Как да извлечем максималното от AdWords

Днес започваме минипоредица от упътвания в онлайн маркетинга. В три поредни седмици ще публикуваме текстове за:

- Google AdWords;

- фенстраниците във Facebook;

- email бюлетините;

Ако ви хрумват теми за рубриката Web Nation, дайте знак.

Текстът за AdWords написа Александър Георгиев, консултант в Advertisebg.com. Това е агенция за интернет маркетинг, основана през 2003 г. във Великобритания.

Рекламите на AdWords се появяват в цветното каре на "Спонсорирани връзки" или от дясната страна на резултатите от търсенето в Google. Системата работи по следния начин - рекламодателят избира ключови думи, свързани с негови продукти и услуги. Когато потенциален клиент търси в Google някоя от избраните ключови думи, рекламата се появява.

Няма такса за показването на рекламния текст. Заплаща се само, когато потребителят види рекламното послание и посети сайта на рекламодателя през рекламния линк.

Цената, която заплащате на клик е предварително зададена, а позицията се определя на базата на търг, в който участват всичи рекламодатели, избрали дадена ключова дума. Търгът се провежда всеки път, когато има търсене на дадена ключова дума.

Как да избираме ключови думи

Трите най-важни неща пр избора на ключови думи са:

- целта на кампанията;

- коя е целевата аудитория;

- с какъв бюджет разполагаме;

Това ще ни помогне да решим какви думи да използваме:

- общи (с голям обем търсене, но пък скъпи);

- конкретни (с нисък обем търсене, но пък високо таргетирани и евтини);

След това започваме процеса на брейнсторминг и често взимаме идеи от хора, които работят директно с крайния клиент. Ако имаме начален списък от 10-20 ключови думи, можем да използваме инструмента за ключови думи на AdWords. Той показва обема на търсене на избраните думи и конкуренцията за тях. Oсвен това ще предложи сходни думи, които биха могли да са подходящи за рекламната кампания.

По принцип повечето клиенти залагат на дългосрочни кампании, защото знаят, че трафика, който получават от Google AdWords, е високо таргетиран и води заинтересувани потенциални клиенти, а цената, която плащат за това, е ниска. От друга страна отчитаме отлични резултати и при кампанийните реклами, защото освен текстовите реклами в търсачката Google предоставя и позиици за реклама по различни сайтове с банери и видео реклами.

Как да разпределим своя бюджет

Системата ви предоставя контрол да разпределяте бюджета по дни като задавате дневно ограничение на кампанията. Когато лимитът бъде достигнат, вашите реклами спират да се показват. По този начин можете да гарантирате, че няма да похарчите нито стотинка повече от това, което сте планирали.

Това което препоръчвам, е да обмислите внимателно какъв е вашият таргет и от там ще можете да разпределите бюджетa си правилно. Ако вашата цел са b2b клиенти, подходящите настройки са от 9-18 ч. между понеделник и петък (работното време).

Ако пък вашата кампания е насочена към крайни клиенти (b2c), тогава може би е добра идея да показвате рекламите си през цялата седмица. По принцип аз започвам кампанията без часови и дневни настройки и след седмица, когато има достатъчно статистика за кампанията, решавам как да я насоча във времето.

Може би най-добрия съвет, който мога да дам, е да инсталирате софтуерите за измерване на статистика Google Analytics и Conversion Tracking. Тогава ще имате статистика, на чиято база ще може да вземете решения за своята кампания от гледна точка на настройки, ключови думи и реклами. Няма тайна формула за успех, всяка една кампания си има своите специфики и изисква индивидуално решение.

Как да следим ефективността

Освен базовата статистика, която всеки клиент получава в своя профил, Google предлага още два безплатни софтуера, чрез които може да получавате много по-подробна статистика. Това са Google Analytics и Google Conversion Tracking.

Последният e софтуер, който ви позволява да измервате реализациите от вашата AdWords кампания. Реализации могат да бъдат покупки, регистрации, попълване на форма за заявка или пък преглед на ключова страница. По този начин ще можете да измерите реалната ефективност от вашите реклами и ключови думи.

Всички показатели имат своето значение и трябва да бъдат премислени. Но мисля, че най-важните са процент реализации (Conversion Rate*), честотата на кликовете (Click Through Rate**) и степента на отпадане (Bounce Rate***).

----

*Conversion Rate – дава информация за това колко от посетителите се превръщат в клиенти, измерено от Google Conversion Tracking.

**Click Through Rate - показател за ефективност, равен на броя кликове, разделен на 1000 излъчвания. Това е показател за това дали хората намират рекламата за полезна/уместна и също така играе важна роля за позиционирането на рекламните послания.

***Bounce rate - какъв процент от потребителите са дошли на сайта и са си тръгнали веднага от него без да отворят допълнителна страница.

За още упътвания може да посетите официалния български блог на Google AdWords.

Още от Капитал