Ръсел Бъкли: AdMob засича 3.4 млн. импресии месечно от смартфони в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ръсел Бъкли: AdMob засича 3.4 млн. импресии месечно от смартфони в България

Ръсел Бъкли: AdMob засича 3.4 млн. импресии месечно от смартфони в България

Андриан Георгиев
4239 прочитания

© Андриан Георгиев


AdMob е сред първенците на мобилния маркетинг - бизнес, за който в Google смятат, че може да надмине традиционната онлайн реклама.

AdMob управлява реклами, вградени в софтуерни приложения и уебсайтове, оптимизирани за екрана на мобилния телефон. Компанията разделя приходите в съотношение 60:40 в полза на рекламните площадки.

Миналият ноември Google купи AdMob за $750 млн. Два месеца по-късно Apple придоби конкурентната рекламна мрежа Quattro Wireless за $275 млн. И така се оформиха сегашните два лагера в мобилната реклама.

Ръсел Бъкли e първият "международен" служител на AdMob. Той започва бизнеса на компанията в Европа. Живее в Мюнхен, тъй като смята, че ските и бирата там са по-добри отколкото в родния му Лондон.

- Как върви придобиването от Google?

- Не мога да коментирам.

- Кое Ви беше най-интересно на световния мобилен конгрес в Барселона?

- Има няколко неща. Първо, повишеният интерес на рекламодателите към видеото за мобилни телефони. Технологията вече е готова, така че остава рекламодателите да се възползват. Другото интересно нещо са софтуерните приложения, които в реално време налагат слоеве с информация върху изображения, заснети с телефон (augmented reality). Мобилната реклама и виртуалната реалност очевидно са следващите големи тенденции.

Досега мобилната реклама нямаше бизнес модел, но уеб издателите вече могат да се издържат от нея. Дълго време телекомите не бързаха да експериментират с реклама, но сега също се интересуват. Въобще, хубаво е да работиш в бизнеса с мобилната реклама.

Позитивното е, че се увеличават разработчиците на мобилен софтуер и доставчиците на съдържание за мобилни телефони.

- Показват ли услуги като Foursquare (игра, в която потребителите маркират своето местоположение) бъдещето на мобилните комуникации?

- Да, това е напълно възможно с компании като Foursquare и Gowalla. Проблемът е, че рекламодателите изостават от технологиите. Все пак смятам, че ще наваксат.

- Какви данни имате за мобилния интернет в България?

- За нас България е много малък пазар. Импресиите от смартфони са 3.4 млн. месечно. За AdMob Румъния например е дванайсетия пазар по големина в света. Там импресиите са 140 млн. Не съм сигурен откъде идва разликата между двата пазара, но предполагам е, че заради таксите върху мобилния интернет.

- Наскоро Apple ограничи разработчиците на мобилен софтуер в използването на реклами, базирани на местоположението на потребителя. Как това влияе на AdMob при условие, че 40% от заявките на потребителите в рекламната мрежа идват от iPhone и iPod Touch?

- Ужасно е, въпреки че все още е рано да се предвидят последствията. Все пак AdMob е част от успеха на iPhone и се надявам всичко да има щастлив край.

- Каква е стратегията на AdMob за 2010 г.?

- За начало искаме да привлечем повече рекламни площи. След това да разширим присъствието си в Германия и Франция. По-нататък ще развием пазарите в Източна Европа. Трафикът от смартфони там вече имат страхотен ръст, въпреки че делът на региона от общия ни пазар е едва 2.1%. Така че приоритетни поне през първите шест месеца са Франция и Германия.

- Какво трябва да се случи, за да може AdMob да заработи в България?

- Операторите трябва да предложат първо фиксирани тарифи за мобилен интернет. Така хората са склонни да ползват повече софтуер и интернет от своя телефон. Тогава AdMob може да се появи на пазара.

- През последните 3 месеца заявките от потребители на Symbian в мрежата на AdMob падат. Защо?

- Все още очакваме отговора на Symbian на феномена iPhone. Като цяло човек с Android или iPhone ползва повече софтуер и интернет.

- Как ще се отрази въвеждането на iPad на пазара на мобилен интернет?

- Има голям потенциал. Разбира се, ще изчакаме официалната премиера на iPad.

- Има ли бъдеще за Flash в мобилния интернет?

- Няма едно мнение. Според едни производители - да, според Apple - не. В AdMob насочваме рекламите към други технологии на мобилния телефон, така че сме безразличи дали има Flash или не.

- Ще увеличи ли Microsoft своя дял с новата версия на операционната система Windows Phone?

- Не знам. Microsoft все още изостава, ще видим дали ще успее.

- Какво ще се случи на пазара на смартфони тази година?

- iPhone и Android ще продължат да растат. Това са двете най-големи тенденции тази година. BlackBerry също ще разшири дела си и ще навлезе на нови пазари. Тяхната услуга за комуникация в реално време BlackBerry Messenger е много перспективна.

AdMob е сред първенците на мобилния маркетинг - бизнес, за който в Google смятат, че може да надмине традиционната онлайн реклама.

AdMob управлява реклами, вградени в софтуерни приложения и уебсайтове, оптимизирани за екрана на мобилния телефон. Компанията разделя приходите в съотношение 60:40 в полза на рекламните площадки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    zhelez avatar :-|
    Жижо

    Не знам дали терминът "игра" е най-подходящият за Foursquare. Не мисля, че придобиването на медали е главната функция на услугата.
    Иначе не виждам смисъл някой да си купува smartphone в България, докато операторите не пуснат пакети със неограничен достъп до интернет както е във всяка нормална страна. Естествено тук може да се спори дали ние попадаме в тази категория, но както и да е. Иначе ако човек иска да си гледа календара на Блакберито или да играе Worms на iPhone, няма проблеми, да си купи, но пак казвам - what's the point?

  • 2
    Avatar :-|
    U2H2

    "РазговарАме"

  • 3
    Avatar :-|
    РазговарАт си

    Те остави, че си разговарАт, ама поне нещо да бяха казали - "не мога да коментирам", "ще видим", "да изчакаме да се появи на пазара", "не съм сигурен", "в следващите 6 месеца приоритетите са други"...

    Някой нещо да разбра...?

  • 4
    Avatar :-|
    ухаа

    тоя дали да не провери активното население в Румъния не е ли случайно 7 пъти повече от българското и после а разговАра и чуди що тъй ХАХАХ. чиновниче ама западно : ослушва се да препере нещищко душицата

  • 5
    Avatar :-|
    007 do #4

    Е добре де, активното население в Румъния е случайно 7 пъти повече от българското но трафикът е 41 пъти пове4е!

  • 6
    Avatar :-|
    ano

    купиха ги вече

  • 7
    vlnt avatar :-|
    Десетолевка

    Казва се Gowalla, а не Goolwa.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK