С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 12 окт 2010, 9:00, 16096 прочитания

Как да направим фенстраница във Facebook

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фенстраниците във Facebook са новите сайтове. Все повече (местни) бизнеси изграждат присъствие във Facebook, където са клиентите им, вместо сайт.

За да разберем как да направим ефективна фенстраница на бизнес, се свързахме с Джеф Яконо. Той е създател на CollegeJobConnect - компания, която помага на студенти да намерят работа. Джеф е написал в блога си подробно упътване как да освежим дизайна на фенстраниците във Facebook и сега го допълни за "Капитал". 


Ако нямате фенстраница, влезте във Facebook ->Ads and Pages->Create Page. След това отидете на facebook.com/username и оттам изберете запомнящ се адрес на фенстраницата, например facebook.com/capitalbg.

Инфографика

Тъй като искате всеки да вижда вашата фенстраница, дори да не е потребител на Facebook, добре е, тя да е публична. Тази настройка се намира на Edit Page->Settings->Published(publicly visible).

За да могат посетителите на страницата, да виждат по-разнообразно съдържание, променете от Edit Page->Wall Settings->Default View for Wall задайте Posts by Page and Fans.



Static FBML

Това е програмен език на Facebook, базиран на HTML, чрез който имате повече контрол върху дизайна на страницата. Докато сте в нея, върнете се на Edit Page и намерете в списъка пред вас More Applications -> Static FBML->Add to my Page.

Върнете се в страницата си и от лентата, където са подредени "Wall, Info, Photos..." натиснете "+" и добавете Static FBML.

Инфографика

Създайте илюстрация, която новите посетители ще видят на вашата фенстраница. Според изискванията на Facebook, тя трябва да е широка около 520 пиксела.

Инфографика

Вложихме три послания в илюстрацията. Първото насочва към бутона Like (#1), второто е кратък текст, който обяснява работата на компанията (#2), а третото - нашето лого (#3). Четвъртата част е поле, което по-нататък ще обновяваме често (#4), в случая - нещо забавно и запомнящо се.

#1
Първо направих скрийншот на бутона във Facebook и го добавих в нов слой във Photoshop. След това сложих сянка. Създадох втори слой, в който написах текст на Dakota, свързах двата слоя и със следния метод ги наклоних.

#2
За да направя жълтата бележка следвах това упътване, а за ефекта от тиксо, прочетох тук.

#3
Просто вмъкнах логото ни.

#4
Ако не ви се плаща за илюстрация, използвайте Flickr, където от Advanced Search задайте само Creative commons->Find content to use commercially. Повече за преливащия ефект и фона във Photoshop, може да прочетете тук.

Накрая качвате илюстрацията във Flickr или Picasa и копирате URL адреса.

Инфографика

Обратно във Facebook страницата. Намирате Static FBML->Edit и променяте името на надслов тип Welcome или Join. След това в празното поле отдолу поставяте следния код, обграден с < и />:

img src="URL адреса на картинката" alt="текст ако не се вижда картинката"

Инфографика

Отидете на Wall Settings -> Default Landing Tab for Everyone Else и променете настройката от Wall на страницата, която току-що направихте с FBML. Така посетителите, които идват на фенстраницата ви за първи път, ще видят посланието ви, а не обикновената стена. След като добавихме тази страница, постигнахме ръст на феновете във Facebook.

Как да ползваме фенстраницата

Също както поддържате email бюлетин за вашите клиенти, така и фенстраницата във Facebook е начин да ги обвързвате с вашия продукт/услуга. Може да публикувате в нея ексклузивно съдържание, до което достъп имат само феновете ви.

За негативните коментари

Ако клиент критикува начина, по който правите бизнес, във Facebook, трябва да направите всичко възможно, за да решите неговия проблем. Ако коментарът обаче съдържа омраза и няма стойност, изтрийте го заедно с фена, който го е публикувал.

Разликата с Twitter

В Twitter пускам кратки съобщения и републикувам (retweet) друга интересна информация. Хората там търсят съдържателни съобщения. От друга страна Facebook дава повече дълбочина, например анонс за събитие, за което хората могат да заявят присъствие или линк към публикация в блога, която те могат да коментират.

Какви са вашите съвети за фенстраниците във Facebook?

Следващият вторник очаквайте текст как да работим с email бюлетини.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел

Предприемач и основател на Rinkya.com

11 май 2015, 8303 прочитания

Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни

Основател, Zinc

6 май 2015, 7535 прочитания

24 часа 7 дни

21 фев 2020, 2582 прочитания

21 фев 2020, 2199 прочитания

21 фев 2020, 1971 прочитания

21 фев 2020, 1194 прочитания

21 фев 2020, 1187 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Digital|k" Затваряне
Имаш ли email маркетинг?

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10