С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 сеп 2010, 9:00, 6771 прочитания

За добрите банери

Няколко съвета на Владимир Георгиев от "Банерджийница"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според хилядите материали по темата, банерите се канят да умрат всеки момент. Въпреки това досега те се оказват "учудващо" устойчиви. Ето няколко насоки как да създадем работещи банери, събрани от Владимир Георгиев от "Банерджийница".

Банерната реклама е ефективна и това е безспорен факт. Оспорват го единствено компании, които продават реклама на клик (CPC - Cost Per Click). Но и двете крайности са грешни. Банер рекламата е ефективна, ако искате да забележат вашата марка. Има компании, за които налагането на бранда е по-важно, отколкото това потребителят да кликне върху банера. Тяхната цел е да се запомни марката или предлагания продукт/услуга.


Добрият рекламен банер изисква ясен и точен бриф от клиента. Ако знаем какво искаме да кажем и на кого искаме да го кажем, то вероятността банерът да се получи добре е голяма.

Ще спомена няколко добри практики:

Грабващо заглавие
Завладейте вниманието на посетителя на момента с кратко, открояващо се и силно заглавие и го оставете да види останалата част от рекламата.



Креативен текст
Текстът в банера трябва да се придържа към заглавието, да бъде кратък, но и достатъчно информативен.

Само едно предложение
Ако се опитате да кажете много неща в една реклама, в един момент посетителят ще се обърка. В такъв случай е по-добре да използвате няколко различни по съдържание рекламни банера в рамките на една кампания.

Графични изображения
Изображенията никога не са излишни в една реклама. Уверете се единствено, че те наистина я допълват.

Призив към действие

Без призив към действие от страна на посетителя, той просто ще я отмине като всяка друга, която срещне на улицата, не знаейки, че може да взаимодейства с нея. Подскажете на посетителя с призив като "Регистрирай се сега" или каквото насърчава рекламата. Уверете се, че върху призива може да се натисне лесно с мишката.

Анимация и движение
Вниманието на посетителя почти винаги се привлича от движение в рамките на една уебстраница. Това е и основната причина анимираните банери значително да превъзхождат статичните. От друга страна обаче тези ефекти могат и да раздразнят посетителя. Ограничете се до 15 секунди приятна анимация.

Сливане с дизайна на уебсайта
Когато правите банер за определен уебсайт, опитайте се рекламата да не се противопоставя на неговия дизайн. По този начин доверието в рекламата ще се повиши, а в противния случай ще "предупредите" посетителя, че се каните да му продадете нещо.

Различни банери за различни сайтове
Много е трудно да се съди за успеха на една рекламна кампания само по един единствен банер. Всеки уебсайт притежава аудитория, която ще реагира различно на един и същ банер. Създайте няколко варианта на банера, но за различни сайтове и проследете техния успех. С течение на времето ще можете да създадете перфектната комбинация от най-добре представилите се.

Избор на уебсайт
Когато искате да рекламирате на определен сайт, освен с аудиторията, трябва да се съобразите и с броя на рекламните банери, с които вашият банер ще се конкурира за вниманието на посетителите. Колкото повече са те, толкова по-трудно той ще бъде забелязан.

В зависимост от сложността и нуждите, изработката на банер струва между 50 и 2000 лв. и може да отнеме от час-два до цяла седмица работа.

Относно добавянето на видео, изброяваме какви са възможностите и клиентът преценява. т.е. заедно преценяваме на база информацията, която клиентът ни е предоставил. Ако например се рекламира нов автомобил, то много по-удачно в банера да има видео с кадри от неговото движение.

Няма установени правила за използване на нестандартни рекламни формати. Ключов фактор при избора е цената. Възможностите, които предлагат нестандартните формати, позволяват използването на много по-ангажиращо вниманието съдържание като аудио и видео. Важно правило е тези формати да носят добавена стойност на посетителя и да не навлизат прекалено силно в личното му пространство.

Пример за добавена стойност - виждаме банер, който рекламира нов модел автомобил. Той ни привлича вниманието и ни интригува. Кликваме на капака на автомобила и в този момент вътре в банера се визуализира информация за двигателя, конски сили, литри и т.н. С други думи банерът не е просто картинка на марката, а ни носи и полезна информация, която сме пожелали да научим.

Благодарности на Симион Патеев за съветите при писането на текста.

Досега в Web Nation

Георги Георгиев от "Уеб фокус" за измерването на приходите от онлайн реклама

Георги Варзоновцев: Кой ще ми направи сайт?

Инфографика: Българската онлайн икономика

Симион Патеев за рекламните сървъри

Петър Симеонов за нестандартните рекламни формати в интернет

Няколко интересни статии

Марк Вехтер: Ако до 5 г. нямате мобилна стратегия, умирате

Венцислав Костов за предсказуемото поведенческо таргетиране

Христо Иванов: Как се измерва ефективността на интернет рекламата

Иван Иванов: Как работи рекламата на клик

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел

Предприемач и основател на Rinkya.com

11 май 2015, 7987 прочитания

Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни

Основател, Zinc

6 май 2015, 7291 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Digital|k" Затваряне
Как да извлечем максималното от AdWords

Как в Люксембург ще четат Пеевски

Видински съдия изпрати спорната законова поправка, даваща нови права на синдиците на КТБ, за тълкуване в Съда на ЕС

Всяко движение на всеки гражданин

Китай планира противоречива система за "социален кредит", която съди всеки жител според поведението

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Глас от новия свят

Писателката Тайе Селаси за сложната африканска идентичност и борбата със собствените страхове

Ново място: "Компанията"

На брънч между "Оборище" и "Черковна"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Мей оцеля, но драмата Brexit продължава, ЕЦБ спира да печата пари

Емисия

DAILY @7PM // 13.12.2018 Прочетете