Ален Юро: До девет месеца може да има IAB-България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ален Юро: До девет месеца може да има IAB-България

Ален Юро<br />

Ален Юро: До девет месеца може да има IAB-България

Андриан Георгиев
3531 прочитания

Ален Юро<br />

© PluggConference 2009 / Flickr


Ален Юро е президент на IAB-Белгия и IAB-Европа. Той ръководи браншова организация (Interactive Advertising Bureau), отговорна за стандартите в дигиталната реклама и защитава интересите на интернет медии и рекламодатели от 18 европейски страни. България все още не е член на тази организация. Ален Юро ще говори през октомври на Webit - изложение за интерактивен маркетинг, което ще се проведе в София. Това е първата голяма конференция в България, посветена на онлайн бизнеса. Месец преди Ален Юро да дойде в България, той отговори на няколко въпроса на "Капитал":

- Как се справя българският пазар на онлайн реклама спрямо другите страни в Европа?

- Ако България следва тенденциите при останалите пазари от Централна и Източна Европа, тя може да постигне двуцифрен резултат (повече информация в приложения доклад на IAB).

- А глобалният пазар?

- Вероятно растежът на развитите пазари ще е нулев, в други страни - между 5-10%, а в източноевропейските държави - над 20%. Техниките на директен отговор (кликове и т.н.) доминират пазара, но да се надяваме, че похватите за изграждане на марка също ще мигрират към цифровите платформи.

- Защо България се нуждае от браншова организация на пазара на интернет реклама?

- Чрез единната търговска асоциация всички участници на пазара могат да си сътрудничат и да регулират индустрията, така че да ускорят растежа и да наложат стандарти в дигиталния и интерактивен маркетинг. Освен това, когато конкуренти сядат заедно на масата, това създава правилната култура, за да може пазарът да расте по-бързо и по-продължително.

Ако България стане част от европейската мрежа на IAB, ще може по-лесно да приложите успешни идеи от чужди страни. През септември IAB-Европа ще номинира Ярек Соболевски за регионален мениджър за Централна и Източна Европа, след неговия сериозен принос за дигиталния маркетинг в Полша.

- Планирате ли скоро да създадете IAB-България?

- От опит знам, че създаването на силно звено на IAB отнема между шест и девет месеца. Трябва да намерим правилните водачи, трябва да убедим пазара и силните играчи на него, да създадем устойчив бизнес план, след което има администраторска работа. Webit е перфектният апел към пазара за задвижване на този процес.

- За какво ще говорите на Webit?

- Ще говоря за правните и бизнес пречки пред интерактивната индустрия.

"Капитал" и "Дневник" са медийни партньори на Webit.

Прикачен файл

Ален Юро е президент на IAB-Белгия и IAB-Европа. Той ръководи браншова организация (Interactive Advertising Bureau), отговорна за стандартите в дигиталната реклама и защитава интересите на интернет медии и рекламодатели от 18 европейски страни. България все още не е член на тази организация. Ален Юро ще говори през октомври на Webit - изложение за интерактивен маркетинг, което ще се проведе в София. Това е първата голяма конференция в България, посветена на онлайн бизнеса. Месец преди Ален Юро да дойде в България, той отговори на няколко въпроса на "Капитал":


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK