на годината

От Twitter планират да създадат по-добра търсачка от сегашната на адрес search.twitter.com. Работи се върху система, с която хората ще оценяват кратките съобщения на сайта.

Интересът към сайта е огромен. Документите показват как мениджмънтът се опитва да се изолира от съвета на директорите, инвеститорите и... знаменитости, които се гласят за съветници на компанията (P. Diddy, например). Има контакти с инвестиционни банки, което показва, че Twitter сериозно обмисля излизане на борсата, но вероятно след година и половина. Най-голямата цел е до 2013 г. 1 млрд. души да ползват сайта. Сега са 40 млн. Набирането на по-голяма аудитория може да стане с раздаването на безплатни телефони с връзка до Twitter и по други канали.

Изводът от цялата история е, че трябва да имате повече от една парола за различните услуги, които ползвате в интернет.

Докато Google и Microsoft запретват ръкави за бой в бизнес сегмента, Twitter е под кръстосан огън от своите инвеститори и блога за технологични новини TechCrunch. Причината е, че ценни документи на младата интернет компания попаднаха в електронната поща @techcrunch.com.

Twitter е сайт, на който хората публикуват своите мисли в 140 знака (колкото е ограничението на един sms). По неофициални данни той има 3000 потребители в България и още почти 40 млн. в цял свят.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    yurukov avatar :-P
    Боян Юруков

    Възможностите на сайта са толкова големи, че всеки ден се ражда нещо ново. Днес попълвах въпросник за мнението ми за един нов проект на EJC и Google за локализация на блог постове. Писах, че и с Twitter може да се направи нещо такова и при това доста ефективно. Моя блог примерно използва Twitter по три начина, единия от които май го няма в друг сайт в България.

    Идеите са много, но на ниво бизнес още са незрели. Извън чисто общественото внимание и маркетинга, оформянето на бизнес модел в twitter е много трудно. Затова сега само PR и SEO фирми се ориентират натам.

  • 2
    Avatar :-|
    .

    Изводът е важен, а статията на TC за това как е станал хак-а трябвада бъде прочетен от всеки!

  • 3
    lgrozeva avatar :-|
    Лили

    В Туитър разсъждават как да се монетизират от поне година вече, може би не е чак толкова добра идея Биз Стоун да остане начело при това положение. А що се отнася до писмата до ТС, абсолютно неетично е според мен от страна на Арингтън.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK