Ален Юро е президент на IAB-Белгия и IAB-Европа. Той ръководи браншова организация (Interactive Advertising Bureau), отговорна за стандартите в дигиталната реклама и защитава интересите на интернет медии и рекламодатели от 18 европейски страни. България все още не е член на тази организация. Ален Юро ще говори през октомври на Webit - изложение за интерактивен маркетинг, което ще се проведе в София. Това е първата голяма конференция в България, посветена на онлайн бизнеса. Месец преди Ален Юро да дойде в България, той отговори на няколко въпроса на "Капитал":
- Как се справя българският пазар на онлайн реклама спрямо другите страни в Европа?
- Ако България следва тенденциите при останалите пазари от Централна и Източна Европа, тя може да постигне двуцифрен резултат (повече информация в приложения доклад на IAB).
- А глобалният пазар?
- Вероятно растежът на развитите пазари ще е нулев, в други страни - между 5-10%, а в източноевропейските държави - над 20%. Техниките на директен отговор (кликове и т.н.) доминират пазара, но да се надяваме, че похватите за изграждане на марка също ще мигрират към цифровите платформи.
- Защо България се нуждае от браншова организация на пазара на интернет реклама?
- Чрез единната търговска асоциация всички участници на пазара могат да си сътрудничат и да регулират индустрията, така че да ускорят растежа и да наложат стандарти в дигиталния и интерактивен маркетинг. Освен това, когато конкуренти сядат заедно на масата, това създава правилната култура, за да може пазарът да расте по-бързо и по-продължително.Ако България стане част от европейската мрежа на IAB, ще може по-лесно да приложите успешни идеи от чужди страни. През септември IAB-Европа ще номинира Ярек Соболевски за регионален мениджър за Централна и Източна Европа, след неговия сериозен принос за дигиталния маркетинг в Полша.
- Планирате ли скоро да създадете IAB-България?
- От опит знам, че създаването на силно звено на IAB отнема между шест и девет месеца. Трябва да намерим правилните водачи, трябва да убедим пазара и силните играчи на него, да създадем устойчив бизнес план, след което има администраторска работа. Webit е перфектният апел към пазара за задвижване на този процес.
- За какво ще говорите на Webit?
- Ще говоря за правните и бизнес пречки пред интерактивната индустрия."Капитал" и "Дневник" са медийни партньори на Webit.
Прикачен файл
Ален Юро е президент на IAB-Белгия и IAB-Европа. Той ръководи браншова организация (Interactive Advertising Bureau), отговорна за стандартите в дигиталната реклама и защитава интересите на интернет медии и рекламодатели от 18 европейски страни. България все още не е член на тази организация. Ален Юро ще говори през октомври на Webit - изложение за интерактивен маркетинг, което ще се проведе в София. Това е първата голяма конференция в България, посветена на онлайн бизнеса. Месец преди Ален Юро да дойде в България, той отговори на няколко въпроса на "Капитал":
0 коментара