Хайтек бюлетин
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хайтек бюлетин

Сега вятърна турбина с мощност от 8 киловата струва около $40 хил. Технологията на Viryd може да свали цената с 20%. Без значение каква е мощността на турбината.<br />

Хайтек бюлетин

Андриан Георгиев
5680 прочитания

Сега вятърна турбина с мощност от 8 киловата струва около $40 хил. Технологията на Viryd може да свали цената с 20%. Без значение каква е мощността на турбината.<br />

© Flickr / the russians are here / CC


Колите са паркирани през 95% от своя живот. В САЩ сериозно обмислят как да намалят автомобилния трафик като стимулират транспорта с колело. Щатът Ню Йорк например задължи всеки частен закрит паркинг да отдели места за велосипеди. Друг законодателен акт предвижда частниците да създадат едно паркомясто за колело за всеки 10 до 200 коли. Разбира се, никой не може да измести Холандия от първото място на държавите, подкрепящи велосипедисти. Там 27% от всички дневни пътувания са с колело.

Любопитна статистика. Франсис С. Фитцджералд е изкарал до смъртта си $8397 от авторските права на "Великият Гетсби". Днес наследниците му печелят от книгата по $500 000 на година. Тоест той е имал инициатива да продължава да пише, докато... сещате се...

Екранът не ви стига? Заповядайте лаптопа на Kohjinisha с два 10.1-ичнови дисплея. Той има процесор AMD Athlon Neo MV-40, тактуван на 1.6GHz, не повече от 4GB RAM и 160GB харддиск. Не знаем колко издържа батерията.

Швейцарската компания ReVolt разработва батерии с цинк и въздух. Хубавото е, че те съдържат три пъти повече енергия oт днешните литиево-йонни батерии, а струват два пъти по-малко. Презареждаемата технология на ReVolt ще се появи следващата година в слухови апарати. По-нататък батериите могат да захранват мобилни телефони, а след няколко години и електромобили. ReVolt е подкрепена с 24 млн. евро инвестиции.

Как да правим хубави снимки с iPhone. Изисква инсталация на софтуер.

Бърза задача. Имате $5 и два часа. Трябва да изкарате максимално много пари. Какво ще направите? Вижте какво са отговорили няколко студенти от Станфорд:

Докато сме на тази вълна - как работи виртуалната икономика. "Economist" пък дискутира дали държавата трябва повече да насърчава предприемачеството.

Нова технология може да намали цената на вятърните турбини. Тя се базира на безстепенна скоростна кутия (CVT). Разработката е на Viryd Technologies съвместно с Технологичния институт в Илинойс. Създадената вятърна турбина е с мощност 8 киловата и ако достигне пазара ще е с 20% по-евтина от нейните аналози сега. Тя може да произвежда 10 000 квтч електроенергия годишно.

Анимация на "USA Today" показва как е сглобена Международната космическа станция.

Когато хората се изчерпят като посланици на марката, значи е време да наемем мухи.

Робототът ROPID, висок 7 см., може да скача:

Колите са паркирани през 95% от своя живот. В САЩ сериозно обмислят как да намалят автомобилния трафик като стимулират транспорта с колело. Щатът Ню Йорк например задължи всеки частен закрит паркинг да отдели места за велосипеди. Друг законодателен акт предвижда частниците да създадат едно паркомясто за колело за всеки 10 до 200 коли. Разбира се, никой не може да измести Холандия от първото място на държавите, подкрепящи велосипедисти. Там 27% от всички дневни пътувания са с колело.

Любопитна статистика. Франсис С. Фитцджералд е изкарал до смъртта си $8397 от авторските права на "Великият Гетсби". Днес наследниците му печелят от книгата по $500 000 на година. Тоест той е имал инициатива да продължава да пише, докато... сещате се...


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    georgi_k avatar :-P
    Georgi K

    Каква ирония. На тази страница има кратко описание на Creative Commons лиценза, благодарение на който "Можете да ползвате материали от блога както искате, стига да го посочите като източник с линк..."
    Интересното е, че снимката в заглавната част от therussiansarehere също използва този лиценз и все пак не сте поставили линк към първоизточника.

  • 2
    Avatar :-|
    k

    ако тоя робот е 7 сантима, то тоя до него трябва да егати и джуджето, а и не знам кво се палите че скачал, купих на детето миналата седмица една играчка - салта прави

  • 3
    Avatar :-|
    -

    Андриан е верен последовател на Яшо - нАуката е в сърцата им!

  • 4
    Avatar :-|
    k

    а глупостите от филмчето че ония като помпели гуми за 2 часа направили няколко стотин долара и за ония дето продали времето за презентация - просто няма да ги коментирам

  • 5
    Avatar :-|
    M

    Страхотна статия! Особено тази за студентите!!!

  • 6
    Avatar :-|
    аха

    До коментар [#4] от "k":

    ти въобще не си схванал идеята...
    размърдай си малко мозъка

  • 7
    Avatar :-?
    Лео

    Много яко! Ама какви мухи имат, а? Като врабчета :)
    До №4 - ако и при нас се преподаваше с такъв ентусиазъм, вероятно и ние щяхме да се научим да печелим като тях...

  • 8
    Avatar :-P
    Лео

    Ааааа, Капитал, роботът е висок 7 инча, не см... но пък е прекрасен :)

  • 9
    Avatar :-?
    ха!

    ""Economist" пък дискутира дали държавата трябва повече да насърчава предприемачеството."


    Защо не преведете тази статия?


    Като цяло ще е добре, ако може да вземете лиценз и във всеки брой на Капитал да превеждате поне по 1 интересна статия на Economist.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK