С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 5 окт 2010, 9:00, 11156 прочитания

Как да извлечем максималното от AdWords

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Днес започваме минипоредица от упътвания в онлайн маркетинга. В три поредни седмици ще публикуваме текстове за:

- Google AdWords;
- фенстраниците във Facebook;
- email бюлетините;


Ако ви хрумват теми за рубриката Web Nation, дайте знак.

Текстът за AdWords написа Александър Георгиев, консултант в Advertisebg.com. Това е агенция за интернет маркетинг, основана през 2003 г. във Великобритания.


Рекламите на AdWords се появяват в цветното каре на "Спонсорирани връзки" или от дясната страна на резултатите от търсенето в Google. Системата работи по следния начин - рекламодателят избира ключови думи, свързани с негови продукти и услуги. Когато потенциален клиент търси в Google някоя от избраните ключови думи, рекламата се появява.



Няма такса за показването на рекламния текст. Заплаща се само, когато потребителят види рекламното послание и посети сайта на рекламодателя през рекламния линк.

Цената, която заплащате на клик е предварително зададена, а позицията се определя на базата на търг, в който участват всичи рекламодатели, избрали дадена ключова дума. Търгът се провежда всеки път, когато има търсене на дадена ключова дума.

Как да избираме ключови думи


Трите най-важни неща пр избора на ключови думи са:

- целта на кампанията;
- коя е целевата аудитория;
- с какъв бюджет разполагаме;

Това ще ни помогне да решим какви думи да използваме:

- общи (с голям обем търсене, но пък скъпи);
- конкретни (с нисък обем търсене, но пък високо таргетирани и евтини);

След това започваме процеса на брейнсторминг и често взимаме идеи от хора, които работят директно с крайния клиент. Ако имаме начален списък от 10-20 ключови думи, можем да използваме инструмента за ключови думи на AdWords. Той показва обема на търсене на избраните думи и конкуренцията за тях. Oсвен това ще предложи сходни думи, които биха могли да са подходящи за рекламната кампания.

По принцип повечето клиенти залагат на дългосрочни кампании, защото знаят, че трафика, който получават от Google AdWords, е високо таргетиран и води заинтересувани потенциални клиенти, а цената, която плащат за това, е ниска. От друга страна отчитаме отлични резултати и при кампанийните реклами, защото освен текстовите реклами в търсачката Google предоставя и позиици за реклама по различни сайтове с банери и видео реклами.

Как да разпределим своя бюджет

Системата ви предоставя контрол да разпределяте бюджета по дни като задавате дневно ограничение на кампанията. Когато лимитът бъде достигнат, вашите реклами спират да се показват. По този начин можете да гарантирате, че няма да похарчите нито стотинка повече от това, което сте планирали.

Това което препоръчвам, е да обмислите внимателно какъв е вашият таргет и от там ще можете да разпределите бюджетa си правилно. Ако вашата цел са b2b клиенти, подходящите настройки са от 9-18 ч. между понеделник и петък (работното време).

Ако пък вашата кампания е насочена към крайни клиенти (b2c), тогава може би е добра идея да показвате рекламите си през цялата седмица. По принцип аз започвам кампанията без часови и дневни настройки и след седмица, когато има достатъчно статистика за кампанията, решавам как да я насоча във времето.

Може би най-добрия съвет, който мога да дам, е да инсталирате софтуерите за измерване на статистика Google Analytics и Conversion Tracking. Тогава ще имате статистика, на чиято база ще може да вземете решения за своята кампания от гледна точка на настройки, ключови думи и реклами. Няма тайна формула за успех, всяка една кампания си има своите специфики и изисква индивидуално решение.

Как да следим ефективността

Освен базовата статистика, която всеки клиент получава в своя профил, Google предлага още два безплатни софтуера, чрез които може да получавате много по-подробна статистика. Това са Google Analytics и Google Conversion Tracking.

Последният e софтуер, който ви позволява да измервате реализациите от вашата AdWords кампания. Реализации могат да бъдат покупки, регистрации, попълване на форма за заявка или пък преглед на ключова страница. По този начин ще можете да измерите реалната ефективност от вашите реклами и ключови думи.

Всички показатели имат своето значение и трябва да бъдат премислени. Но мисля, че най-важните са процент реализации (Conversion Rate*), честотата на кликовете (Click Through Rate**) и степента на отпадане (Bounce Rate***).

----

*Conversion Rate – дава информация за това колко от посетителите се превръщат в клиенти, измерено от Google Conversion Tracking.

**Click Through Rate - показател за ефективност, равен на броя кликове, разделен на 1000 излъчвания. Това е показател за това дали хората намират рекламата за полезна/уместна и също така играе важна роля за позиционирането на рекламните послания.

***Bounce rate - какъв процент от потребителите са дошли на сайта и са си тръгнали веднага от него без да отворят допълнителна страница.

За още упътвания може да посетите официалния български блог на Google AdWords.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел

Предприемач и основател на Rinkya.com

11 май 2015, 8303 прочитания

Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни

Основател, Zinc

6 май 2015, 7534 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Digital|k" Затваряне
SMS за ЕГН (обновено x 2)

Методите на играта "Sms за милиони" могат да настроят хората срещу мобилния маркетинг

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10